مهدی صمدی

مهدی صمدی

لوازمی که برای راه اندازی کافه و رستوران نیاز دارید!

مزایا و معایب تجهیزات آشپزخانه مستعمل

هنگام افتتاح یک رستوران، بسیاری از مردم در این فکر هستند که چه نوع تجهیزاتی باید داشته باشند. شما نمی خواهید کسب و کار شما آسیب ببیند زیرا تجهیزات مورد نیاز خود را ندارید و نمی خواهید پول خود را برای تجهیزات غیر ضروری هدر دهید.

 

این بار به معرفی حداقل وسایل آشپزخانه که باید هنگام افتتاح رستوران تهیه شود و نحوه تهیه وسایل آشپزخانه با کاهش هزینه ها می پردازم.

 

1-1. تجهیزات نظافتی

هنگام راه اندازی رستوران، داشتن امکاناتی برای شستن ظروف و ظروف پخت و پز در اختیار مشتریان ضروری است.

 

در بیشتر موارد، دو مخزن یا بیشتر به عنوان استاندارد برای تسهیلات در هنگام اخذ مجوز تجاری برای رستوران ها در نظر گرفته شده است، اما هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی، ممکن است حتی یک مخزن مجاز باشد.

 

اندازه استاندارد مخازن ارائه شده توسط مرکز بهداشتی به عرض 45 سانتی متر، عمق 36 سانتی متر و عمق 18 سانتی متر می باشد.

 

1-2. میز کار یا میز سرد

برای پخت غذاهایی که ارائه می کنید نمی توانید از میز کار غافل شوید.

 

ارتفاع ایده آل یک میز کار عمومی، ارتفاع تقسیم بر 2 و اضافه 5 سانتی متر است.

با این حال، ارتفاع بهینه بسته به منوی ساخته شده و محتوای کار متفاوت است. انتخاب یک میز کار که بر سهولت استفاده تأکید دارد، بر اساس شخصی که عمدتاً از میز کار استفاده می کند، مهم است.

 

علاوه بر این، میز سرد مشخصاتی است که دارای فریزر یا یخچال در زیر میز کار است و برای رستوران های کوچک با آشپزخانه های باریک برای استفاده موثر از فضا ایده آل است.

میز کار یا میز سرد را با در نظر گرفتن کارایی و ضرورت کار انتخاب کنید.

 

1-3.فریزر/یخچال

فریزر برای نگهداری مواد غذایی یکی از وسایل ضروری است.

 

فریزر/یخچال باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا تمام موادی که در فروشگاه ذخیره می شود را در خود جای دهد.

بنابراین مهم ترین نکته در انتخاب فریزر این است که آیا ظرفیت کافی برای نگهداری هر چیزی که نیاز دارید را دارد یا خیر.

همچنین استانداردهای تجهیزات برای اخذ جواز کسب، نصب دماسنج در یخچال را پیش بینی کرده است، پس حتما آن را بررسی کنید.

اگر کافی شاپ دارید حتماً به یخچال ویترینی نیازمند می شوید.

 

1-4. کمد (کمد آویز) و سینک

ما نمی توانیم فقط بگوییم "من به کمد احتیاج ندارم زیرا فروشگاه کوچک است و فضا هدر است!"

استانداردهای تأسیسات جابجایی مواد غذایی برای اخذ جواز کسب مستلزم نصب امکاناتی است که ظروف را به صورت بهداشتی نگهداری کند، بنابراین فضای کمد کاملاً ضروری است.

علاوه بر این، سینک ظرفشویی نیز برای ترخیص مجوز کسب و کار (بازرسی مرکز بهداشت) مورد نیاز است.

قوانین مربوط به مقدار سینک مورد نیاز در شهر و بخش متفاوت است، بنابراین حتما به دقت بررسی کنید.

علاوه بر این، داشتن سینک به اندازه لازم هنگام افتتاح رستوران ضروری است.

کمدها اغلب در مکان هایی قرار می گیرند که مشتریان نمی توانند آنها را ببینند، مانند آشپزخانه و احتمال خراب شدن آنها در طول زمان یا نقص کم است، بنابراین حتی وسایل دست دوم را می توان به اندازه کافی جابجا کرد.

 

1-5. دستگاه یخ ساز

دستگاه یخ ساز که یخ را برای سرو نوشیدنی ضروری می کند نیز از تجهیزات ضروری رستوران ها است.

از آنجایی که میزان یخ مصرفی بین تابستان و زمستان بسیار متفاوت است، توصیه می‌کنیم مشخصاتی مانند ظرفیت ذخیره‌سازی یخ و ظرفیت یخ‌سازی را بر اساس میزان یخ استفاده‌شده در تابستان که بیشترین استفاده از یخ است را انتخاب کنید.

 

 

 

2. تفاوت بین قیمت واقعی فروش و لیست قیمت تجهیزات آشپزخانه تجاری

تفاوت بین قیمت واقعی فروش و لیست قیمت تجهیزات آشپزخانه تجاری

کاتالوگ هایی از تجهیزات آشپزخانه تجاری و تجهیزات آشپزخانه ساخته شده توسط فروشندگانی که تجهیزات آشپزخانه را مدیریت می کنند وجود دارد.

"قیمت ثابت" درج شده در کاتالوگ چندان معتبر نیست.

 

اگر واقعاً در فروشگاهی که تجهیزات آشپزخانه تجاری می فروشد برآوردی دریافت کنید، اغلب با تخفیف زیادی مواجه خواهید شد که بسته به سازنده و محصول، از 30٪ تا 70٪ قیمت لیست متغیر است.

همچنین، زمانی که یک رستوران جدید افتتاح می کنید، ممکن است تجهیزات آشپزخانه مختلفی را به صورت عمده خریداری کنید، اما مواردی وجود دارد که می توانید برای «خرید عمده» تخفیف بیشتری دریافت کنید.

هنگام در نظر گرفتن بودجه برای تجهیزات آشپزخانه تجاری، ایده خوبی است که قیمت واقعی فروش را در نظر بگیرید، نه لیست قیمت را .

 

علاوه بر قیمت واحد اصلی، باید هزینه تحویل و هزینه نصب را نیز بررسی کنید .

تجهیزات آشپزخانه تجاری اغلب بیش از 100 کیلوگرم وزن دارند و در بیشتر موارد برای حمل و نصب آن به نیروی انسانی معینی نیاز است.

حتی اگر بتوانید واحد اصلی را با قیمت پایین خریداری کنید، فرض بر این است که هزینه های تحویل و نصب زیاد است.

 

با توجه به نکات فوق، لیست قیمت در کاتالوگ و ... را قبول نکنید، بلکه قبل از خرید، تخمینی شامل هزینه تحویل و هزینه نصب را از شرکت فروش بخواهید.

 

 

 

3. تجهیزات دست دوم آشپزخانه نیز برای کاهش هزینه بازگشایی توصیه می شود

مزایا و معایب تجهیزات آشپزخانه مستعمل

وسایل آشپزخانه لزوماً نباید نو باشند.

با خرید تجهیزات دست دوم در شرایط خوب می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

مزیت خرید تجهیزات آشپزخانه دست دوم قیمت پایین آن است .

همانطور که قبلا ذکر شد، حتی اگر یک محصول جدید به میزان قابل توجهی از لیست قیمت تخفیف داده شود، البته قابل مقایسه با قیمت یک کالای دست دوم نیست.

تقاضا برای تجهیزات آشپزخانه تجاری محدود به کسانی است که رستوران باز می کنند، بنابراین تجهیزات آشپزخانه تجاری دست دوم با قیمت های پایین موجود است و در شرایط نسبتاً نو با عمر مفید 1 تا 3 سال است.اگر به دنبال تجهیزات خوب باشید، خواهید توانست زیاد پیدا کن

 

عیب تجهیزات آشپزخانه مستعمل این است که احتمال خرابی آن بیشتر از تجهیزات جدید است.

تعمیر تجهیزات آشپزخانه تجاری ممکن است گران باشد، بنابراین خرید پس از در نظر گرفتن کامل گارانتی و احتمال خرابی بسیار مهم است.

حتی اگر محصولات دست دوم ارزان باشند، فروشندگانی هستند که از اکثر خرابی ها پشتیبانی نمی کنند، مانند عدم گارانتی یا فقط نقص اولیه، پس مراقب باشید.

می توان گفت راز استفاده طولانی مدت از تجهیزات آشپزخانه دست دوم و با خیالی آسوده، انتخاب شرکتی با گارانتی محکم و وابسته به شرکت سازنده، حتی برای تجهیزات آشپزخانه دست دوم است.

 

با توجه به نکات فوق، لیست قیمت در کاتالوگ و ... را قبول نکنید، بلکه قبل از خرید، تخمینی شامل هزینه تحویل و هزینه نصب را از شرکت فروش بخواهید.

 

 

 

4. خلاصه

هنگام افتتاح رستوران، علاوه بر هزینه چیدمان تجهیزات آشپزخانه تجاری، هزینه های تجهیزات دیگری به جز تجهیزات آشپزخانه، هزینه تجهیزات، هزینه های مربوط به کسب املاک فروشگاه، هزینه های مربوط به داخل و خارج و هزینه های مربوط به فروش وجود دارد. فرض بر این است که مقدار زیادی از هزینه های نیروی کار مانند مشاغل پاره وقت مورد نیاز خواهد بود.

 

همچنین، از آنجایی که تصور اینکه فروشگاه از زمان افتتاح در مسیر درستی قرار گیرد دشوار است، باید سرمایه در گردش را تضمین کرد و تا زمانی که فروش پس از افتتاح تثبیت شود، دوام آورد.

 

هزینه های مربوط به تجهیزات آشپزخانه تجاری معرفی شده این بار برای کاهش هزینه ها نسبتاً آسان است، بنابراین برای پایین نگه داشتن سرمایه اولیه تا حد امکان و تأمین سرمایه در گردش در ابتدای افتتاح، حداقل موارد ضروری در مرحله دوم است. اقلام دستی توصیه می کنیم با انجام اقداماتی مانند مقابله، هزینه ها را کاهش دهید.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋