کاربردهای موشن گرافیک امروزی
توسعه فناوری و وجود صفحه نمایش در چندین دستگاه در زندگی ما، دامنه کامل استفاده از موشن گرافیک را گسترش داد. آنچه قبلاً فقط برای معرفی اطلاعات فنی و ایجاد روحیه برای یک داستان استفاده می شد، امروزه طیف وسیعی از اهداف را دنبال می کند.
در تلویزیون، موشن دیزاین در افتتاحیه برنامه های تلویزیونی، به عنوان برند ویدیویی کانال و برای معرفی اطلاعات با ضربه گیر، ثلث پایین و بسیاری دیگر استفاده می شود. همچنین در صفحه پیشبینی اخبار و پسزمینههای مجازی آنها تعبیه شده است. تلویزیون از همان روزهای اولیه از حرکت استفاده می کرد و به بخشی جدایی ناپذیر از هویت آن تبدیل شد و به خاطره انگیز شدن یک کانال یا برنامه کمک کرد.
با پیشرفتهای وبسایتها و برنامهها، حرکت نقش مهمی در کمک به ایجاد تجربههای رابط بهتر از طریق حوزه تخصصی UX Motion Design ایفا کرده است.
وقتی صحبت از تبلیغات، به ویژه رسانههای اجتماعی به میان میآید، دوره موشن گرافیک در همه چیز از تبلیغات پیچیده و داستان محور گرفته تا پستهای متحرک ساده اینستاگرام میدرخشد. این یک ابزار عالی برای کمک به شرکتها است که از سایرین متمایز شوند.
کاربردهای دیگر شامل همه چیز است، از منوهای انیمیشن در فست فودهای زنجیره ای گرفته تا تابلوهای پیش بینی شده در فرودگاه ها و رویدادها. حرکت در همه جا استفاده می شود و هر موقعیتی پتانسیل خود را در سطح متفاوتی بررسی می کند.
هنگامی که به یک قطعه متحرک فکر می کنید، کمتر به معنای واقعی بودن است و بیشتر به بیان و انتزاعیاتی است که می توانید برای انتقال یک ایده ایجاد کنید. طبیعتاً، طراحی حرکتی برای عملکرد خوب به شخصیت ها متکی نیست. استفاده از استعاره های بصری یک متحد عالی برای فیلم های حرکتی قدرتمند است.
ریتم
وقتی صحبت از حرکت به میان می آید، سرعت اکشن ها و انتقال صحنه ها برای یک ویدیوی موشن گرافیک خوب بسیار مهم است. این در مورد تسلط بر زمان و مکان است. ریتم از تفاوت سرعت در اعمال در لحظات مختلف انیمیشن ناشی می شود. حرکات آرام تر، با مدت زمان طولانی تر، می توانند حس آرامش را به ارمغان بیاورند، در حالی که اقدامات سریع و جابجایی های زیاد، از چیزی پرانرژی تر صحبت می کنند. ترکیب آنها در یک ویدیو به ایجاد ریتم و ایجاد اوج کمک می کند. حرکت یک زبان است. داستانی را به تنهایی بیان می کند و پیام را قدرتمند می کند.
زمان خواندن
حرکت فقط حرکات ظریف و ریتم عالی نیست. یکی دیگر از جنبه های مهم حرکت، زمان خواندن است. این بدان معناست که هر متن و عملی روی صفحه باید زمان مناسبی داشته باشد تا بیننده بتواند آنچه را که در حال رخ دادن است بخواند و بفهمد. بسیاری از چیزها که در مدت زمان کوتاهی اتفاق میافتند میتوانند آشفته به نظر برسند و منجر به سوء تفاهم شوند.
در پایان، موشن گرافیک یک حوزه باورنکردنی از انیمیشن است که محبوبیت آن با گذشت زمان افزایش می یابد. درک کاربردها و امکانات متمایز آن می تواند به ایده های نوآورانه منجر شود. به یاد داشته باشید که موشن گرافیک به معنای چیزی بیش از حرکات زیباست. طراحی را با ارتباطات ترکیب می کند و به یک قطعه جان می بخشد.
پاسخ ها