nader.hemmati26

nader.hemmati26

افزایش مشتری مداری با افزونه‌های ووکامرس

مشتری مداری یکی از اصول مهم در هر فروشگاه حتی فروشگاههای آنلاین است. شما سعی می‌کنید مشکل مشتری را حل کنید زیرا جذب مشتری جدید 5 برار پر هزینه‌تر از حفظ مشتری است. زیرا مشتریان راضی به مشتریان وفادار تبدیل میشوند و افراد دیگری را هم به فروش از شما ترغیب میکنند. مشتریان قدیمی 50% بیشتر از مشتریان جدید امکان دارد که محصولات شما را بخرند.  پس مشتری مداری یا  CRM باید جدی گرفته شود.

اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید باید مجموعه‌ای از اصول را برای مشتری مداری رعایت کنید تا با رضایت بیشتر مشتریان درآمد بالاتری کسب کنید. در این مقاله درباره اصول مشتری مداری صحبت می‌کنیم و افزونه‌هایی که کمک میکنند بتوانید این اصول را در سایت فروشگاهی خود پیاده‌سازی کنید.

اصول مشتری مداری در فروشگاه اینترنتی

مشتری مداری یک رویکرد استراتژیک است که در فروشگاه‌های اینترنتی برای جلب و نگه‌داشت مشتریان استفاده می‌شود. هدف اصلی مشتری مداری ارائه تجربه مثبتی برای مشتریان و ایجاد ارتباط نزدیک و بلندمدت با آن‌ها است. در ادامه، برخی اصول اساسی مشتری مداری در فروشگاه‌های اینترنتی را بررسی می‌کنیم:

تحلیل و شناخت مشتری: شناخت بهتر مشتریان از طریق جمع‌آوری و تحلیل داده‌های آن‌ها، سابقه خرید و علاقه‌ها، به شما کمک می‌کند تا به طور دقیق‌تری نیازها و ترجیحاتشان را درک کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا خدمات و محصولات خود را بر اساس نیازهای واقعی مشتریان طراحی کنید.

تجربه کاربری برتر: المان‌هایی مانند فرآیند خرید آسان، طراحی وب سایت یا برنامه موبایل کاربرپسند و در دسترس بودن منوها ، مهارتهای کاربردی و امکانات جذاب، تاخیر کم در بارگذاری صفحات و سرعت در پاسخگویی به درخواستهای مشتریان، از عوامل مهمی هستند که در بهبود تجربه کاربری مشتریان در فروشگاه اینترنتی نقش دارند.

ارتباط فعال با مشتریان: برقراری ارتباط مداوم با مشتریان از طریق روش‌های مختلف مانند ایمیل، پیامک، تماس تلفنی، چت آنلاین و شبکه‌های اجتماعی، به شما امکان می‌دهد با مشتریان بیشتر در ارتباط باشید.

خدمات پس از فروش: ارائه خدمات پس از فروش قوی و حرفه‌ای به مشتریان از طریق ارائه پشتیبانی فنی، بازگشت وجه، راهنمایی در استفاده از محصولات و رفع مشکلات فنی، می‌تواند به شما کمک کند تا اعتماد و رضایت مشتریان را افزایش دهید. این به مشتریان اطمینان می‌دهد که پس از خرید، همچنان می‌توانند از شما حمایت و خدمات لازم را دریافت کنند.

برنامه‌های وفاداری: برنامه‌های وفاداری و پاداش به مشتریان، از طریق امتیازدهی، تخفیفات و پیشنهادهای ویژه، می‌تواند مشتریان را تشویق کند تا بیشتر از فروشگاه شما خرید کنند و بازگشت کنند. این برنامه‌ها می‌توانند مشتریان را متعهد به برند شما کنند و رابطه بلندمدت با آن‌ها را تقویت کنند.

بازخورد مشتریان: گرفتن بازخورد مشتریان درباره تجربه خرید و استفاده از محصولات و خدمات شما، به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید و بهبودهای لازم را اعمال کنید. این امر نه تنها به رضایت مشتریان کمک می‌کند، بلکه به شما امکان می‌دهد تا بهبودهای خود را بر اساس نیازهای مشتریان اعمال کنید.

ارائه محتوا و اطلاعات مفید: به اشتراک گذاری محتوا و اطلاعات مفید و مرتبط با محصولات و صنعت خود با مشتریان، شما را به عنوان یک منبع قابل اعتماد معرفی میکند.

افزایش فروش اینترنتی با افزونه‌های ووکامرسی

اگر از قالب‌های فروشگاهی وردپرس برای طراحی سایت استفاده میکنید و می‌خواهید یک سایت کاملا حرفهای داشته باشید باید بدانید که امکانات آنها محدود است. برای افزودن امکانات اضافه‌تر به فروشگاه‌تان باید از افزونه‌های فروشگاهی استفاده کنید. در این بخش تعدادی از افزونه‌های فروشگاهی را معرفی می‌کنیم که کمک می‌کنند با حرفه‌ای تر به نظر رسیدن رضایت مشتریان خود را هم جلب کنید.

این افزونه‌ها به جلب اعتماد کاربر، تعامل موثرتر با او، پاسخ سریع به نیازها و غیره کمک می‌کنند که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم.

  1. افزونه چت آنلاین: با افزونه‌های چت، مانند افزونه چت واتساپ سریعتر به سوالات مشتریان پاسخ داده و در لحظه آنها را راهنمایی میکنید این مساله رضایت آنها را افزایش داده و به فروش بیشتر کمک می‌کند.
  2. افزونه حمل و نقل ووکامرس: ووکامرس قابلیت‌های متعددی دارد که یکی از آنها تنظیمات حمل و نقل است. برای اینکه به مشتریان گزینه‌های بیشتری را برای حمل و نقل بدهید و آنها را در انتخاب روش ارسال آزاد بگذارید می‌توانید از افزونه‌های حمل و نقل (https://www.rtl-theme.com/woocommerce-advanced-shipping-wordpress-plugin/) استفاده کنید. با این افزونه می‌توانید بی نهایت روش حمل و نقل ایجاد کنید و حمل و نقل را بر اساس المانهایی مانند وزن، حجم، کشور، وضعیت را برای تعیین قیمت مشخص کنید.

 

  1. افزونه فاکتور: افزونه‌های فاکتور مانند factori صدور فاکتور برای سفارشات ووکامرس را فراهم میکند. به علاوه امکان ارایه پیش فاکتور را هم دارد. صدور فاکتور اعتبار فروشگاهتان را بالا میبرد بنابراین کاربران اعتماد کرده و رضایت آنها بالا می‌رود.
  2. افزونه فیلتر محصولات: علاوه بر دسته بندی محصولات در ووکامرس با افزونه فیلتر می‌توانید محصولات را بر اساس ویژگی‌های متنوع تر محصول مثل نوع برند، رنگ، قیمت آنها دسته بندی کنید. با فیلتر محصولات، کاربران تجربه بهتری از خرید خواهند داشت و به سرعت به محصول موردنظر می‌رسند.
  3. افزونه عضویت ویژه: برای کاربران سطح دسترسی ایجاد کنید و آنها را مدیریت کنید. با تعریف پلن‌های عضویت برای آنها امتیازات ویژه یا محدودیت برای دسترسی به محتوا قایل شوید.

در این مقاله درباره روش‌های افزایش رضایت مشتریان فروشگاه اینترنتی صحبت کردیم. شما چه پیشنهادی برای افزایش رضایت مشتریان دارید؟

 

nader.hemmati26
nader.hemmati26

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋