مهدی صمدی

مهدی صمدی

هفت ویژگی صاحبان و مدیران رستوران موفق

1. وضعیت مالی خود را از نزدیک پیگیری کنید

آمار می تواند دلهره آور به نظر برسد. این واقعیت که 60٪ از رستوران ها در سال اول شکست می خورند و 80٪ ظرف پنج سال پس از افتتاح بزرگ خود تعطیل می شوند، نشان دهنده این است که تعداد کمی از آنها آنچه را که برای موفقیت طولانی مدت لازم است را دارند. دلایل زیادی برای شکست یک رستوران وجود دارد - عدم تجربه صنعتی از طرف مالک، موقعیت مکانی ضعیف، سرمایه عملیاتی کافی، تجهیزات بد مثل یخچال ویترینی - اما دلیل اصلی عدم برنامه ریزی است.

 

اگر می خواهید یک رستوران باز کنید، یا اگر می خواهید نگاهی تازه به جایی که در سفر خود به عنوان یک رستوران دارید بیندازید، باید یک طرح تجاری تهیه کنید. یک طرح کسب و کار موفق شامل همه چیز می شود، از غذایی که سرو می کنید تا ظاهر رستوران شما و احساسی که می خواهید مشتریانتان داشته باشند. مهمتر از همه، به عنوان یک نقشه راه برای موفقیت مالی شما عمل خواهد کرد.

 

پیگیری دقیق وضعیت مالی رستوران برای ساختن یک رستوران موفق ضروری است. این فرآیند شامل تمرکز بر امور مالی روزانه شما، مانند جریان نقدی، حقوق و دستمزد و موجودی است. ایجاد یک صورت سود و زیان، جدا نگه داشتن امور مالی شخصی و تجاری خود و دانستن اینکه هر دلار دقیقاً کجا می رود، تضمین می کند که سلامت مالی رستوران خود را محکم نگه دارید. گزارش اجمالی عملیات رستوران نیز می تواند بینش های ارزشمندی به شما بدهد. بسیاری از شکست‌های رستوران‌ها با شیوه‌های ضعیف حسابداری مرتبط هستند، بنابراین پیگیری امور مالی برای موفقیت آینده شما بسیار مهم است.

 

2. سرمایه گذاری در فناوری

حسابداری و نرم افزار مدیریت موجودی تنها چند مورد از فناوری هایی هستند که صاحبان مشاغل کوچک باید روی آنها سرمایه گذاری کنند. دانستن اعداد و ارقام به شما این امکان را می دهد که کسب و کار خود را بهتر اداره کنید و در مورد سرمایه گذاری های آینده تصمیمات درستی بگیرید. همچنین می‌توانید به دنبال راه‌حل‌های تجارت الکترونیک باشید تا به اثبات آینده کسب‌وکار خود کمک کنید. این بیماری همه‌گیر باعث افزایش راه‌حل‌های بدون تماس مانند سفارش تلفن همراه و پرداخت و کیوسک‌های خودسفارش شد. با توجه به اینکه سلامت و ایمنی برای بسیاری از غذاخوری ها اولویت اصلی است، نشان دادن تعهد به محیطی بهداشتی برای موفقیت رستوران شما بسیار مهم است. CDC چندین قدم را ارائه می دهد که می توانید برای کاهش خطر بیماری برای مشتریان، کارمندان و جامعه خود و در عین حال ایجاد اعتماد انجام دهید.

 

همچنین، سرمایه گذاری در یک سیستم POS جدید را در نظر بگیرید. امروزه سیستم POS شما می‌تواند کارت‌های اعتباری را پردازش کند، فروش را ردیابی کند، حسابداری را ساده‌سازی کند و موارد دیگر. یک سیستم POS می تواند در زمان و هزینه صاحبان رستوران صرفه جویی کند و در عین حال کارایی و اثربخشی آنها را افزایش دهد. سیستم های POS گزارش فروش دقیق تر و زمان تراکنش کوتاه تری را ارائه می دهند. سایر مزایای بهره وری شامل نرم افزار POS است که زمان و موجودی کارکنان را ردیابی می کند، صرفه جویی در زمان در عملیات روزانه تهیه لیست حقوق، حسابداری و مدیریت موجودی.

 

3. رستوران خود را بازاریابی کنید

زمان کمتر، کارکنان کوچکتر، و بودجه های کم به این معناست که رستوران داران از کلاه های زیادی استفاده می کنند. یکی از مهمترین آنها بازاریاب است در نهایت، نحوه ایجاد مشتری است.

 

بازاریابی بخشی جدایی ناپذیر از هر طرح تجاری است. بازاریابی موثر رستوران شما را مورد توجه مشتریان جدید و فعلی قرار می دهد. اگر زمان و پول کافی برای بازاریابی رستوران خود را ندارید، ممکن است برای مدت طولانی آن رستوران را نداشته باشید. مشتریان بالقوه باید بدانند که شما وجود دارید و باید به مشتریان فعلی یادآوری شود. اگر دلیل قانع‌کننده‌ای وجود نداشته باشد که مشتریان رستوران شما را امتحان کنند، این کار را نخواهند کرد. طرح بازاریابی شما وسیله ای است که توسط آن آنها را مجبور می کنید. یک الگوی طرح بازاریابی رستوران رایگان دریافت کنید.

 

رقابت بین رستوران ها مثل همیشه شدید است. توسعه استراتژی مناسب برای بازاریابی رستوران شما برای موفقیت شما بسیار مهم است. ابتدا تصمیم بگیرید که می خواهید رستوران شما چه باشد. هویت برند شما تأثیر قابل توجهی بر روی نوع بازاریابی خواهد داشت که بهترین کار را برای دستیابی به مشتری ایده آل شما خواهد داشت.

 

کمپین های بازاریابی ایمیلی، پیام کوتاه یا پیام کوتاه، رسانه های اجتماعی و پست های وبلاگ وجود دارد. بر کسی پوشیده نیست که رسانه های اجتماعی نحوه ارتباط شما با مشتریان بالقوه و موجود را تغییر داده اند و یکی از موثرترین راه ها برای تبلیغ رستوران شما هستند. همچنین، یک وب سایت بهینه سازی شده نه تنها کسب و کار شما را به صورت آنلاین پیدا می کند، بلکه باعث ایجاد مشتری و ایجاد کسب و کار بازگشتی نیز می شود.

 

یک راه عالی برای انتشار اخبار در مورد کسب و کارتان، مشارکت در جامعه محلی شماست. مشارکت جامعه باعث افزایش آگاهی از برند می شود. کسب و کار شما را قابل مشاهده می کند، به مردم امکان می دهد شما و رستورانتان را بهتر بشناسند، و به شما کمک می کند تا یک تصویر تجاری قابل اعتماد، قابل اعتماد و سخاوتمندانه ایجاد کنید. همچنین می تواند به شما در رقابت غلبه کند و روحیه کارکنان را تقویت کند. راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید بیشتر در جامعه خود مشارکت کنید و به کسب‌وکار خود نیز کمک کنید:

 

از رویدادهای محلی و خیریه حمایت کنید.

به پایگاه مشتریان محلی خود ضربه بزنید.

به اتاق بازرگانی محلی خود بپیوندید.

در یک رویداد ملی هفته کسب و کار کوچک شرکت کنید.

4. گسترش یا تغییر شکل دهید

گسترش فضای نشیمن بیرونی رستورانتان با عرشه، پاسیو یا چادر، می‌تواند برای شما جذابیت واقعی داشته باشد

مزایای مالی افزودن نوار به آن فضای بیرونی می تواند درآمد را حتی بیشتر افزایش دهد.

 

 

ارتقاء پاسیو موجود شما با لامپ های گرما برای ماه های زمستان و فن ها برای آب و هوای گرم تر باعث می شود غذاخوری در خارج از خانه راحت در تمام طول سال باشد. اطمینان حاصل کنید که هنگامی که قسمت نشیمن در فضای باز خود را دارید، آن را همانطور که در فضای داخلی خود انجام می دهید به روز کنید.

 

دیگر سرمایه‌گذاری‌های نوسازی هوشمند برای صاحبان رستوران‌ها شامل افزودن تجهیزات و روشنایی کم‌مصرف، رنگ‌های تازه و کف‌پوش‌های جدید، میزها، صندلی‌ها و غرفه‌های به‌روز، و علائم داخلی و خارجی است.

 

5. نحوه تفویض مسئولیت ها را بیاموزید

شما نمی توانید همه آن را به تنهایی انجام دهید. در حالی که اتخاذ یک رویکرد عملی به عنوان صاحب رستوران ضروری است، شما به یک تیم قابل اعتماد برای واگذاری مسئولیت ها نیاز دارید. انجام این کار شما را آزاد می کند تا روی ایجاد کسب و کار خود کار کنید و حتی برای مدتی استراحت بسیار مورد نیاز به شما آزادی عمل می دهد. اگر به مکان دیگری گسترش دهید، به افرادی نیاز دارید که به آنها اعتماد دارید تا مطمئن شوید که عملیات به خوبی انجام می شود. برخی از نکاتی که به شما کمک می‌کند این کار را انجام دهید عبارتند از: شناخت نقاط قوت و ضعف، تطبیق کار با کارمند مناسب، دادن دستورالعمل‌های واضح و مشخص، باز نگه داشتن ارتباطات، و شناخت و پاداش دادن به موفقیت.

 

6. از فرصت ها در زمان به وجود آمدن استفاده کنید

توانایی استفاده از فرصت ها در زمانی که آنها خودشان را نشان می دهند، برای پیشرفت در کسب و کارهای کوچک ضروری است. تشخیص روندها و افزودن آنها به منوی خود نیز می تواند به موفقیت شما کمک کند. یک مثال عالی از روندی که به رستوران‌ها کمک می‌کند تا از همه‌گیری جان سالم به در ببرند، استفاده از آشپزخانه‌های ارواح، کانال‌های خارج از محل است که توسط بازار مجازی ارائه می‌شوند. مجله QSR رستورانی را مورد توجه قرار داد که 10 مکان خود را در طول همه گیری به 150 مکان افزایش داده است و امیدوار است تا پایان سال به 500 مکان برسد.

 

خواه یک روند صنعت، فرصت موجودی، تجهیزات جدید، توسعه یا مکان دوم بالقوه باشد، داشتن انعطاف پذیری مالی و جرات ریسک کردن نقش مهمی در موفقیت کسب و کار شما دارد.

 

7. اهداف واضح و دست یافتنی تعیین کنید

موفقیت برات چه معنی داره؟ رسیدن به اهداف ممکن است دشوار باشد مگر اینکه به وضوح آنها را ترسیم کنید و برنامه ای برای تکمیل آنها طراحی کنید. زمانی که صحبت از درآمد، سود و توانایی خود در صرف وقت برای دوستان، خانواده و خودتان می‌شود، دقیقاً مشخص کنید که می‌خواهید کجا باشید. واقع بین باشید، اما از رفتن به دنبال رویاهایتان نترسید.

 

انعطاف پذیری یکی از مزیت های مهمی است که کسب و کارهای کوچک نسبت به شرکت های بزرگتر دارند. انعطاف پذیری کسب و کار به عنوان توانایی یک شرکت برای ایجاد تغییرات داخلی لازم برای پاسخ سریع و موثر به محیط خارجی در حال تغییر تعریف می شود. برای شرکت هایی که از انعطاف پذیری استقبال نمی کنند، تغییرات در محیط کسب و کار می تواند به معنای شکست های قابل توجهی باشد. یک طرح کسب و کار انعطاف پذیر پیچیده نیست، بلکه هر مرحله رشد را مشخص می کند. اگر یک طرح تجاری انعطاف پذیر می خواهید، آن را پیچیده نکنید. جهت و جریان طرح بسیار مهمتر است.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋