mybanixmybanix

mybanixmybanix

mybanix1234
توسط ۱ نفر دنبال می شود

ناباروری و سقط چه علتی دارد؟

ناباروری و سقط جنین، یکی از مسایل و مشکلات رایج در بچه ‌دار شدن زوجین است که ممکن است فرایند حاملگی ‌ها بعد خانم را تحت تاثیر قرار خواهد داد و با نگرانی فرد را همراه کند. مشکلات و مسائل نا باروری یکی از آیتم های شایعی می باشد که در دنیای امروز آرامش خاطر زوج‌های جوان را از بین برده است. شکایت های ناشی از این مورد بسیار گزارش شده است.
ناباروری و سقط مکرر موجب می‌شود که فرد ترس باروری مجدد را داشته باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد سقط و نا باروری اطلاعاتی را به دست بیاورید.

 

ناباروری و سقط چیست؟

هنگامی که در مورد بارداری به هر شکلی مطالبی بیان می شود، باید این موضوع نیز مطرح شود که از دست دادن جنین هم ممکن است اتفاق بیافتد. به این اتفاق  که جنین از دست خواهد رفت، سقط جنین گفته می‌شود. به طور عمومی سقط جنین به سه صورت خودبه‌خود، عادتی و درمانی صورت می‌پذیرد. البته ناباروری و سقط با هم تفاوت هایی را دارد. در نوع سقط خودبه‌خودی مادر به خون ریزی دچار خواهد شد و  جنین داخل رحم خود را از دست خواهد داد.

اکثر مادرانی که سابقه سقط در گذشته داشته اند، احتمال بیشتری در از دست دادن جنین خود در زمان بارداری خود خواهند داشت.  اما در سقط درمانی (پس از آزمایش ژنتیک جنین) دلایل مختلفی موجب خواهد شد که پزشک تصمیم به اتمام حاملگی فرد بگیرد. عدم بارداری یا نا باروری، یکی از علت های رایج علائم ناباروری است و می شود گفت که این مسئله با هیچ علائم و نشانه ای معین دیگری همراه نیست.

در بعضی از موارد، زنان نابارور، دچار سیکل قاعدگی غیر منظمی دارند. در جنس مذکر نابارور نیز نشانه هایی از تغییرات هورمونی مشاهده می‌شود. این علائم مانند تغییر در شکل رشد موهای بدن و یا مشکلات جنسی مشاهده خواهد شد. خیلی از والدین، در آخر به دنبال اقدامات درمانی می روند.

درمان سقط جنین

برای افرادی که دچار ناباروری و سقط زیاد هستند این سوال همیشه در ذهنشان شکل می‌گیرد که آیا روشی برای درمان این مسئله وجود دارد؟. جواب این سوال را می‌توان بله داد، اما باید از همان اول معین نمود که علت سقط جنین چه است. بعد از آن راه های درمانی مرتبط با آن علت بررسی گردد. پس اگر فردی به سقط زیاد دچار شده است باید دلیل های آن را ریشه یابی نماید. بعد از آن اقدام به درمان نماید.

سخن پایانی

در بخش ناباروری و سقط، علت های سقط شدن جنین به چند علت آن اشاره شد. وقتی که معین شد که علت این سقط و ناباروری چیست، باید اقدامات درمانی در ارتباط با آن دلیل انجام گردد. با توجه به نقل قول های صورت گرفته تا 50% درصد موارد دلیل سقط جنین مشخص نخواهد شد، به جز اینکه به خود شخص اجازه داده باشد تا دوباره باردار گردد که در بیشتر موارد بارداری و حاملگی به صورت طبیعی اتفاق افتد.

https://www.karyogenlab.com/infertility-abortion/

mybanixmybanix
mybanixmybanix mybanix1234

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋