keivan hooshyar

keivan hooshyar

مشتری مداری و افزایش رضایت فروش با افزونه های ووکامرس

 

 

مشتری مداری یکی از مهم‌ترین اصول در هر کسب و کاری است. در کسب و کارهای آنلاین نیز، مشتری مداری نقشی اساسی در افزایش رضایت مشتریان و در نتیجه افزایش فروش دارد. اگر فروشگاه شما با وردپرس طراحی شده است یکی از راه‌های افزایش رضایت مشتریان در فروشگاه‌های اینترنتی، استفاده از افزونه‌های ووکامرس است. این افزونه‌ها می‌توانند امکانات و قابلیت‌های جدیدی را به فروشگاه شما اضافه کنند و تجربه خرید بهتری را برای مشتریان فراهم کنند. در ادامه به عوامل موثر بر رضایت مشتریان می‌پردازیم و سپس دو افزونه تیکت پشتیبانی و فاکتور را معرفی می‌کنیم که به بهبود فروش کمک می‌کنند.

مشتری مداری چیست؟

مشتری مداری یعنی تمرکز بر نیازها و خواسته‌های مشتریان و تلاش برای برآورده کردن آنها. یک کسب و کار مشتری مدار، همواره به دنبال راه‌هایی برای بهبود تجربه خرید مشتریان خود است.

در کسب و کارهای آنلاین، مشتری مداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مشتریان در فروشگاه‌های اینترنتی نمی‌توانند محصولات را از نزدیک مشاهده کنند یا با فروشندگان ارتباط مستقیم داشته باشند. بنابراین، مهم است که فروشگاه اینترنتی امکاناتی را فراهم کند که تجربه خریدی آسان، مطمئن و رضایت‌بخش را برای مشتریان رقم بزند. این مساله به بازگشت مشتری برای خریدهای بعدی کمک می‌کند.

عوامل موثر بر رضایت مشتریان در فروشگاه اینترنتی

عوامل مختلفی بر رضایت مشتریان در فروشگاه اینترنتی تاثیر می‌گذارند. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • تجربه کاربری (UX): تجربه کاربری یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر رضایت مشتریان است. یک فروشگاه اینترنتی با تجربه کاربری خوب، باید ساده و کاربرپسند باشد و به راحتی قابل استفاده باشد. اگر از  وردپرس برای طراحی سایت استفاده می‌کنید بهتر است قالبی انتخاب کنید که کار با آن برای کاربر آسان باشد.
  • امکان فیلتر محصولات: با این امکان کاربر سریع‌تر به محصول موردنظر خود می‌رسد مثلا تصمیم می‌گیرد
  • کیفیت محصولات: کیفیت محصولات یکی دیگر از عوامل مهم در رضایت مشتریان است. مشتریان انتظار دارند محصولاتی با کیفیت بالا و مطابق با انتظارات خود دریافت کنند.
  • قیمت مناسب: قیمت مناسب نیز از عوامل موثر بر رضایت مشتریان است. مشتریان انتظار دارند محصولات را با قیمتی مناسب خریداری کنند.
  • تصاویر یا ویدئو واضح از محصول: در صفحه محصول تصاویر بگذارید تا کاربران اعتماد کرده و با خیال راحت خرید کنند.
  • نمایش نظرات و بازخورد کاربران: در صفحه محصول بخشی را قرار دهید تا کاربران بتوانند نظرات و تجربه شان از استفاده از محصول را ثبت کنند.
  • خدمات پس از فروش و فرایند بازگشت وجه: خدمات پس از فروش نیز نقش مهمی در رضایت مشتریان دارد. برای مثال مشتریان انتظار دارند امکان بازگشت وجه به صورت آسان وجود داشته باشد.

افزایش فروش با افزونه‌های ووکامرس

افزونه‌های ووکامرس می‌توانند امکانات و قابلیت‌های جدیدی را به فروشگاه شما اضافه کنند و تجربه خرید بهتری را برای مشتریان فراهم کنند.در ادامه، به بررسی دو افزونه ووکامرس که می‌توانند به افزایش رضایت مشتریان و افزایش فروش کمک کنند، می‌پردازیم.

افزایش فروش با افزونه تیکت پشتیبانی

 پشتیبانی قوی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک سایت خوب و حرفه‌ای است؛ زیرا اگر نتوانید به مشتری خود پشتیبانی خوبی ارائه دهید، علاوه بر اینکه او را از دست خواهید داد. همین مشتری ده‌ها مشتری خوب دیگر را از شما خواهد گرفت. پس می‌توان گفت پشتیبانی نبض یک کسب و کار آنلاین محسوب می‌شود که اگر به خوبی نزند، حیات آن کسب و کار با مشکل روبرو می‌شود. 

مشاوره و پشتیبانی نقش بزرگی در راضی نگه داشتن مشتریان دارد. افزونه تیکت پشتیبانی به شما کمک می‌کند تا به راحتی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و به سوالات و مشکلات آنها پاسخ دهید. افزونه تیکت پشتیبانی می‌تواند به افزایش رضایت مشتریان کمک کند، زیرا مشتریان می‌توانند در صورت بروز مشکل، به راحتی با پشتیبانی فروشگاه ارتباط برقرار کنند و مشکل خود را حل کنند.

افزایش فروش با افزونه فاکتور

امکان صدور فاکتور یکی از مهمترین بخش‌های یک فروشگاه حرفه‌ای است.  از آن جایی که خود ووکامرس این قابلیت را ندارد برای صدور فاکتور و ارسال آن به مشتریان باید از افزونه‌های مرتبط استفاده کنید. اگر به دنبال یک افزونه فاکتور برای ووکامرس هستید، با افزونه  Factori می‌توانید فاکتورهای حرفه‌ای را برای سفارشات ووکامرس طراحی و برای کاربران ارسال کنید.افزونه فاکتور به شما کمک می‌کند تا فاکتورهای خرید مشتریان را به صورت حرفه‌ای و زیبا صادر کنید. این افزونه می‌تواند به افزایش رضایت مشتریان کمک کند، زیرا مشتریان می‌توانند فاکتور خرید خود را به صورت حرفه‌ای و قابل اعتماد دریافت کنند.

در نهایت، باید توجه داشته باشید که مشتری مداری یک فرآیند مستمر است. برای افزایش رضایت مشتریان و افزایش فروش، باید همواره در حال بهبود فروشگاه خود باشید و امکانات و خدمات جدیدی را به مشتریان خود ارائه دهید.

keivan hooshyar
keivan hooshyar

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋