مهدی صمدی

مهدی صمدی

تجهیزات آشپزخانه برای افتتاح رستوران شما مورد نیاز است

محتوای مقاله

درک آنچه که برای افتتاح یک رستوران نیاز است وظایف زیادی را به همراه دارد و یکی از مهم ترین آنها انتخاب بهترین تجهیزات آشپزخانه برای رستوران شما است. داشتن وسایل و ظروف خوب نه تنها به ساده‌تر شدن عملکرد آشپزخانه کمک می‌کند، بلکه در کیفیت غذایی که قرار است سرو شود نیز منعکس می‌شود.

 

تجهیز رستوران شما به سرمایه گذاری پول و زمان نیاز دارد، زیرا قبل از خرید نهایی باید بین برندها و محصولات مختلف ارزیابی کنید و دستگاه هایی را انتخاب کنید که با نرم افزار رستوران مورد نظر شما سازگار باشد. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که تجهیزات به انواع آشپزخانه های یک رستوران بستگی دارد و شما باید اطلاعاتی در مورد تجهیزات آشپزخانه خود در طرح تجاری رستوران خود بگنجانید.

 

 

سیستم مدیریت کسب و کار شما

 

بهترین سیستم نقطه فروش برای مدیریت کسب و کار و کسب سود بیشتر

 

پوستر POS

 

تجهیزات نو یا دست دوم؟

 

صرف نظر از اندازه شرکت شما، اولین چیزی که باید تعیین کنید این است که آیا تجهیزات کاملاً نو می خرید یا دست دوم. اگرچه اولی مزایای بیشتری نسبت به دومی دارد، اما خرید تجهیزات دست دوم با کیفیت بسیار خوب، با قیمتی مقرون به صرفه و با ضمانت از تامین کننده امکان پذیر است.

 

دلیل اصلی خرید تجهیزات دست دوم صرفه جویی در هزینه است. در بازار، تامین‌کنندگان تجهیزات حرفه‌ای وجود دارند که مجموعه خوبی از دستگاه‌های مستعمل را دارند که فرآیند تشخیصی را طی کرده‌اند و عملکرد خوب را تضمین می‌کنند، علاوه بر این، خدمات گارانتی دارند که گویی چیز جدیدی می‌خرید.

 

اگر تصمیم به خرید تجهیزات دست دوم دارید، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

 

سال تولید و زمان بهره برداری آن. هرچه وسایل جدیدتر و زمان کمتری استفاده شوند، بهتر است.

 

ظاهر لوازم خانگی. لازم است که تجهیزات آسیب قابل توجهی نداشته باشند، زیرا این امر برای یک آشپزخانه رستوران صحبت می کند.

 

نام تجاری ارائه دهنده. در بین کسانی که قبلاً رستورانی را مدیریت می کنند، بررسی کنید که بهترین مارک های موجود در بازار کدامند، زیرا چیزی که می خواهید بخرید باید اعتماد به نفس را القا کند.

 

دلیل فروش. از تامین کننده بپرسید دلیل اینکه صاحب قبلی آن چنین دستگاه یا وسیله ای را فروخته است چه بوده است. اگر یکی از دلایل آن نقص است، باید فورا آن را رد کنید.

 

اگر قطعات یدکی موجود باشد. با توجه به هزینه یا اندازه آن، تجهیزاتی وجود دارد که اغلب در صورت تعویض برخی از قطعات قابل تعمیر هستند. بنابراین باید از تامین کننده بپرسید که در صورت خرابی قطعات یدکی لازم را دارند یا خیر.

 

 

 

جدول

تیم حرفه ای در مقابل خانه

 

یکی دیگر از جنبه هایی که برای انتخاب بهترین تجهیزات آشپزخانه برای رستوران خود باید در نظر بگیرید این است که تجهیزات حرفه ای با تجهیزات خانه یکی نیستند. اینها چند تفاوت است که باید بدانید:

 

لوازم آشپزخانه حرفه ای معمولاً بزرگتر هستند، به دلیل نیازهای تولید یک رستوران.

 

تجهیزات حرفه ای علاوه بر اینکه به راحتی جابه جا می شوند، معمولا چند منظوره هستند.

 

لوازم و ظروف حرفه ای برای صرفه جویی در انرژی و تضمین ایمنی کارکنان رستوران طراحی شده اند.

 

وسایل آشپزخانه و انبار باید سطوحی داشته باشند که به راحتی تمیز شوند.

 

هرچه تجهیزات آشپزخانه پیچیده‌تر و گران‌تر باشد، علاوه بر داشتن خدمات نگهداری و گارانتی با تامین‌کننده، بادوام‌تر هستند.

 

برای پایانه فروش خود، اگر می خواهید از گزینه "خانه" استفاده کنید، سیستمی را انتخاب کنید که به شما امکان استفاده از تبلت اندروید یا اپل را می دهد.

قبل از خرید تجهیزات اولیه رستوران خود، ابعاد آن (این نکته کلیدی است تا مانع کار کارکنان نشود) و همچنین ظرفیت و نحوه استفاده از آن را ارزیابی کنید. این آخرین جنبه مهم است، زیرا تمام تجهیزاتی که خریداری می کنید باید برای همه کارمندان شما آسان باشد.

 

تجهیزات اولیه آشپزخانه برای رستوران شما

 

هنگام تهیه فهرستی از لوازم و ظروف مورد نیاز برای افتتاح رستوران خود، باید در نظر داشته باشید که این امر همیشه در حال رشد است، زیرا با راهپیمایی، نیازهای جدیدی به وجود می آید و ابزارهایی که در ابتدا در نظر گرفته نشده بودند اضافه می شوند.

 

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که همه رستوران ها چه از نظر میزان تجهیزات و چه در اندازه آن نیازهای یکسانی ندارند. این دو عامل به مقیاس تولید کسب و کار شما بستگی دارد. و این است که اگر رستوران شما کوچک است، به تجهیزاتی مانند یک موسسه بزرگ نیاز نخواهید داشت.

 

این بخشی از تجهیزات اساسی است که هر رستورانی که در شرف افتتاح است باید داشته باشد:

 

تجهیزات برودتینه

در هر کسب و کار خدمات غذایی، داشتن یخچال و فریزر ضروری است، زیرا به لطف آنها، غذا از فاسد شدن یا ذوب شدن جلوگیری می کند. با توجه به نیاز رستوران خود مدلی با ظرفیت و ویژگی انتخاب کنید و به دنبال آن باشید که با مواد ضد زنگ ساخته شوند. معمولا وجود یخچال کبابی و یخچال قصابی امری ضروری محسوب میشود.

 

 

 

 

تجهیزات پخت و پز

این زمینه شامل اجاق گاز، اجاق گاز (اعم از برقی، گازی یا مایکروویو)، گریل های تجاری، سرخ کن گاز صنعتی و حتی هودهای استخراج است که به جلوگیری از انتشار دود به سایر قسمت های رستوران کمک می کند. به عنوان مثال، گریل های تجاری در اشکال، اندازه ها و انواع مختلفی وجود دارند و برای هر تجارت غذایی ضروری هستند، زیرا برای تهیه همه چیز از ساندویچ گرفته تا تکه های گوشت گاو، مرغ یا ماهی استفاده می شوند. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه افتتاح فست فود هستید، توصیه می کنیم این مقاله درباره تجهیزات افتتاحیه فست فود را مطالعه کنید.

 

 

 

ماشین های یخ

اکثر کشورهای آمریکای لاتین از آب و هوای گرم لذت می برند، بنابراین داشتن دستگاه یخ ساز در هر مکانی که نوشیدنی سرو می کند ضروری است، خواه آب، نوشابه، میلک شیک یا حتی کوکتل هایی مانند مارگاریتا.

 

ماشین های یخ

 

 

قفسه های تجاری

این تکه‌های مبلمان به نظم بخشیدن به همه چیز در آشپزخانه کمک می‌کنند. از آنها برای نگهداری از غذا گرفته تا ظروف غذاخوری استفاده می شود. به دنبال مدل‌هایی باشید که در برابر اکسیداسیون مقاوم هستند و مدل‌هایی که روکش‌هایشان آن‌ها را برای محیط‌های مرطوب ایده‌آل می‌کند. اندازه آن به مقیاس تولید رستوران شما بستگی دارد.

 

قفسه های تجاری

 

 

چاقوهای سرآشپز

مجموعه ای از چاقوهای تیز برای هر سرآشپز، صرف نظر از مفهوم رستوران، ضروری است. این ظروف اغلب دارای دسته های ارگونومیک راحت هستند که برای استفاده طولانی مدت هنگام تهیه مقادیر زیاد غذا ایده آل است.

 

چاقوهای سرآشپز

 

 

ابزار تمیز کردن

کسانی که در آستانه افتتاح یک رستوران هستند، اغلب یک جنبه اساسی را نادیده می گیرند: تمیزی. هر کسب و کار مواد غذایی باید ابزار لازم برای تمیز کردن کامل تجهیزات و همچنین امکانات را برای از بین بردن باکتری ها و جلوگیری از آفات داشته باشد. جارو، جارو پاک کن، کهنه و دستکش برای یک نظافت خوب ضروری هستند.

 

ابزار تمیز کردن

کوره همرفت

کوره های کنوکتور تجهیزات پخت و پز هستند که در آنها هوای گرم توسط فن ها تولید می شود. که به نوبه خود باعث ایجاد حرکات در داخل فر می شود و آن را با هوای گرم پر می کند.

 

توجه به این نکته مهم است که کوره های کنوکتور به دمای بسیار بالایی می رسند و به همین دلیل است که آنها باید با نقاط مرجع متفاوتی نسبت به اجاق های معمولی استفاده شوند.

 

کوره همرفت

 

 

مخلوط کن با کارایی بالا

مزایای مخلوط کن با کارایی بالا چیست؟ این مخلوط کن ها به گونه ای طراحی شده اند که به طور مداوم و با سرعت بالا کار می کنند. این دستگاه ها مستحکم هستند و معمولاً ظرفیت زیادی دارند که به شما امکان می دهند بسیاری از مواد را مخلوط کنید.

 

مخلوط کن با کارایی بالا

 

 

ربات آشپزخانه

این دستگاه ها شبیه مخلوط کن های با کارایی بالا هستند، اما به جای استفاده از تیغه ثابت مانند مخلوط کن های با کارایی بالا، از تیغه ها و دیسک های قابل تعویض استفاده می کنند و معمولا از کاسه های پهن تری برای کار با غذاهای جامد یا نیمه جامد استفاده می کنند.

 

تجهیزات اصلی و فرعی آشپزخانه

تفاوت تیم آشپزخانه اصلی و فرعی چیست؟ چند نمونه از تجهیزات کوچک آشپزخانه عبارتند از:

 

قاشق های فولادی

 

سبدهایی برای سرو

 

سینی های ضد لغزش

 

تخته خرد کن

 

دستگاه پخش سس

 

انواع مختلف چاقو

 

کاردک ها

 

و چند نمونه از تجهیزات اصلی آشپزخانه عبارتند از اجاق، کباب پز، اجاق گاز و غیره.

 

 

 

مبلمان و تجهیزات اضافی برای رستوران ها

 

برای هزینه، اندازه یا مفید بودن کمتر، تجهیزاتی وجود دارد که می توانید پس از پوشش نیازهای اولیه آشپزخانه، آنها را خریداری کنید. این بدان معنا نیست که شما باید آن را از لیست تجهیزات خود حذف کنید، فقط به این معناست که پیدا کردن آن کمتر دردسر دارد.

 

سایر اثاثیه، لوازم و ظروف دیگری که باید قبل از افتتاح رستوران خود تهیه کنید و تعداد آنها بر اساس تولید محاسبه می شود عبارتند از:

 

آماده سازی یا میز کار

 

مخلوط کن

 

ماشین ظرفشویی

 

تابه

 

تابه

 

کاسرول

 

ملاقه

 

برخی از موارد لازم برای انجام وظایف کارکنان عبارتند از:

 

پیش بند

 

فیلیپین

 

پارچه های آشپزخانه

 

دستمال سفره

 

از جمله مبلمان و ظروف اولیه برای خدمات مشتری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

میله ها

 

جداول

 

صندلی

 

بشقاب ها (در اندازه ها و کاربردهای مختلف: برای سوپ، سالاد، دسر و غیره)

 

لیوان (برای آب یا نوشابه، لیوان های شراب و لیوان های آبجو)

 

فنجان ها

 

کارد و چنگال (قاشق، چنگال و چاقو)

 

زیرسیگاری (اگر تراس یا پاسیو دارید)

 

نمک پاش و فلفل و شکر

 

سفره ها

 

و در نهایت، تمام دستگاه های موجود در کیت نقطه فروش: ترمینال، چاپگر بلیط و حتی کدخوان. نوار یا کشوی پول نقد. همچنین توصیه می کنیم نگاهی به نقطه فروش موبایل ما بیندازید، که به سرورهای شما امکان می دهد با تلفن های هوشمند خود سفارشات را دریافت کنند.

 

بهترین سرمایه گذاری برای کسب و کار شما

 

صرفه جویی در هنگام تجهیز رستوران خود به معنای خرید تجهیزات ارزان قیمت نیست، بلکه سرمایه گذاری روی لوازم و ابزار با کیفیت خوب و همچنین فناوری است که به شما امکان می دهد در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. همچنین به معنای کار با تجهیزاتی است که نیازی به تعمیر مداوم ندارند (و در نتیجه هزینه کمتری ایجاد می کنند) و به حداقل رساندن عوارض در آشپزخانه کمک می کند.

 

امیدواریم این نکات انتخاب بهترین تجهیزات آشپزخانه را برای رستورانتان برای شما آسان‌تر کند و به شما کمک کند تجارت غذایی خود را با پای درست شروع کنید.

 

دریافت یک سیستم نقطه فروش

در نهایت، یکی از مهم‌ترین ابزار برای راه‌اندازی رستوران، دریافت یک برنامه رستوران است که به شما در مدیریت تمام جنبه‌های کسب‌وکارتان کمک می‌کند. با سیستم نقطه فروش مانند پوستر، شما قادر خواهید بود به انواع ابزارهایی دسترسی داشته باشید که مدیریت کسب و کارتان را برای شما آسان تر می کند.

 

پایانه فروش برای کارمندان شما

ترمینال نقطه فروش پوستر برای گرفتن سفارش عالی است: کارمندان شما می توانند سفارشات را از صندوق صندوق دریافت کنند، یا اگر در رستوران خود میز دارید، به سادگی تبلت را روی میز بیاورید و سفارش را به آنجا ببرید.

 

علاوه بر این، پوستر ابزارهای بسیار متنوعی را برای پایانه های فروش به شما ارائه می دهد که به شما کمک می کند منوی رستوران خود را با کارایی بیشتر ایجاد کنید:

 

ابزار اصلاح کننده به شما امکان می دهد اندازه های مختلف را برای یک ظرف اضافه کنید یا محصولات اضافی را به عنوان بخشی از یک ترکیب بفروشید. به عنوان مثال، می توانید یک پیتزای بزرگ یا کوچک را بفروشید و با هر یک از تاکوهای خود یک نوشابه را با قیمت تخفیفی بفروشید.

 

ابزار تبلیغاتی پوستر به شما امکان می دهد تخفیف ها و هدایایی را حتی سریعتر به مشتریان خود ارائه دهید: فقط با چند کلیک می توانید یک تبلیغ را به سفارش اضافه کنید و پوستر مجموع را به طور خودکار مجدداً محاسبه می کند.

 

اگر آماده یا آماده تجهیز رستوران خود هستید، وارد برنامه رایگان نقطه فروش شوید تا از تمام مزایایی که این سیستم برای تجارت شما دارد مطلع شوید.

 

ابزارهای مدیریت موجودی مناسب برای یک رستوران

Poster همچنین ابزار عالی برای مدیریت موجودی در رستوران شما را به شما ارائه می دهد: ابزار Poster's Convenience Food.

 

با آن می توانید در ابتدای هفته چندین پیتزا تهیه کنید و اگر تصمیم دارید این پیتزاها را فریز کرده و تا هفته بعد در یخچال نگهداری کنید، پوستر به شما این امکان را می دهد که فوراً کسر این موجودی ها را از خود ثبت کنید. انبار.

 

بنابراین، شما دقیقا می دانید که چه مقدار آرد استفاده کرده اید، چه مقدار گوجه فرنگی و غیره. و کسر این مواد بلافاصله در سامانه ثبت می شود. سپس وقتی پیتزاها را هفته بعد بفروشید به عنوان فروش در سیستم ثبت می شود.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋