مهدی صمدی

مهدی صمدی

10 روشی که فروشگاه‌های بزرگ باعث می‌شوند پول بیشتری خرج کنید!

مقاله بر طبق پژوهیشی در کشور آمریک می باشد!

فروشگاه‌های خرده‌فروشی از همه چیز، از نورپردازی تئاتر گرفته تا موسیقی گرفته تا رایحه‌های اغواکننده و یخچال پرده هوای مدرن استفاده می‌کنند تا به خریداران احساس خوبی نسبت به خرج کردن پول بدهند..

 

این بیشتر به این دلیل است که فروشگاه‌های بزرگ از نحوه استفاده از پدیده خرده‌فروشی و ضرب‌المثل ساده‌تر مرتبط با آن آگاه هستند: «وقتی کار سخت‌تر می‌شود، سخت‌گیران به خرید می‌روند».

 

در این مورد اشتباه نکن. خرده فروشان استعداد ویژه ای در جذب مشتریان برای جدا کردن پول خود دارند. آنها دارای یک منبع به ظاهر بی پایان از ترفندها و تاکتیک های بازاریابی هستند که برای ترغیب خریداران به صرف زمان بیشتری در فروشگاه و در نهایت خرید محصولات بیشتر ساخته شده اند.

 

نکته خوب این است که مصرف کنندگانی که به بودجه توجه دارند، گزینه هایی برای اجتناب از فروشگاه های خرده فروشی که شما را تشویق به گذاشتن نور غیرمنتظره در کیف پول می کنند، دارند. نکته کلیدی این است که بدانید چگونه می توانید روش های گاه گاه ابداعی را که آنها سعی می کنند خریداران را وادار به خرج بیش از حد می کنند، تشخیص دهید.

 

اینها تعدادی از آنها هستند.

 

چیدمان فروشگاه شما را درگیر می کند

فروشگاه‌های خرده‌فروشی چندین طرح‌بندی مختلف دارند که می‌توانند از بین آن‌ها انتخاب کنند، اما محبوب‌ترین آنها در فروشگاه‌های بزرگ، چیدمان حلقه یا پیست مسابقه است. این مشتریان را تشویق می کند که به یک سفر بسته بروند که آنها را در معرض حداکثر مقدار کالا قرار می دهد.

 

خرده‌فروشان فروشگاه‌هایی را با طرح‌بندی حلقه‌ای طراحی می‌کنند که در جهت خلاف جهت عقربه‌های ساعت قابل عبور است. در واقع یک پایه انسان شناسی برای طرح حلقه وجود دارد. بر اساس برخی برآوردها، 90 درصد از جمعیت انسان راست دست هستند.

 

پاکو آندرهیل، نویسنده کتاب «چرا می‌خریم: علم خرید» می‌گوید: «وقتی فروشگاهی را با الگوی گردش خلاف جهت عقربه‌های ساعت چیدمان می‌کنید، ما تمایل داریم چیزها را در دست چپ خود حمل کنیم و با دست راست خود در تعامل باشیم.

 

 

فروشگاه‌های بزرگ روی مصرف‌کنندگانی که نمی‌توانند چیز زیادی را از دست بدهند، بانک می‌کنند. انتظار این است که آنها خریداران را به خرید آنی وادار کنند. بالاخره چه کسی می تواند در برابر تخفیف 20، 50 یا 70 درصدی مقاومت کند؟

 

مطالعه اخیر checkbook.org نشان داد که بسیاری از اوقات تفاوت زیادی بین قیمت معمولی و قیمت فروش وجود ندارد. در برخی موارد، قیمت‌ها حتی از قیمت‌های خرده‌فروشی که به‌طور منظم پیشنهاد می‌شوند، افزایش می‌یابند تا ضربه‌ای به قیمت نهایی فروشگاه‌ها در زمانی که در نهایت به فروش می‌رسند کاهش یابد.

 

علائم فروش همان چیزی است که در اصطلاح بازاریابی آن را "غلغلک دادن" می نامد - تاکتیکی برای ایجاد احساس خوبی در مصرف کنندگان برای خرید.

 

او می‌گوید: «برخی از فروشگاه‌های خرده‌فروشی، 100 لباس را در اندازه‌های مختلف سفارش می‌دهند و آن‌ها را با قیمت کامل خرده‌فروشی می‌فروشند، زیرا می‌دانند پس از فروش 70 لباس، می‌توانند به نقطه سربه‌سر برسند.

 

بهترین راه برای به دست آوردن معامله این است که منتظر بمانید تا این اقلام راه خود را به قفسه های تخفیف پیدا کنند. ممکن است پیدا کردن اندازه یا رنگ مناسب چالش برانگیز باشد، اما حداقل شما با قیمت خرده فروشی معمولی هزینه پرداخت می کنید.

 

آنها شما را تشویق می کنند که اسکناس های کوچک حمل کنید

خرده فروشان مشتاقند بدانند که اگر مردم به جای یک اسکناس بزرگ، مبلغ کمتری داشته باشند، تمایل بیشتری به خرج کردن همان مقدار پول دارند.

 

«مردم کمتر اسکناس‌های بزرگ‌تری نسبت به ارزش معادل آن‌ها در صورت‌حساب‌های کوچک‌تر خرج می‌کنند.

اگر شما از آن دسته خریدارانی هستید که تمایل بیشتری به استفاده از پول نقد در ثبت نام دارید، توصیه او برای جلوگیری از ترغیب فروشگاه های بزرگ به شما برای خرج کردن بیشتر ساده است.

 

اسکناس‌های بزرگ‌تر را در کیف پول خود نگه دارید، زیرا احتمال دارد 100 اسکناس جداگانه را سریع‌تر خرج کنید تا آن 100 دلار را بشکنید. لیندستروم می‌گوید: ما فکر می‌کنیم وقتی از سکه‌ها و اسکناس‌های کوچک استفاده می‌کنیم کمتر خرج می‌کنیم، اما دقیقا برعکس است.

 

در فروشگاه موسیقی

زمانی بود که تنها صداهایی که در فروشگاه‌های بزرگ شنیده می‌شد، زمانی بود که کارمندی به سمت میکروفون می‌رفت تا چیزی را به این مضمون اعلام کند: « خریداران توجه کنید. فلان کالا برای مدت محدودی به فروش می رسد...»

 

خرده‌فروشان تاکتیک‌های خود را تا حدی تکامل داده‌اند که موسیقی را با هدف هر مشتری که در یک زمان معین در فروشگاه وجود دارد پخش می‌کنند. همه آنها از اینکه چگونه هماهنگی (آشنایی با موسیقی، رایحه ها، سرعت و بلندی صدا) بر تجربه خریدار تأثیر می گذارد بسیار آگاه هستند.

 

«فروشگاه‌های بزرگ در مورد اینکه چه کسی در آن لحظه خاص در فروشگاه است، تصمیم‌گیری می‌کنند. برخی از آن ها از تجزیه و تحلیل داده ها است، اما برخی از آن ها صرفاً منطقی ساده است. آندرهیل می گوید: زمانی برای بازی فرانک سیناترا، زمانی برای بازی در نقش پسران ساحلی و زمانی برای بازی Death Cab برای Cutie وجود دارد.

 

هر ژانری که باشد، اما همه آن برای قرار دادن shoppe طراحی شده است

 در حال و هوای طولانی تری در فروشگاه ماندن و خرج کردن پول بیشتر است.

 

آنها شما را به باز کردن کارت های اعتباری فروشگاه سوق می دهند

هرکسی که در صف تسویه‌حساب فروشگاه‌های بزرگ ایستاده است، بدون شک حرف منشی فروش برای باز کردن کارت اعتباری فروشگاه را شنیده است. برای خرید امروز که به شما می گویند، 15 تا 20 درصد تخفیف اضافی دریافت خواهید کرد.

 

چیزی که آنها در مورد آن به شما نمی گویند تمام هزینه های گران قیمت و جزئیات چاپ کوچک است که اگر کارت را از ابتدا باز نکرده باشید، می تواند تخفیف هایی را برای شما به همراه داشته باشد.

 

  تد راسمن، تحلیلگر صنعت در CreditCards.com می گوید: «اولین چیزی که مصرف کنندگان باید در مورد کارت های اعتباری فروشگاه بدانند این است که آنها اغلب نرخ های بهره بسیار بالاتری نسبت به کارت های عمومی دریافت می کنند.

 

یک نظرسنجی اخیر نشان داد که 81 کارت فروشگاهی ارائه شده توسط 100 خرده فروش بزرگ در پاییز گذشته دارای نرخ بهره متوسط 25.64 درصد بوده اند که تقریباً پنج درصد بیشتر از کارت های عمومی است.

 

راسمن می‌گوید یکی دیگر از مواردی که در مورد کارت‌های اعتباری ذخیره‌سازی باید مراقب آن بود، تبلیغات با سود معوق آن‌ها است، که کارت‌های اعتباری عمومی معمولاً هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند.

 

هیچ سودی برای 12 ماه عالی به نظر نمی رسد، اما همه پیشنهادات صفر درصدی که در کارت های فروشگاه پیدا کردیم، تبلیغات سود معوق بودند، به این معنی که اگر نتوانید کل موجودی را تا پایان مدت پرداخت کنید، سود ماسبق از شما کسر می شود. میانگین تراز روزانه تا ابتدای تبلیغات، او گفت.

 

مصرف کنندگان باید همیشه تلاش کنند تا صورتحساب های کارت اعتباری خود را به طور کامل پرداخت کنند تا از سود جلوگیری کنند. این در مورد کارت‌های فروشگاهی مهم‌تر است.

 

تله نوستالژی

بسیاری از مصرف کنندگان بر اساس این تصور که محصولات دست ساز بهتر ساخته شده اند، نقطه شیرینی در قلب خود دارند. آنها ما را به یاد زمانی می اندازند که در گذشته نه چندان دور، بیشتر کالاهای مصرفی دست ساز بودند.

 

لیندستروم می‌گوید: «همه ما می‌خواهیم محلی خرید کنیم یا برندهای آشپزخانه مادربزرگ‌ها را بخریم. شما نمایش فروشگاه صابون های ساخته شده در دهکده کوهستانی یا کفش های چرمی را در مقابل یک دهکده زیبا در ایتالیا می بینید و ما در واقع 20 درصد بیشتر از این محصولات را می خریم زیرا معتقدیم کیفیت بهتری دارند.

 

اما اشتیاق برای محصولات نوستالژیک گذشته اغلب شمشیر دولبه را به خریداران هدیه می دهد. از آنجایی که بسیار ارزان‌تر است - بر اساس برخی برآوردها 2000 درصد - بیشتر محصولات در کارخانه‌ها تولید می‌شوند. و برخی حتی از کشورهایی که مصرف کنندگان انتظار دارند از آن ها باشند، سرچشمه نمی گیرند.

 

وی افزود: پس از بازرسی، در 9 مورد از 10 مورد، محصول تولید داخلی نیست، بلکه از کارخانه ای در چین است.

 

چه باید کرد؟ قبل از خرید، برچسب تولید را بررسی کنید تا مشخص شود کالا در کجا ساخته شده است.

 

چگونه نور فروشگاه بر تصمیمات خرید تأثیر می گذارد

 

فروشگاه‌ها تخفیف‌هایی را ارائه می‌کنند که هرگز آن‌ها را بازخرید نخواهید کرد

فروشگاه‌های بزرگ دوست دارند در صورت کمک به تخلیه موجودی ناخواسته، تخفیف ارائه کنند. دریافت تخفیف برای یک کالای فروش مانند بستنی روی کیک است. سؤال این است که آیا خریداران واقعاً روی تخفیف‌ها حساب می‌کنند تا احساس خوبی را برای گرفتن یک معامله عالی ارائه دهند؟

 

آندرهیل می گوید: «پاسخ اغلب منفی است. یکی از چیزهایی که من را در مورد تخفیف‌ها ناامید می‌کند این است که اغلب حاضر نیستم همه مراحل را طی کنم تا بتوانم آن تخفیف را تضمین کنم، زیرا گاهی اوقات 90 روز یا مدت زمان طولانی دیگری طول می‌کشد تا یک تخفیف کوچک دریافت کنم. ”

 

نظرسنجی ها از تحقیر مصرف کنندگان برای تخفیف به عنوان مشوق خرید محصولات حمایت می کند. حدود 96 درصد از تخفیف های پستی استفاده نمی کنند و 70 درصد دیگر پرداخت را به شکلی غیر از چک ترجیح می دهند.

 

با این حال، مواقعی وجود دارد که تبلیغات فروشگاهی منطقی است.

 

راسمن می‌گوید: «شما می‌توانید با خرید بزرگ تخفیف قابل توجهی دریافت کنید. "اگر در حال بازسازی آشپزخانه خود و خرید لوازم، کابینت و کفپوش جدید هستید، پنج درصد تخفیف می تواند کار بزرگی باشد."

 

آنها از فناوری برای تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید استفاده می کنند

خرده‌فروشان زمان و پول زیادی را صرف مطالعه چگونگی تأثیر چیزهایی مانند نور، تلفن‌های هوشمند و نمایشگرهای لمسی بر عادات خرید مصرف‌کننده می‌کنند. یک مطالعه نشان داد که 95 درصد مصرف کنندگان بدون تفکر عمیق تصمیم می گیرند.

 

به عبارت دیگر، خریداران برخی از تصمیمات خود را بر اساس پاسخ های احشایی به محرک های بو و نور می گیرند. در نتیجه نورپردازی حرفه ای از حوزه سرگرمی های زنده و صنعت فیلم به بخش خرده فروشی به طور عمده منتقل شده است.

 

بازار روشنایی صنعتی، که خرده‌فروشی جزء اصلی آن است، انتظار می‌رود تا سال 2023 به ارزش 13 میلیارد دلار برسد. استفاده صحیح از روشنایی می‌تواند فروش را به طور متوسط 10 درصد افزایش دهد. مشخص شده است که نور در طیف رنگی مناسب درک کیفیت کالا را بهبود می بخشد.

 

به همین ترتیب، نمایشگرهای لمسی خریداران را قادر می‌سازد تا قبل از تصمیم به خرید، لباس‌ها و رنگ‌ها و مدل‌های کفش را در واقعیت مجازی جمع‌آوری کنند. با تعداد زیادی از مصرف کنندگان که هنگام خرید از گوشی های هوشمند استفاده می کنند، خرده فروشان فرصت کافی برای استفاده از تاکتیک های بازاریابی فشاری برای ارسال کوپن ها و سایر تبلیغات از طریق Wi-Fi دارند.

 

Underhill گفت: "آنها همچنین می توانند شما را بر اساس سابقه گذشته و آنچه در گذشته خریداری کرده اید هدف قرار دهند." آنها سپس یک آیتم را بر اساس پیشنهاد می کنند.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋