مهدی صمدی

مهدی صمدی

8 ماده طبیعی برای مبارزه با آکنه

با آکنه های مزاحم مبارزه کنید!

آیا تا به حال فکر کرده اید که شایع ترین شکایت پوستی چیست؟ در تجربه ما، آکنه است. آکنه قطعاً یکی از شایع ترین شکایات در کلینیک های زیبایی است، با حدود 40 تا 50 درصد از تمام مشاوره های داخل کلینیک. داده های انجمن پوست کانادا و سایر کشورهای جهان  تصویر مشابهی را نشان می دهد و بیان می کند که حدود 90٪ از نوجوانان و 20٪ از کل جمعیت مبتلا هستند.

 

پس جای تعجب نیست که گزینه های درمانی متعددی برای بیماران آکنه در تمام سنین وجود دارد. با این حال، اکثر آنها داروهای تجویزی جدی هستند و بسیاری از مبتلایان به آکنه معتقدند این تنها گزینه آنهاست. این یک تصور غلط رایج است که همه آکنه ها با ضدجوش های شیمیایی درمان میشوند. مواد طبیعی برای درمان آکنه می توانند به همان اندازه موثر عمل کنند و در دراز مدت برای پوست مفید هستند.

 

مواد طبیعی برای آکنه - یک جایگزین مناسب

متخصصان پوست و پزشکان خانواده برای قرن ها به بیماران مبتلا به آکنه کمک کرده اند. اکثر گزینه های ارائه شده داروهای تجویزی هستند. برخی از محبوب ترین آنها مانند آکوتان، اسید رتینوئید، بنزوئیل پراکسید، کلیندامایسین موضعی، مینوسیکلین خوراکی، اسپیرونولاکتون یا حتی قرص های ضد بارداری برای اکثر افراد تا حدی موثر هستند. متأسفانه، آنها همیشه برای پوست شما عالی نیستند.

 

در عمل ما متوجه تقاضای واقعی برای راه حل های جایگزین و طبیعی تر شده ایم. خبر خوب این است که می توانید آکنه را با محصولات حاوی مواد طبیعی درمان کنید، اما باید اطمینان حاصل کنید که از یک رویکرد هوشمندانه استفاده می کنید.

 

 

 

روش هوشمندانه درمان آکنه با مواد طبیعی

برای درمان موفقیت آمیز آکنه با محصولات طبیعی، درک این نکته مهم است که اکثر افراد با پوست مستعد آکنه باید از ترکیبی از مواد فعال استفاده کنند. هر یک از مواد طبیعی قدرت خاص خود را دارد و روی جنبه خاصی از آکنه کار می کند.

 

آنها با هم جایگزین قدرتمندی برای داروهای تجویزی هستند. به علاوه، بهترین محصولات مراقبت از پوست طبیعی برای آکنه به پوست شما کمک می کند تا به طور کلی شاداب تر و سالم تر به نظر برسد.

 

 

 

ماده طبیعی شماره 1: اسید سالیسیلیک

اسید سالیسیلیک به طور طبیعی در گیاهانی مانند پوست درخت بید وجود دارد. خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد و با بازکردن منافذ پوست و لایه برداری بر ضد احتقان پوست عمل می کند.

 

احتقان هایی مانند جوش های سرسیاه، سرسفید و برآمدگی ها باعث 95 درصد از مشکلات آکنه می شوند. اسید سالیسیلیک برای باز کردن منافذ از داخل عمل می کند و به باز نگه داشتن آنها کمک می کند. هم بهبودهای کوتاه مدت و هم نتایج بلندمدت را خواهید دید.

 

برای برخی از انواع پوست، اسید سالیسیلیک می تواند بسیار قوی باشد. اگر پوست شما محصولات حاوی این ماده را تحمل نمی کند، مراقبت از پوست حاوی اسید لاکتیک یا ماندلیک را در نظر بگیرید. آنها نه تنها برای پوست های حساس ملایم تر هستند، بلکه برای پوست های تیره تر نیز مناسب تر هستند.

 

 

مواد طبیعی 2 و 3: باکوچیول و اکسید روی

برخی از موارد آکنه ناشی از عدم تعادل هورمونی است. این زمانی اتفاق می‌افتد که استرس و هورمون‌های جنسی باعث تولید بیش از حد چربی در پوست می‌شوند و باعث ایجاد ضایعات آکنه در اطراف قسمت پایین صورت، از جمله چانه، خط فک و گردن می‌شوند. رژیم غذایی نامناسب می تواند این مشکل را تشدید کند.

 

درمان آکنه هورمونی با رویکرد موضعی بر خلاف دارو بسیار دشوار است، اما دو جزء نتیجه می دهند.

 

باکوچیول، فرم گیاهی و طبیعی ویتامین A، تولید چربی پوست را در دراز مدت کاهش می دهد و برای انواع پوست های حساس عالی است. این ماده فعال همچنین به بهبود ضایعات آکنه کمک می کند.

 

 

 

اکسید روی یکی دیگر از متحدان قوی شما در مبارزه با آکنه های هورمونی مداوم است. روی یک ماده معدنی طبیعی است که اخیراً به یکی از مواد مورد علاقه در ضد آفتاب تبدیل شده است. هنگامی که صحبت از مبارزه با آکنه به میان می آید، اکسید روی به بهبود ضایعات آکنه (و سایر زخم ها) سرعت می بخشد. به عنوان یکی از بهترین مواد طبیعی برای آکنه، چربی و قرمزی را نیز کاهش می دهد.

 

 

 

ماده طبیعی شماره 4: گوگرد

جوش های آکنه ناخوشایند هستند و می توانند دردناک باشند. این نوع ضایعات آکنه توسط باکتری C. acnes ایجاد می شود و منجر به ضایعات پر از چرک هم در سطح پوست و هم در لایه های عمیق تر می شود.

 

این نوع باکتری در محیطی رشد می کند که مانند منافذ مسدود شده دارای اکسیژن کم است و مانند پوست افراد بیشمار مبتلا به آکنه سرشار از روغن است. در واقع، منافذ مسدود شده و پوست چرب، بستر ایده آلی برای رشد این باکتری ها و سایرین است.

 

کاهش چرک به معنای از بین بردن باکتری است. یکی از موثرترین مواد طبیعی مراقبت از پوست برای این کار خاص، گوگرد است زیرا هم باکتری ها و هم قارچ ها را از بین می برد. ممکن است به دلیل بوی آن آن را به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست خود در نظر نگرفته باشید، اما نگاه دیگری به آن بیندازید. علاوه بر کشتن باکتری ها، این ماده فعال می تواند روزاسه، اگزما و پسوریازیس را نیز بهبود بخشد.

 

 

 

مواد طبیعی 5 تا 8: آلوئه ورا، اسید آزلائیک، نیاسینامید و چای سبز

قرمزی و تحریک پوست مستعد آکنه ناشی از التهاب است. التهاب پوست و حتی کل بدن می تواند باشد ناشی از عوامل متعددی از جمله ژنتیک، رژیم غذایی، شیوه زندگی - و انتخاب آکنه شما.

 

اگر در نوجوانی آکنه داشتید، احتمالاً به یاد دارید که والدینتان به شما می‌گفتند که جوش‌های پوستی، جوش‌های سر سفید و سرسیاه را به حال خود رها کنید. با این وجود، تعداد کمی از ما قادر به داشتن چنین اراده ای هستیم. متأسفانه، فشار دادن و چیدن ممکن است به طور لحظه ای جوش را از بین ببرد، اما معمولاً روی دستان ما باکتری وجود دارد. در نتیجه، احتمال دارد آکنه خود را در دراز مدت بدتر کنید.

 

یک سبک زندگی پرمشغله و پر استرس می تواند منجر به التهاب مزمن و سطح پایین شود که کل بدن شما را تحت تاثیر قرار می دهد. دانشمندان از این وضعیت به عنوان التهاب یاد می کنند و دریافته اند که باعث ایجاد چندین بیماری مرتبط با افزایش سن می شود. پوست به عنوان بزرگترین اندام ما می تواند در ایجاد التهاب نقش داشته باشد یا از آن جلوگیری کند. بنابراین کاهش التهاب فراتر از درمان آکنه مهم است.

 

قبلاً چند بار به رژیم غذایی اشاره کردیم. چندین غذا با ایجاد التهاب در پوست و سایر قسمت‌های بدن مرتبط هستند، بنابراین اگر از آکنه رنج می‌برید، حتماً رژیم غذایی خود را به عنوان بخشی از یک دوره درمانی در نظر بگیرید.

 

در حالی که دانشمندان بر این باور نیستند که رژیم غذایی شما می تواند مستقیماً باعث آکنه شود، اما مطمئن هستند که آنچه می خورید بر وضعیت آکنه شما تأثیر می گذارد و می تواند آن را بدتر کند. رژیم هایی که حاوی مقادیر زیاد لبنیات و بار گلیسمی بالا هستند به طور خاص با آکنه مرتبط هستند.

 

بنابراین، کدام مواد طبیعی برای آکنه التهاب را کاهش می دهند؟ ما چهار مورد از موارد مورد علاقه خود را در اینجا انتخاب کرده ایم. همه آنها به تنهایی خوب عمل می کنند، اما اگر آنها را در روال مراقبت از پوست خود ترکیب کنید، حتی موثرتر هستند.

 

آلوئه ورا از گیاهی به همین نام گرفته شده و قرمزی را کاهش می دهد و همچنین روند بهبود ضایعات آکنه را تسریع می کند.

 

اسید آزلائیک یک عصاره گیاهی است که در گندم، چاودار یا جو یافت می شود. مانند آلوئه ورا، قرمزی را کاهش می دهد اما می تواند جای جوش و رنگدانه های آکنه را بهبود بخشد. علاوه بر این، آزلائیک اسید به تعادل تولید چربی و بازگرداندن سد سالم پوست کمک می کند.

 

نیاسینامید یا ویتامین B3 در مراقبت از پوست یک کار چند کاره است. وقتی صحبت از آکنه می شود، به ویژه در بهبود ظاهر پاپول ها و جوش ها و همچنین کاهش قرمزی موثر است.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋