مهدی صمدی

مهدی صمدی

مزایای اصلی خرید مواد غذایی به صورت عمده

سنجاق

یکی از معقول ترین تصمیماتی که افراد در زندگی خود می گیرند، خرید عمده مواد غذایی است. با خرید غذا نه تنها در پول خود صرفه جویی می کنید، بلکه در زمان و تلاش خود نیز صرفه جویی می کنید مثلا زمانی که در یک فروشگاه بزرگ با یخچال پرده هوا روبه رو میشوید که پر از محصولات غذایی است انتخاب برای شما باز تر می شود. در اینجا برخی از مزایای اصلی خرید مواد غذایی به صورت عمده آورده شده است.

 

I. صرفه جویی در پول

الف.) خرید انبوه می تواند تا 80٪ تخفیف در قیمت فروشگاه مواد غذایی بهداشتی کاهش دهد

برخی از غذاها معمولاً فقط در فروشگاه های مواد غذایی سالم با قیمتی دو برابر در مقایسه با سوپرمارکت ها در دسترس هستند. با این حال، آنها را می توان به صورت عمده با پول کمتر خریداری کرد که باعث می شود آنها مقرون به صرفه تر باشند. به عنوان مثال، برنج قهوه‌ای ارگانیک معمولاً با وزن خریداری می‌شود، اما هنگام خرید بسیار ارزان‌تر است، به خصوص اگر ارزش آن را پوند می‌خواهید. همچنین، اگر می‌خواهید بدانید از کجا آب ترشی را در منطقه خود بخرید، معمولاً در فروشگاه‌های مواد غذایی بهداشتی، فروشگاه‌های تخصصی یا فروشگاه‌های مواد غذایی محصولات محلی فروخته می‌شود. به عبارت دیگر، خرید عمده غذاهای سالم نه تنها انحصاری را ارائه می دهد، بلکه یک راه عالی برای کاهش هزینه های شما برای مواد غذایی سالم است.

 

ب.) خرید انبوه می تواند تا 50٪ صرفه جویی کند

سوپرمارکت‌های بزرگ می‌توانند تخفیف‌های بزرگی را بر روی اقلام روزمره ارائه دهند، به‌خصوص زمانی که تبلیغات ویژه دارند. این بدان معنی است که اگر بیش از یک بسته را به طور همزمان خریداری کنید، می توانید آن را ارزان تر یا حتی رایگان دریافت کنید! به عنوان مثال، خرید سه بسته شامپو به جای یک بسته ممکن است در واقع هزینه کمتری نسبت به خرید دو بسته جداگانه داشته باشد. گاهی اوقات، سوپرمارکت ها تخفیف 70 درصدی روی محصولات می دهند! البته، شما نمی توانید همه چیز را به صورت عمده بخرید، زیرا در نهایت بیش از ارزش محصول پول خرج خواهید کرد. با این حال، خرید مقادیر کمتر به زودی چیزهای زیادی را به همراه خواهد داشت و اینجاست که سوپرمارکت ها از مزایای آن بهره می برند. آنها مطمئن می شوند که قفسه ها را با اقلامی که در شرف انقضا هستند ذخیره می کنند و قیمت آنها را کاهش می دهند تا قبل از اینکه قدیمی شوند از شر آنها خلاص شوند. نترس؛ اگر یک روز تا انقضای یک کالا باقی مانده باشد، شما را بیمار نمی کند. سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای هیچ کاری غیرقانونی مانند فروش کالاهای منقضی شده انجام نمی‌دهند، زیرا باعث می‌شود شهرت خود را از دست بدهند و سود خود را کاهش دهند.

 

 

 

ج) خرید انبوه می تواند تا 1000 دلار در سال صرفه جویی کند

باور کنید یا نه، بیشتر هزینه های مواد غذایی شما صرف بسته بندی و اقلام فردی می شود. اگر برای خرید عمده با بسته بندی حجیم مشکلی ندارید، این کار را برای صرفه جویی تا 1000 دلار در سال در نظر بگیرید! خرید یک بسته از یک کالا قطعا ارزان تر از خرید ده بسته از همان محصول است.

 

الف) صرفه جویی در زمان

علاوه بر کاهش زمان صرف شده برای خریدهای مکرر، در هزینه های حمل و نقل نیز صرفه جویی زیادی خواهید داشت. وقتی مواد غذایی را به صورت عمده خریداری می کنید، دیگر نگران بیرون رفتن و صرف ساعت ها خرید نخواهید بود، زیرا می توانید تمام محصولات را در داخل ماشین خود جای دهید! اگر بدتان نمی‌آید که در شهر به دنبال اجناس تخفیف‌خورده رانندگی کنید یا از یک سوپرمارکت به سوپرمارکت دیگر بروید، این کار را یک‌بار در هفته برای صرفه‌جویی در وقت در نظر بگیرید، به‌جای اینکه منتظر بمانید تا از کوپن‌ها استفاده کنید یا آنها را از بخشنامه‌هایی که هر بار از طریق پست به دستتان می‌رسد، دریافت کنید. روز همچنین اگر فروشگاهی در نزدیکی محل شما وجود ندارد، می توانید از خدمات تحویل مواد غذایی استفاده کنید. اگر عجله ندارید و می خواهید پول بیشتری پس انداز کنید، خرید مواد غذایی آنلاین را در نظر بگیرید که حتی بهتر از سوپرمارکت ها است.

 

ب.) سازماندهی بهتر آشپزخانه را ترویج می کند

به جای اینکه اجازه دهید هر بار که اقلام غذایی از فروشگاه‌های مختلف می‌خرید آشپزخانه‌تان مملو از کیسه‌های مواد غذایی شود، به منظور راحتی، همه آنها را در یک مکان قرار دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که راحت‌ترین فضا (به عنوان مثال: کمد یا کابینت) کجا باشد و آن را در آنجا نگهداری کنید تا زمانی که آنها تمام شوند!

 

 

 

یکی دیگر از مزایای خرید عمده مواد غذایی این است که می توانید آنها را همانطور که دوست دارید ذخیره کنید. این بدان معناست که اگر اقلام خاصی را به صورت عمده خریداری می کنید، به خصوص مواردی که به ندرت خریداری می شوند، می توانید آنها را بدون نگرانی در مورد مواردی مانند استفاده از بطری های رنگی برای روغن زیتون یا شیشه های شیشه ای برای ادویه، در بسته بندی های معمولی قرار دهید. همه ما می دانیم که پیگیری آنچه در ظروف خاص می رود و آخرین زمان باز شدن این ظروف دشوار است، پس چرا این مشکل را با نگهداری مواد غذایی دقیقاً همانطور که می خواهیم برطرف نکنیم؟ این نه تنها به ما آزادی بیشتری می‌دهد، بلکه تمیز کردن را بسیار آسان‌تر می‌کند، زیرا تنها کاری که باید انجام دهیم این است که ظرف خود را بشوییم و از اول شروع کنیم!

 

ج) منجر به برنامه‌ریزی آسان‌تر وعده‌های غذایی می‌شود

وقتی رستوران مورد علاقه‌تان زودتر و بدون اطلاع قبلی بسته می‌شود و تمایلی به تهیه شام در خانه ندارید، سعی کنید غذای منجمد را برای کاری سریع و آسان امتحان کنید! همچنین می‌توانید قبل از خرید مواد غذایی، منوی خود را برای چند روز آینده برنامه‌ریزی کنید تا مطمئن شوید که مواد خاصی از بین نمی‌روید. به عبارت دیگر، خرید مواد غذایی به صورت عمده باعث صرفه جویی در زمان و تلاش شما در تهیه غذا می شود.

 

باعث ارتقاء دستاوردهای عالی سلامتی می شود

الف) عادات غذایی سالم تر با صرفه جویی در هزینه در رژیم های غذایی خاص، عادات غذایی سالم تری ایجاد می کنید. فروشگاه‌های مواد غذایی مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از اقلام بدون گلوتن را با قیمت‌های مناسب ارائه می‌دهند، بنابراین دیگر نیازی به خرج کردن آن‌ها ندارید! این امر مخصوصاً زمانی خوب است که یکی از اعضای خانواده شما رژیم غذایی خاصی داشته باشد زیرا آنها می توانند بدون شکستن کیف پول خود هر چه می خواهند بخورند. خرید سبزیجات و میوه های کافی نیز برای لذت بردن از یک سبک زندگی سالم مهم است، اما با توجه به قیمت های سنگینی که با این اقلام همراه است، سخت است. به همین دلیل است که خرید عمده سبزیجات و میوه ها ایده هوشمندانه ای است زیرا ارزان تر از حد معمول خواهند بود! به علاوه، اگر به کوپن‌ها و تخفیف‌ها متکی باشید، می‌توانید پول بیشتری را در خرید آنلاین مواد غذایی صرفه‌جویی کنید.

 

2.) تغذیه بهتر

اگر مواد غذایی خود را به صورت عمده خریداری می کنید و غذاهای سالم را بیشتر می خورید، مطمئناً با مراقبت بهتر از آن به بدن خود لطف می کنید! به‌جای خوردن غذاهای ناسالم برای راحتی، به جایگزین‌های سالم‌تری مانند محصولات ارگانیک یا لبنیات که معمولاً با قیمت‌های تخفیفی فروخته می‌شوند، روی بیاورید. از مزایای سلامتی اقلام خاص مانند انواع مختلف ماهی مطلع باشید که دلایل بیشتری برای ذخیره آنها در هر زمان ممکن می دهد.

 

 

 

به طور خلاصه، خرید مواد غذایی به صورت عمده باعث صرفه جویی در زمان و هزینه در هنگام تهیه غذا می شود. به‌علاوه، می‌توانید از روش‌های خاصی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های بیشتری مانند کوپن‌ها و کارت‌های وفاداری استفاده کنید که اگر می‌خواهید هر ماه کمتر برای خواربار هزینه کنید، مفید خواهد بود. همانطور که می بینید، این طرح خرید دارای مزایای بسیاری است که تهیه غذاهای سالم برای خانواده را آسان تر می کند و در عین حال در هزینه های خود صرفه جویی می کند!

 

منبع:https://mrsarma.com/

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋