mohamadrezamoradi0414m

mohamadrezamoradi0414m

در خرید بوستر پمپ آبرسانی به چه نکاتی باید توجه داشت؟

بوستر پمپ چیست؟

پمپ هر ماشین هیدرولیکی است که برای افزایش انرژی مکانیکی کلی مایع در بیشتر موارد آب کار می کند. در دنیای کنونی، پمپ های آب بسیار مهم هستند، زیرا به جابجایی آب سرد و گرم در سیستمی فشرده کمک می کنند. برخی از مکان‌هایی که احتمالاً با پمپ آب مواجه می‌شوید شامل بیمارستان‌ها، مدارس، خانه‌ها و اکثر مراکز تجاری هستند. با این حال، هنگام خرید بوستر پمپ آبرسانی توجه به برخی عوامل مهم است.

 

بوستر پمپ آبرسانی وظیفه تنظیم فشار و حفظ آن در یک مقدار مشخص را بر عهده دارد. این محصول معمولا از دو یا چند پمپ آب تشکیل می شود. در سیستم هایی که با افت فشار مواجه هستیم و مقدار تقاضای آب همواره در حال تغییر است، این محصول می تواند فشار سیستم آبرسانی را در مقدار مورد نیاز تنظیم کند. با ما همراه شوید تا بیشتر درباره این پمپ و قیمت بوستر پمپ آبرسانی بدانید.

بوستر پمپ فشار و جریان کم آب را افزایش می دهد. تقویت اضافی مورد نیاز برای رساندن فشار آب به سطح مورد نظر را فراهم می کند. یک پمپ تقویت کننده آب فشاری را برای انتقال آب از یک مخزن ذخیره یا در کل خانه یا تأسیسات تجاری فراهم می کند.

 

در ساختمان هایی که آب فشار لازم را ندارد و افراد در هنگام استفاده از آب دچار مشکل می شوند بهترین راه حل استفاده از بوستر پمپ آبرسانی است. ساختمان های بلند و با تعداد خانوار زیاد در استفاده از آب دچار مشکل می شوند و همواره به دنبال راه حلی برای رفع این مشکل می گردند. بوستر پمپ برای افرادی که با فشار آب مشکل دارند می تواند مانند ناجی عمل کند. اما در هنگام خرید بوستر پمپ باید به چه نکاتی توجه داشت؟

برای خرید پمپ آب چه فاکتورهایی را باید در نظر گرفت؟

مانند هنگام خرید هر محصول دیگری، برای خرید محصول مناسب که برای شما مناسب است، باید عواملی را در نظر بگیرید. در زیر پنج فاکتور برای خرید بهترین پمپ آب وجود دارد:

نرخ جریان

این به طور کلی اثربخشی پمپ آب است. دبی به مدت زمانی اشاره دارد که پمپ آب برای پمپاژ مقدار مشخصی آب که عمدتاً بر حسب لیتر در دقیقه می باشد، صرف می شود. اگر قصد دارید از پمپ آب برای مشاغل یا مزارع استفاده کنید، باید پمپی را خریداری کنید که توانایی پمپاژ بیش از 2500 لیتر آب در دقیقه را داشته باشد. از طرفی پمپی با دبی بین 100 تا 200 لیتر در دقیقه برای هر کاربری خانگی مناسب است.

اندازه ورودی

بیشتر پمپ ها دارای اندازه ورودی بین 1 تا 6 اینچ هستند اما در برخی موارد می تواند بیشتر باشد. پمپ های آب گریز از مرکز نیز به روشی مشابه عمل می کنند، یعنی آب را از ورودی مکیده و آن را از طریق دریچه خروجی تخلیه می کنند. در این صورت، هرچه اندازه شیر ورودی بزرگتر باشد، پمپ می تواند آب بیشتری را خارج کند و سریعتر کار را انجام می دهد.

 

حداکثر سر و فشار

حداکثر هد یک پمپ آب به طولانی ترین مسافتی از نظر ارتفاعی که پمپ قادر به پمپاژ آب خواهد بود، اطلاق می شود. به عنوان مثال، اگر یک پمپ آب با حداکثر ارتفاع 60 متر بخرید، اگر سعی کنید آب را به سطوح بالاتر از آن پمپ کنید، دبی صفر خواهد بود. به طور کلی، نوع پمپی که انتخاب می‌کنید باید حداکثر ارتفاعی بالاتر از ارتفاعی داشته باشد که قصد دارید آب را پمپ کنید.

کیفیت پمپ

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید مارک بوستر پمپ است. موتور یا موتور نیز می تواند کیفیت پمپ را به شما بگوید. انجام تحقیقات و بررسی های لازم در مورد کیفیت پمپ آب چگونه باید باشد.

نوع آبی که باید پمپاژ شود

نوع آبی که قرار است پمپاژ کنید نیز عاملی است که باید در نظر بگیرید. پمپ های انتقال با پمپ های آتش نشانی متفاوت هستند. انواع دیگر پمپ ها عبارتند از پمپ های شیمیایی و پمپ زباله.

آیا به پمپ تقویت کننده نیاز دارم؟

اگر فشار آب پایینی دارید که ناشی از نشتی نیست یا نیاز به افزایش فشار آب برای کاربرد خاصی دارید، بوستر پمپ بهترین گزینه است.

سوالاتی که هنگام خرید بوستر پمپ باید پرسید:

سرعت جریان آب من چقدر است؟ با در نظر گرفتن تمام وسایل، محاسبه کنید که در هر دقیقه چند گالن آب دریافت می کنید. نحوه محاسبه دبی را یاد بگیرید.
چقدر آب نیاز دارم؟ میزان مصرف آب خانگی یا کسب و کارتان را در نظر بگیرید.

منبع آب بالای پمپ است یا زیر؟ به این فکر کنید که آیا آب شما باید سربالایی را طی کند یا چندین طبقه را طی کند. چقدر فشار نیاز دارم؟ بسیاری از مردم هنگام دوش گرفتن فشار بالای آب را ترجیح می دهند، اما فشار بیش از حد بالا می تواند لوله کشی، اتصالات و لوازم خانگی را از بین ببرد. اکثر خانه ها دارای یک شیر کاهش فشار هستند که در آن خط آب برای حفظ فشار آب وارد خانه می شود. فشار بیش از 60 psi سیستم لوله کشی خانگی را فرسوده می کند.

 

اینکه کدام بوستر پمپ نیاز دارید بستگی به میزان آب مصرفی، فشار مورد نظر و محل منبع آب شما دارد. به عنوان مثال، اگر خانه بزرگی دارید، ممکن است به یک پمپ تقویت کننده نیاز داشته باشید که بتواند فشار را به طبقه دوم یا سوم برساند. کاربردهایی مانند سیستم های اسمز معکوس با فشار تغذیه کم یا آب با TDS بالا (کل مواد جامد محلول)، به فشار بسیار بیشتری نیاز دارند.

mohamadrezamoradi0414m
mohamadrezamoradi0414m

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋