mybanixmybanix

mybanixmybanix

mybanix1234
توسط ۱ نفر دنبال می شود

بوستر پمپ چیست و چه کاربردی دارد؟

به طور کلی بوستر پمپ آبرسانی در ساختمان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که تعداد مصرف کنندگان بیش از حد بوده و پمپ آب به تنهایی نمی توان فشار آب را ثابت نگه دارد. به عنوان مثال بوستر پمپ در مجتمع های بزرگ مسکونی، تجاری و اداری که تعداد مصرف کنندگان بیش از حد بوده می تواند، موثر باشد.

دقت داشته باشید بوستر پمپ با ترکیبی از پمپ آب مورد استفاده قرار می گیرد و نمی تواند به تنهایی فشار آب را افزایش دهد. هدف از بوستر پمپ در اصل افزایش فشار سیال بوده که در نهایت سبب می شود تا فشار آب به سطح قابل قبولی برسد.

به طور معمول بوستر پمپ از حداقل دو یا چندین موتور پمپ تشکیل شده و این پمپ ها به صورت موازی به یکدیگر متصل می شوند. با افزایش جمعیت شهری و همچنین روستایی، خرابی لوله ها، افت فشار آب و کاستی های ناشی از اتصالات در مسیر لوله کشی ها، سبب شده است تا فشار آب در برخی از مناطق افت شدید داشته باشد.

این افت فشار به گونه ای است که پمپ آب به تنهایی نمی تواند سطح فشار آب را در سطح قابل قبولی نگهدارد، از این رو استفاده از پمپ آبرسانی به شدت توصیه می شود.

چه عللی سبب کاهش فشار آب می شود ؟

جاذبه : اولین و مهم ترین عللی که سبب کاهش فشار آب مصرفی می شود، بدون شک جاذبه می باشد. اگر مسیر انتقال آب به صورت عمودی باشد، جهت تامین آب طبقات بالا یک واحد مسکونی، ممکن است با مشکل مواجه شویم، از این رو با به کارگیری بوستر پمپ آب می توان فشار آب را در طبقات بالا یک مجتمع مسکونی بزرگ به حد مطلوبی رساند.

مشکلات لوله کشی و نشت آب : یکی از رایج ترین مشکلاتی که سبب کاهش فشار آب مصرفی می شود، مشکلات لوله کشی و نشت آب بوده که باید سریعا آن را تشخیص دهید و برای رفع آن اقدام کنید. بنابراین قبل از اینکه تصمیم به خریداری بوستر پمپ آب داشته باشید، بهتر است تمام لوله کشی ساختمان خود را بررسی کرده و در صورت وجود هر گونه نشتی، آن را برطرف کنید.

سیستم های تصفیه آب : سیستم های تصفیه آب و سایر سیستم هایی که قبل از رسیدن آب شیرین به مصرف کننده، در مسیر انتقال آب قرار می گیرند می توانند موجب کاهش فشار آب شوند، از این رو با نصب بوستر پمپ می توانید به راحتی این مشکل را برطرف کنید.

کاربرد های مهم بوستر پمپ آب کدام است؟

 

  • افزایش فشار سطح آب مصرفی ساختمان ها، بیمارستان ها، مدارس، سالن های تفریحی، و مجتمع های ورزشی
  • انتقال آب در سیستم های اطفا حریق آتش نشانی
  • انتقال آب در صنعت کشاورزی و آبیاری گل و گیاه
  • افزایش سطح آب در واحد های صنعتی کارخانه ها و صنایع کارگاهی

سخن آخر

مجموعه صنعتی ایران https://iranjaheshbf.com/ جهش با سال ها فعالیت در حوزه تولید و عرضه پمپ با بیش از 60 سال سابقه در این زمینه، مفتخر است که تمامی خدمات خود را با به کارگیری به روزترین متد های دنیا، پمپ های باکیفیتی را از جمله پمپ ایستاده، بوستر پمپ و موارد دیگر را با بالاترین کارایی به مشتریان خود ارائه می دهد.

 

mybanixmybanix
mybanixmybanix mybanix1234

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋