مهدی صمدی

مهدی صمدی

از طبیعت کمک بگیرید برای مبارزه با آکنه!

بهترین توصیه های ما برای درمان پوست مستعد آکنه شامل پاکسازی کامل، لایه برداری هفتگی و ایجاد حس آرامش و تعادل در پوست است.

 

اغلب راه‌حل‌های ضد آکنه که در داروخانه‌ها یا در تلویزیون می‌بینید شامل محصولات خشن با پاک‌کننده‌های بسیار تهاجمی و برخی کرم های ضدجوش، اسکراب‌ها و درمان‌های لکه‌ای است که برای خشک کردن تولید روغن فرموله شده‌اند. در حالی که اینها ممکن است یک راه حل سریع باشند، ما معتقدیم که اغلب مشکل را در طول مدت تشدید می کنند.

 

ما در Source Vitál به دنبال راه حل های پایدار به طبیعت هستیم. زمین و دریا چند جایگزین طبیعی شگفت انگیز را در اختیار ما قرار می دهد که نه تنها ظاهر آکنه را بهبود می بخشد، بلکه می تواند پوست را تغذیه کرده و آن را برای عظمت آینده تقویت کند.

 

در اینجا خلاصه ای از برخی از مواد طبیعی مورد علاقه ما برای انواع پوست های چرب، آکنه و احتقان آورده شده است.

 

اسانس درخت چای

درخت چای یکی از بهترین روغن‌های ضروری برای آکنه است، زیرا خاصیت تصفیه کنندگی و میکروب‌زدایی قوی دارد.

 

همانطور که از نام آن پیداست، این روغن از گیاه درخت چای، بومی استرالیا گرفته شده است. این برای تسکین ظاهر و احساس التهاب ناشی از عفونت های باکتریایی یا قارچی عمل می کند و از روند بهبود طبیعی بدن پشتیبانی می کند. درخت چای در بسیاری از محصولات بدون نسخه استفاده می شود و به ویژه برای استفاده در جوش های سینه و پشت مناسب است.

 

برای استفاده به عنوان یک درمان برای بهبود ظاهر آکنه، توصیه می کنیم 2-3 قطره اسانس درخت چای را به یک سواب پنبه ای اضافه کنید و مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده بمالید. به طور کلی استفاده از آن به صورت رقیق نشده بر روی پوست بی خطر است، اما بیش از حد آن می تواند باعث خشکی و سوزش شود، بنابراین مراقب باشید که از آن برای پوست های حساس تر استفاده کنید.

 

اسانس برگ راونسارا

این اسانس کمی شناخته شده است که در کمک به بهبود ظاهر آکنه و پوست احتقانی استاد است. روغن برگ راونسارا با خواص بسیار مشابه درخت چای، ظاهر التهاب را تسکین می دهد، فرآیندهای درمانی طبیعی بدن را تقویت می کند، پوست چرب را تمیز و متعادل می کند.

 

درمان‌های خشک و خشن آکنه بدون نسخه را فراموش کنید، استفاده از درخت چای و راونسارا با هم روشی ملایم‌تر و مؤثرتر برای داشتن ظاهری شفاف است.

 

اسانس لیمو

تمام روغن های مرکبات، به ویژه لیمو و ترنج، استعداد کاهش ظاهر چربی بیش از حد را دارند. درست مانند پاک کننده های آشپزخانه با بوی مرکبات، روغن و چربی را کاهش می دهند، این روغن ها نیز عملکرد مشابهی را روی پوست شما ارائه می دهند.

 

مزیت دیگر ظاهر منافذ کوچکتر است. تمیز نگه داشتن منافذ پوست به داشتن پوست سالم تر، متعادل تر و جوش های کمتر کمک می کند.

 

ما همچنین روغن لیمو را به دلیل خواص نرم کنندگی آن دوست داریم. این یک عنصر کلیدی در لایه‌بردار لایه‌بردار عطر ما است، زیرا به شل شدن چسب کمک می‌کند که از جدا شدن پوست مرده جلوگیری می‌کند. با از بین بردن موثر پوست مرده، در شاد نگه داشتن منافذ پوست و عاری از ظاهر جوش، یک قدم جلوتر از بازی هستید.

 

روغن دانه کنف

به دلیل داشتن نسبت اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 3 به نسبت 3:1، "روغن طبیعی متعادل" نامیده می شود و حاوی تمام 20 اسید آمینه شناخته شده و 9 اسید آمینه ضروری است که بدن ما می تواند تولید کند.

 

این روغن سبز دوست‌داشتنی برای پوست‌های چرب، ترکیبی و مستعد آکنه عالی است، زیرا سبک است و به سرعت جذب پوست می‌شود، بدون اینکه منافذ را مسدود کند.

 

کنف همچنین به دلیل خواص تسکین دهنده آن شناخته شده است، که برای آرام کردن قرمزی و التهاب که اغلب با جوش ها همراه است، مفید است.

 

روغن دانه انگور

یکی دیگر از روغن های مغذی و مفید، هسته انگور است. سرشار از پلی فنول های آنتی اکسیدانی، ویتامین E و اسید لینولئیک، آبرسانی، محافظت از پوست در برابر آسیب های رادیکال های آزاد و حمایت از فرآیندهای درمانی طبیعی بدن است.

 

همچنین یک روغن سبک وزن است که روی پوست احساس چسبندگی نمی کند و منافذ شما را مسدود نمی کند. بعلاوه، محتوای بالای ویتامین E این محصول را به یک انتخاب عالی برای بهبود ظاهر اسکار آکنه تبدیل می کند.

 

دانه انگور گزینه خوبی برای افرادی است که ممکن است جوش بزنند اما می خواهند از پیری پوست خود جلوگیری کنند.

 

روغن هسته انگور را با روغن درخت چای جفت کنید تا از جوش های باکتریایی جلوگیری کنید.

 

خاک رس سبز فرانسوی

این خاک رس که از منطقه مونت موریلونیت فرانسه تهیه شده است، سرشار از مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی است و به شدت جذب می شود، به همین دلیل برای انواع پوست های معمولی تا چرب و مستعد آکنه عالی است.

 

این به تعادل ظاهر و احساس تولید چربی اضافی کمک می کند و همچنین می تواند به بدن اجازه دهد تا سموم و ناخالصی ها را از پوست خارج کند. این یک عنصر عالی برای پوست های پر احتقان است و می تواند باعث شفافیت پوست شود.

 

این یک ماده بسیار فعال است، بنابراین کسانی که پوست حساسی دارند ممکن است بخواهند استفاده از آن را محدود کنند.

 

زردچوبه

در روش های آیورودا به دلیل خواص ضد التهابی آن محبوبیت دارد زردچوبه یکی از ضروریات موجود در زرادخانه طبیعی مبارزه با آکنه است.

 

خواص آرام بخش و تسکین دهنده آن به بهبود ظاهر قابل مشاهده قرمزی و تحریک ناشی از جوش ها کمک می کند و به بهبود سریعتر بدن کمک می کند. تحقیقات همچنین نشان داده است که زردچوبه ضد باکتری است و یکی از آن ها را کاهش می دهد علل ریشه ای جوش.

 

زردچوبه همچنین در برابر کم آبی محافظت می کند و بیشتر از پوست در برابر استرس های بی مورد محافظت می کند.

 

ژل و گیاه آلوئه ورا

 

آلوئه ورا

آلوئه احتمالا شناخته شده ترین ماده طبیعی برای آرامش پوست است. همچنین یک آنتی اکسیدان است که پوست را در شرایط اوج مبارزه با آسیب سلولی، علائم پیری و آکنه نگه می دارد.

 

از آلوئه ورا برای تسکین جوش های ملتهب و تامین آبرسانی سبک و بدون چربی برای پوست استفاده کنید.

 

ماچا

مطمئنا، این یک طعم لاته محبوب است، اما ماچا یک برنده واقعی در مراقبت از پوست است.

 

منبع قدرتمندی از آنتی اکسیدان ها، به ویژه ویتامین های A، C و E و اسیدهای آمینه، از ماچا برای جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد و تشویق پوست سالم و متعادل استفاده می کند.

 

اسید هیالورونیک

یکی از بزرگترین عوامل ایجاد آکنه ناشی از تولید بیش از حد روغن است. روغن در منافذ به دام می افتد و می تواند منجر به آکنه شود. این باعث می شود افراد در مورد بهترین راه برای مرطوب نگه داشتن پوست خود کمی عصبی شوند. ترس این است که سوخت بیشتری به آتش بیافزاید.

 

هیالورونیک اسید برای کسانی که پوست چرب، احتقانی و مستعد آکنه دارند بسیار مناسب است، زیرا یک آبرسان فوق العاده قوی است که هیچ گونه باقیمانده چربی برای مسدود کردن منافذ باقی نمی گذارد. به عمق لایه های پوست می رود تا پوست را پر و مرطوب نگه دارد.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋