مهدی صمدی

مهدی صمدی

4 نکته ای که هنگام خرید مواد غذای

4 نکته ای که هنگام خرید مواد غذایی بسته بندی شده باید به آنها توجه کنید

 همیشه توصیه می شود هنگام خرید هر نوع وعده غذایی بسته بندی شده، برچسب مواد غذایی را بخوانید و درک کنید حتی اگر از یخچال پرده هوا یک فروشگاه معتبر برمیدارید. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

مواد غذایی بسته بندی شده را می توان با کمک برچسب های روی آنها بهتر درک کرد. نکات مهم مواد غذایی بسته بندی شده به راحتی در بازار موجود است. مهم است که برچسب ها را درست قبل از خرید بخوانید اینجا 4 نکته را در نظر داشته باشید

چه چیزی بین یک کیسه چیپس و یک کیک بسته بندی شده در زمان چای مشترک است؟ هر دو به عنوان غذای ناسالم در نظر گرفته می شوند. آشغال اصطلاحی است که به غذاهایی گفته می شود که ارزش غذایی پایین و ارزش کالری بالایی دارند. غذاهای ناسالم به دلیل طعم و مزه آن ماهیت اعتیادآوری دارند. اما چنین تأثیر سالمی بر بدن انسان ندارد. از طرفی باعث افزایش وزن، افزایش خطر ابتلا به فشار خون و بیماری های قلبی می شود و همچنین می تواند باعث بیماری های سبک زندگی شود. به همین دلیل است که همیشه توصیه می شود هنگام خرید هر نوع وعده غذایی بسته بندی شده، برچسب مواد غذایی را بخوانید و درک کنید. در اینجا 4 نکته وجود دارد که باید هنگام خرید غذای بسته بندی شده در نظر داشته باشید: 1. اندازه سرو: هر برچسب غذایی یک اندازه سرو ذکر شده روی آن ذکر شده است. در حالی که برخی از انواع غذای بسته بندی شده یک وعده دارند، برخی دیگر ممکن است بیش از یک وعده داشته باشند. بقیه اطلاعات روی برچسب با توجه به این اندازه سرو فهرست شده است. به عنوان مثال، حقایق تغذیه ای ذکر شده در یک جعبه آب میوه ممکن است مطابق با حجم 100 میلی لیتر باشد. با این حال. جعبه ممکن است حاوی 200 میلی لیتر باشد. بنابراین، اگر بخواهید تمام جعبه آب میوه را بنوشید، دو برابر کالری ذکر شده روی جعبه مصرف می‌کنید. انواع مواد مغذی موجود: کالری موجود در یک میان وعده بسته بندی شده به عنوان کربوهیدرات، پروتئین، چربی، قند، ویتامین ها و مواد معدنی طبقه بندی می شود. این سطوح معمولاً بر حسب گرم اندازه گیری می شوند. کربوهیدرات ها از نشاسته، شکر و فیبر غذایی تشکیل شده اند. این به عنوان منبع انرژی مستقیم عمل می کند، اما به جز فیبر، می تواند سطح قند خون را نیز افزایش دهد. در حالت ایده‌آل، باید میان‌وعده‌های بسته‌بندی شده با 1 تا 2 گرم فیبر در هر وعده و سطوح قند پایین یعنی کمتر از 10 گرم در 100 گرم انتخاب کنید.

(همچنین بخوانید: باورنکردنی! دختری با بسته بندی بازیافتی KFC لباس درست می کند، غول فست فود واکنش نشان می دهد)

غذای بسته بندی شده

برای تمام اطلاعات مربوط به غذا، برچسب های تغذیه را بررسی کنید.

باید محتوای چربی را ببینید. برای تمایز بین میان وعده های بسته بندی شده ناسالم و سالم برای کودکان، باید به میزان چربی اشباع شده در هر وعده توجه ویژه ای داشته باشید. غذاهایی را انتخاب کنید که محتوای چربی اشباع پایینی دارند. اگر میان وعده کمتر از 1.5 گرم چربی اشباع شده در هر 100 گرم داشته باشد، ممکن است به عنوان فاقد چربی اشباع ذکر شود. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که اگر بیش از 1 وعده مصرف کنید، محتوای چربی اشباع شده می تواند افزایش یابد.

همچنین باید به سطوح چربی ترانس نیز توجه کنید. این چربی ها سطح کلسترول بد را افزایش می دهند در حالی که سطح کلسترول خوب را کاهش می دهند. غذاهایی را انتخاب کنید که کمتر از یک گرم یا صفر چربی ترانس دارند.

عنصر دیگری که باید به آن توجه کنید میزان سدیم است. سدیم جزء اصلی نمک است. اگر در برچسب 100 میلی گرم سدیم ذکر شده باشد، میان وعده حاوی حدود 250 میلی گرم نمک است. برای سالم ماندن، طبق WHO.3 نباید بیش از 2300 میلی گرم سدیم در روز مصرف کنید. کمک هزینه غذایی توصیه شده یا RDAW هنگام خرید غذاهای بسته بندی شده، بررسی مقادیر RDA روی برچسب های تغذیه ضروری است، زیرا این مقادیر نشان دهنده میزان چربی، پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و انرژی مورد نیاز شما است، بر اساس سن، جنسیت و سبک زندگی یا فعالیت شما. مرحله. بنابراین، شما قادر خواهید بود اندازه گیری کنید که آیا یک ماده غذایی خاص، به عنوان مثال، چربی بیشتری در هر وعده نسبت به آنچه برای شما مناسب است دارد یا خیر.

یک رژیم غذایی متعادل برای همه مهم است.

برای مثال، طبق گزارش ICMR، مردانی که کارهای کم تحرک انجام می دهند به ۲۱۱۰ کیلو کالری انرژی و ۵۴ گرم پروتئین در روز نیاز دارند. زنانی که کارهای سنگین انجام می دهند به ۲۷۲۰ کیلوکالری انرژی و ۴۶ گرم پروتئین در روز نیاز دارند. در کودکان، پسران بین 10 تا 12 سال به 2220 کیلو کالری انرژی نیاز دارند، در حالی که دختران در همان سن به 2060 کیلو کالری انرژی نیاز دارند. مواد مغذی سالم بدن شما برای ساخت عضلات و ترکیبی از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف به پروتئین نیاز دارد. این شامل آهن، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و ویتامین‌های A، B، C، D، و غیره برچسب مواد غذایی با دقت اگر به رژیم غذایی خاصی نیاز دارید یا از شرایطی مانند کلسترول بالا یا فشار خون بالا رنج می برید، درک برچسب های مواد غذایی می تواند به شما در مقایسه میان وعده های مختلف و انتخاب نوع سالم تر کمک کند.

 

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋