مهدی صمدی

مهدی صمدی

چه زمانی و چگونه همبرگر به وجود آمد

به همان اندازه که اکنون راه های زیادی برای تهیه همبرگر وجود دارد، شایعات زیادی در مورد تاریخچه ادعایی آن به گوش می رسد. ما سعی کرده ایم بفهمیم که فست فود محبوب واقعاً از کجا می آید - و انجمن شهر به نام آن در مورد چیست.

 

آیا همبرگر به این دلیل نامیده می شود که در هامبورگ اختراع شده است؟ و اگر چنین است: در کدام هامبورگ، در آلمان یا در ایالت نیویورک آمریکا؟ نظریه های مختلفی در مورد منشاء همبرگر وجود دارد. ما قابل قبول ترین آنها را به شما ارائه می دهیم. امروز برای ما دشوار است که قضاوت کنیم که کدام داستان واقعی است. با این حال، فرض ما: همه کمی.

 

"همبرگر" امروزه می تواند معانی زیادی داشته باشد

گفته می شود که همبرگر در قرن نوزدهم به وجود آمده است

تا به حال نام همبرگر چارلی را شنیده اید؟ به گفته طرفداران او، او اولین کسی بود که در سال 1885 در نمایشگاه سیمور در ویسکانسین، ایالات متحده آمریکا، کوفته های پهن شده را بین دو تکه نان ساندویچ کرد. با این حال، درخواست او برای عنوان مخترع همبرگر هرگز پذیرفته نشد. در عوض، چند نفر دیگر هستند که ادعا می کنند آن را متعلق به خود می دانند.

 

مخترعان مختلف ادعا شده

به عنوان مثال، فلچر دیویس خاص، همچنین به عنوان قدیمی دیو، از شهر آتن در تگزاس. او غرفه ای در نمایشگاه خرید لوئیزیانا داشت که در سال 1904 برگزار شد.

 

با این حال، گفته می شود چهار سال قبل از آن، شخص دیگری مخترع همبرگر بوده است: اپراتور اسنک بار "Louis' Lunch" در نیوهیون، کانکتیکات. گفته می شود سعید لودویگ با نام مستعار لوئیس بسته به نسخه داستان از دانمارک یا آلمان مهاجرت کرده است و اولین استیک گوشت چرخ کرده را در دو حرف نان تست در سال 1900 سرو کرده است.

 

اما بس کن! ظاهرا همبرگر حتی زودتر شروع شد.

 

تاریخچه همبرگر به عقب‌تر برمی‌گردد

یکی از افرادی که خود را به عنوان متخصص در موضوع هامبورگ سرزنش می کند، جورج موتز آمریکایی است. این فیلمساز و مورخ پشت فیلم مستند Hamburger America است و همچنین کتاب آشپزی درباره فست فود محبوبش نوشته است.

 

موتز یک محل تولد را به هامبرگر اختصاص نمی دهد. این شخصیت تلویزیونی در مصاحبه ای با "سی ان ان" این را می گوید. در عوض، گفته می شود که افراد و فرهنگ های مختلف برای اولین بار در قرن سیزدهم - در طول تهاجمات تارتارها به مغولستان - تأثیر گذاشته اند. گفته می شود که تاتارو-مغول ها گوشت خام گوسفندی می خوردند. بنابراین ظاهراً آن را تمام روز زیر زین اسب خود با خود حمل می کردند. موتز ادامه می دهد: «بنابراین وقتی بالاخره کمپ راه انداختند، سپس آن را خرد کردند، احتمالاً مقداری ادویه اضافه کردند و آن را به همین شکل خوردند».

 

بنابراین احتمالاً پیش‌روی همبرگر است، به اصطلاح «استیک تارتار» ابتدایی - و اکنون می‌دانید که چرا به آن می‌گویند.

 

در سراسر دریای بالتیک به هامبورگ و سپس به ایالات متحده آمریکا

گفته می شود که کارگران کشتی در امتداد دریای بالتیک جشن تاتار را کپی کرده و به مرور زمان آن را به سایر مناطق غربی اروپا و اسکاندیناوی آورده اند. قرن ها بعد به آلمان آمد و در آنجا - با استفاده از یک ماهیتابه داغ - تبدیل به یک کوفته شد.

 

مورخ موتز گزارش می دهد: "کوفته ها در ایالات متحده آمریکا به پایان رسید." و آمریکایی ها برای اینکه بتوانند در آنجا نام غذا را بدون مشکل تلفظ کنند، آن را به «همبرگر استیک» تغییر دادند. سرو کردن این غذا در نان - کسی باید به دلایل عملی به آن فکر کرده باشد.

 

اما چه کسی؟ این احتمالاً برای همیشه یک راز باقی خواهد ماند.

 

"همبرگر" امروزه می تواند معانی زیادی داشته باشد

طبق تعریف، چیز زیادی بین دو نیمه نان وجود ندارد: گوشت گاو، خردل، ترشی خلال شده و پیاز. هنوز هم می توانید در مورد برگ کاهو و گوجه فرنگی (یا کچاپ) صحبت کنید.

 

امروزه اصطلاح همبرگر (یا به اختصار برگر) بسیار مبهم استفاده می شود. از قارچ کبابی گرفته تا بیکن گرفته تا آووکادو، هر چیزی که شما را خوشحال می کند، می توانید از آن استفاده کنید. شما همچنین می توانید همبرگرهای گیاهی یا گیاهی و همچنین همبرگرهایی را که دارای پتی ماهی هستند نیز تهیه کنید. به طور دقیق، یک همبرگر کلاسیک حتی فاقد پنیر است - در غیر این صورت به آن چیزبرگر می گفتند.

بعد از خرید همبرگر از یخچال پرده هوا نوشیدنی مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋