مهدی صمدی

مهدی صمدی

عواملی که قبل از خرید کالاهای غذایی باید در نظر گرفته شوند

خرید مواد غذایی آنطور که به نظر می رسد کار آسانی نیست. شما نمی توانید فقط به مغازه بروید و کورکورانه  از یخچال پرده هوا خرید کنید. قبل از خرید کالا باید چند نکته را رعایت کنید.

 

خرید کالای غذایی

 

تقریباً همه به طور مکرر یا حداقل در برخی زمان‌ها برای خرید کالاهای غذایی بیرون می‌روند. برخی از آنها به خصوص از طبقه بالاتر جامعه ترجیح می دهند خدمتکاران خود را برای خرید بفرستند. اما اگر به کشور دیگری مهاجرت کنند، نمی توانند کار را از خدمتکاران انجام دهند. خرید کالای غذایی آنطور که به نظر می رسد کار چندان آسانی نیست. شما نمی توانید فقط به مغازه دار بروید، کالاهای غذایی را بخواهید و بلافاصله آن را خریداری کنید.

 

فاکتورهایی که باید برای خرید کالا به بیرون در نظر بگیرید

 

مورد نیاز

قبل از اینکه برای خرید بیرون بروید، دقیقاً متوجه شوید که چه کالایی در خانه مورد نیاز است. برای خرید کالا بدون نگاه کردن به همه جای آشپزخانه برنامه ریزی نکنید. اگر کالاهای غذایی تازه خریداری شوند و به درستی مورد استفاده قرار نگیرند، پس از یک دوره معین خراب می شوند. پس در خرید دقت کنید قبل از برنامه ریزی برای خرید کالاها، فهرستی از کالاهای مورد نیاز را تهیه کنید.

مغازه ای را که می خواهید بروید تصمیم بگیرید

قبل از خرید کالا باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید به یک فروشگاه خرده فروشی یا یک فروشنده عمده فروشی بروید. اگر به خرده فروشی بروید، کالاها در مقایسه با فروشنده عمده گران هستند، اما کیفیت آنها برتر است. کالاها نیز به درستی بسته بندی می شوند و کالاهای غذایی حفظ می شوند، اما انواع مختلفی از مالیات ممکن است وضع شود. اما اگر از نمایندگی های عمده فروشی خرید می کنید ممکن است قیمت ها ارزان باشد اما کیفیت باید به دقت بررسی شود. تک تک فروشندگان عمده فروشی کالاهای کم ارزشی را نمی فروشند. اما برای القای فروش ممکن است کالاهای با کیفیت پایین را در کالا مخلوط کنند. بنابراین قبل از خرید از یک فروشنده عمده باید یک نمونه از کالا را بررسی کنید. اینکه بخواهید به خرده فروشی یا فروشنده عمده فروشی بروید بستگی به وضعیت اقتصادی شما دارد.

کیفیت

کالاهایی مانند برنج، گندم، غلات، گرم دال و غیره باید با یک نمونه بررسی شوند. برای مشاهده کیفیت کالا نیز باید نمونه را لمس کنید. کالا نباید به صورت پودری در دست احساس شود. کیفیت کالاها را می توان به سادگی با مشاهده کالا درک کرد. همچنین باید با خرید مداوم کالا از یک مکان، تجربه کسب کنید. می توانید قبل از خرید از افراد نزدیک خود در مورد خرید کالا بپرسید. افراد با تجربه به شما می گویند که چه کالاهایی را می توان خریداری کرد.

نام تجاری

قبل از خرید کالا، باید مارک های مختلفی را که برای یک محصول در دسترس هستند نیز بشناسید. اگر ایده ای در مورد مارک های یک کالا ندارید، می توانید کالایی را که قبلا خریداری کرده اید بررسی کنید و به همین ترتیب می توانید محصول را خریداری کنید. شما فقط می توانید نمونه کالایی را که در خانه باقی مانده است بردارید و سپس آن را به دلال ببرید و به او نشان دهید. از این رو او برند مورد نظر شما را به شما می دهد. یک برند جدید نخرید مگر اینکه در مورد برند چیزی شنیده باشید یا ایده ای در مورد برند داشته باشید. اگر کورکورانه برند را خریداری کنید، ممکن است بعداً برند را دوست نداشته باشید. هر برندی به روشی متفاوت پخته می شود. برای مثال برنج دارای مارک های مختلفی مانند باسماتی، کومود، سونا ماسوری و غیره است. برند باسماتی برای پختن به آب کمتری نیاز دارد در حالی که سونا ماسوری برای پخت به آب بیشتری نیاز دارد. پس از خرید برندها باید بدانید که چگونه با نام تجاری رفتار کنید. بهتر است محصولی را بخرید که با آن آشنا هستید.

مغازه درست

ممکن است در این نزدیکی با مغازه های زیادی برخورد کنید اما با مغازه ای که محصولاتی را که دوست دارید می فروشد آشنا نباشید. وقتی تازه کار هستید می توانید از اطرافیانتان درباره مغازه های اطراف بپرسید. مغازه ها را در ذهن خود مقایسه کنید و بر این اساس محصولات را خریداری کنید.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋