مهدی صمدی

مهدی صمدی

تجهیزات خواربارفروشی یا سوپرمارکت

باز کردن یک فروشگاه مواد غذایی یا سوپر مارکت می تواند یک فرآیند فوق العاده طاقت فرسا باشد. جدای از مقدار فوق‌العاده زیادی تجهیزات جانبی مورد نیاز، از جمله تجهیزات اداری و بازرسی، تعدادی تجهیزات تجاری برای فروش مثل یخچال پرده هوا، نگهداری و ذخیره حجم عظیمی از مواد غذایی که در یک فروشگاه مواد غذایی جابجا می‌شوند، وجود دارد. برای ساده‌تر کردن فرآیند خرید برای یک فروشگاه مواد غذایی، بخش‌های اصلی یک فروشگاه مواد غذایی استاندارد و تجهیزاتی که برای عملکرد صحیح به آن نیاز دارند را تجزیه و تحلیل کرده‌ایم.

 

ذخیره سازی و قفسه بندی

در یک عملیات با حجم بالا مانند یک فروشگاه مواد غذایی، فضای ذخیره سازی کافی یک ضرورت مطلق است. سه نوع اصلی ذخیره سازی وجود دارد که فروشگاه مواد غذایی شما به آن نیاز دارد.

 

قفسه بندی خرده فروشی - قفسه بندی خرده فروشی در یک فروشگاه مواد غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر اقلام برای فروش در دسترس نباشد و به صورت چشم نواز به نمایش گذاشته شود، در فروش تاثیرگذار خواهد بود. قفسه های خرده فروشی، و مقدار زیادی از آن، مورد نیاز خواهد بود.

ذخیره‌سازی خشک در بالای قفسه‌های خرده‌فروشی، ذخیره‌سازی خشک اضافی برای هر و همه پشتی‌ها و همچنین در تمام بخش‌های جداگانه فروشگاه مورد نیاز است. قفسه‌های سیمی، قفسه‌های دونیاژ، قفسه‌های سرعت، چرخ دستی‌های ابزار و ذخیره‌سازی پالت باید در انبارهای سنگین باشند.

قفسه‌های ذخیره‌سازی در یخچال - در هر و همه‌ی محیط‌های یخچالی به ذخیره‌سازی نیاز است، اما رطوبت محیطی اضافه‌شده باعث خوردگی قفسه‌های ذخیره‌سازی خشک معمولی می‌شود. تجهیزات ذخیره سازی مخصوص یخچال، قفسه های پلاستیکی سنگین، یا قفسه های سیمی با روکش اپوکسی برخی از محبوب ترین ها هستند، اما هر تجهیزات ذخیره سازی که خریداری می کنید باید بتواند شرایط را تحمل کند.

تبرید

فروشگاه های مواد غذایی مقادیر زیادی مواد غذایی فاسد شدنی را وارد می کنند و برای نگهداری و عرضه مناسب این اقلام به اشکال مختلف سردخانه نیاز است.

 

فروشگاه‌های خنک‌کننده و گردش‌های اضافی - فروشگاه‌های مواد غذایی به یک فروشنده خنک‌کننده گسترده نیاز دارند. این اتاق های یخچالی امکان بارگیری محصول از پشت را فراهم می کند و به مشتریان این امکان را می دهد که فقط در شیشه ای را برای مواردی مانند شیر یا تخم مرغ باز کنند. اما علاوه بر یک فروشنده لبنیات ، فضای اضافی دیگری نیز مورد نیاز است. نسبتاً رایج است که هر بخش خاص، مانند بخش گوشت یا بخش تولید، فضای پیاده‌روی مخصوص به خود را دارند، بنابراین محصولات در شرایط خاص محصول قرار می‌گیرند. همچنین یک فریزر همراه برای نگهداری اقلام یخ زده ای که وارد می شوند ضروری است.

کولرها و فریزرهای تجاری درب شیشه ای - برای قرار دادن اقلامی مانند نوشابه یا آب در سرتاسر فروشگاه به خنک کننده های درب شیشه ای اضافی نیاز است، اما نیاز زیادی به فروشندگان فریزر درب شیشه ای وجود خواهد داشت. کسب‌وکارها معمولاً از فریزر فریزر استفاده نمی‌کنند، بلکه ترجیح می‌دهند محصولات منجمد خود را در ردیف‌هایی از یخچال‌های درب شیشه‌ای ذخیره کنند. در درجه اول، این تلاشی است برای صرفه جویی در مصرف انرژی بیش از حد که فروشگاه های مواد غذایی دارند.

بازرگانان هوای آزاد - کولرها و فریزرهای تجاری در فضای باز جای خود را در بخش های مختلف یک فروشگاه مواد غذایی دارند. گوشت‌ها و غذاهای دریایی منجمد را می‌توان در فریزرهای فضای باز پیدا کرد و اکثر محصولات در خنک‌کننده‌های تجاری در فضای باز نگهداری می‌شوند (بسیاری از آن‌ها برای تازه نگه‌داشتن محصول با آب سرد خریداری می‌شوند).

کولرهای دسترسی اضافی - ممکن است در بخش هایی مانند نانوایی، اغذیه فروشی یا بخش غذای آماده که با موادی که فاسد شدنی هستند، به فضای یخچال اضافی نیاز باشد. خنک‌کننده‌های استاندارد یا زیرپیمانه معمولاً باید در جایی نزدیک محل کار قرار داده شوند، زیرا همیشه برای کارمندان راحت نیست که به سمت پیاده‌روی بیایند.

نانوایی

بخش نانوایی یک خواربارفروشی درست مانند هر نانوایی استاندارد عمل می کند. برای تولید چیزهایی مانند خمیر پیتزا، نان و شیرینی، تجهیزات استاندارد موجود در نانوایی خواربارفروشی تقریباً مشابه بسیاری از نانوایی های دیگر است، اگرچه نانوایی های فروشگاه های مواد غذایی اغلب سرخ کن های تجاری دونات دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید تجهیزات برای یک نانوایی تجاری، لطفاً راهنمای خرید بیش از خمیر ما را بررسی کنید.

 

قصابی / فروشگاه غذاهای دریایی

مانند دپارتمان نانوایی، دپارتمان گوشت / قصابی مانند هر قصابی استاندارد عمل می کند و باید یخچال قصابی یا یخچال مخصوص نگهداری گوشت را داشته باشد.

اغذیه فروشی

اغذیه فروشی های خواربارفروشی اغلب یکی از بخش های شلوغ فروشگاه هستند، به خصوص که بسیاری از اغذیه فروشی ها شروع به ارائه ساندویچ ها و غذاهای جانبی کرده اند.

 

برش گوشت و پنیر برش های سنگین برای برش دادن حجم عظیمی از گوشت و پنیر که باید به صورت روزانه تکه تکه شوند، مورد نیاز است. برش های سبک ممکن است در برخی شرایط مناسب باشند، اما وقتی پنیر برش خورده برای خرید در دسترس باشد، برش های سنگین کاملا ضروری می شوند.

ترازو - ترازوهای محاسبه قیمت در فروشگاه مواد غذایی ضروری هستند دوباره اغذیه فروشی. آنها کارآمدترین راه برای وزن و قیمت گذاری برش های اغذیه فروشی برای مشتریان هستند.

جعبه اغذیه فروشی - یک جعبه اغذیه فروشی بیش از حد لازم برای نمایش برش های گوشت است. انتظار می رود مشتریان می‌خواهند در حین بررسی گزینه‌های خود، یک صفحه نمایش زیبا ببینند، و یک جعبه اغذیه‌فروشی تنها راه برای راضی کردن مشتریان اغذیه‌فروشی و در عین حال نگهداری گوشت در دمای مناسب است.

واحد آماده سازی ساندویچ - بسیاری از اغذیه فروشی ها شروع به ساخت ساندویچ با برخی از گوشت های آماده شده خود کرده اند. دپارتمان های اغذیه فروشی که قصد دارند این خدمات را به مشتریان ثابت کنند، به یک خنک کننده آماده سازی ساندویچ نیاز دارند تا انواع سس ها، سس ها و سبزیجات را در دسترس داشته باشند و همچنین در دمای مناسب نگهداری شوند.

کارد و چنگال و ابزار آماده سازی غذا بسیاری از اغذیه فروشی های خواربارفروشی ها مواد اصلی اغذیه فروشی های سنتی مانند سالاد سیب زمینی، سالاد 3 لوبیا یا سایر خوراکی های سرد را ارائه می دهند. اگر آشپزی دارید که غذا را آماده می کند، ابزار و ظروف استاندارد آماده سازی غذا، مانند کاسه مخلوط کن و کارد و چنگال، ضروری است. برخی از تجهیزات پخت و پز نیز ممکن است بسته به انواع آیتم های منوی موجود ضروری باشد، اما برخی از این پخت و پز ممکن است در یک منطقه آماده سازی غذای مشترک با فروشگاه غذاهای آماده انجام شود.

سینک ظرفشویی سینک دستی، سینک آماده سازی، سینک ظرفشویی، سینک ظرفشویی و ماشین ظرفشویی تجاری در هر زمان که غذا آماده می شود ضروری است. این اقلام باید نه تنها در اغذیه فروشی ها، بلکه در نانوایی، قصابی و مغازه غذاهای آماده نیز وجود داشته باشد.

فروشگاه غذاهای آماده

فروشگاه‌های مواد غذایی آماده، به‌عنوان افزوده‌شده جدید به برخی از خواربارفروشی‌ها، به مشتریانی پیشنهاد می‌کنند که ممکن است از خرید طولانی‌مدت غذاهای آماده برای بردن با خود به خانه آگاه شوند. از بسیاری جهات، یک فروشگاه غذای آماده مانند یک رستوران مستقل عمل می کند. با این حال، چند قطعه از تجهیزات بزرگتر وجود دارد که معمولاً در همه این نوع مغازه ها یافت می شوند.

 

چاه‌های بخار و لامپ‌های حرارتی هنگامی که غذاها آماده می‌شوند، باید دمای سرو مناسب را تا زمانی که برای مشتریان سرو می‌شوند حفظ کنند. میزهای بخار، لامپ های حرارتی، و حتی ویترین های گرم شونده از لوازمی هستند که در فروشگاه غذاهای آماده فروشگاه شما ضروری است.

اجاق ترکیبی - اجاق های ترکیبی اجاق های چند منظوره هستند که می توانند هم به عنوان اجاق همرفت و هم به عنوان بخارپز استفاده شوند و می توانند در سطوح مختلف در بین آنها کار کنند. مغازه‌های مواد غذایی آماده اغلب طیف وسیعی از اقلام غذایی را ارائه می‌دهند، و ترکیبی که یکی از همه کاره‌ترین تجهیزات پخت و پز است، در این نوع عملیات رایج می‌شود.

فر جوجه گردان بیشتر خواربارفروشی ها مرغ سوخاری را برای مشتریان عرضه می کنند و فر جوجه گردان چشم نوازترین راه برای برشته شدن جوجه ها است. اگرچه جوجه‌ها را می‌توان به صورت ترکیبی برشته کرد، اما مشتریان معمولاً هنگام خرید مرغ سوخاری انتظار یک تف چرخشی دارند.

Deep Fryer اقلامی مانند سیب زمینی سرخ کرده، مرغ سوخاری، فلافل و سایر غذاهای سرخ شده در فروشگاه های مواد غذایی آماده عرضه می شود. سرخ کن ها و ایستگاه های تخلیه باید برای هر فروشگاه مواد غذایی آماده ای که قصد ارائه غذای سرخ شده را دارد خریداری شود، اما توجه به این نکته مهم است که هود روغن و یک فن اگزوز نیز برای تخلیه بخار ضروری است.

سالاد بار - سالاد بارها اغلب در قسمت غذای آماده یک فروشگاه مواد غذایی گنجانده می شوند. چاه های سرد یخچال یا یخ خنک برای نگهداری محصولات و سایر سالادها و همچنین انبوهی از تابه های غذا و ظروف برای چیزهایی مانند سس ضروری هستند.

منبع:https://mrsarma.com/

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋