morbit.trade

morbit.trade

شبکه آیوتا چیست و آینده آن چگونه است؟

شبکه آیوتا یکی از جدیدترین پروژه‌های ارز دیجیتال است که در حوزه اینترنت اشیا طراحی شده‌است. شبکه IOTA در واقع یک پروتکل انتقال داده منبع باز و بدون کارمزد است. در این پروژه، فناوری دفتر کل توزیع شده شکلی تازه به خود گرفته و امکان تبادل امن داده و ارزش را برای کاربران فراهم کرده است. پروژه آیوتا با فناوری‌های جدیدی ارتباط بین ماشین‌ و انسان را تسهیل و تعامل میان آنها را ارتقا داده‌است. شبکه آیوتا در تلاش است تا بتواند به پل ارتباط میان اقتصاد انسان و اقتصاد ماشین تبدیل شود.

تاریخچه آیوتا

اواخر سال 2017 بنیاد آیوتا (IOTA Foundation) به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی با هدف هماهنگی و تأمین مالی اکوسیستم IOTA در کشور آلمان ثبت شد. از طریق این بنیاد، ارز آیوتا خیلی زود در فضای اینترنت اشیا شروع به رشد و ابداعات جدید نمود. این بنیاد قبلاً با شرکت هایی که نقش اصلی در اینترنت اشیاء دارند مانند (Cisco Systems Inc. (CSCO و (Samsung Electronics Ltd. (SSNLF همکاری کرده است تا بتواند یک بازار داده را ایجاد و در آینده از آن درآمدزایی کند. IOTA علاوه بر آن با یک شرکت فعال در زمینه انرژی به نام Innogy نیز همکاری نموده است.

در مجموع 2،779،530،283،277،761 IOTA در بلوک اولیه آیوتا ایجاد شد. بدون فرآیند استخراج، سیستم فاقد مکانیسم طبیعی برای برنامه توزیع توکن ها بود؛ بنابراین توکن های IOTA ابتدا از طریق عرضه اولیه سکه(ICO) توزیع شدند. این ICO حدود 584،000 دلار برای IOTA Foundation سرمایه اولیه جمع آوری نمود.

آشنایی با عملکرد آیوتا

بنیان‌گذاران پروژه آیوتا ادعا می‌کنند که مشکلات متعددی را که در بلاک چین‌های استاندارد توسعه یافته است، حل می‌کنند. این مشکلات شامل تمرکز استخراج در یک گروه خاص، سرعت پایین شبکه و مقیاس‌پذیری است. برای ارز‌های دیجیتال، مقیاس‌پذیری به معنای مشکل افزایش تعداد تراکنش‌های پردازش شده توسط بلاک چین بدون تأثیر بر معیار‌های دیگر می‌باشد.

این پروژه یک سخت‌افزار است که هدف آن طراحی پردازنده‌های کم هزینه و همه منظوره بود. هدف آیوتا حل مسائل مقیاس‌پذیری و عملکرد بیت کوین با جایگزینی بلاک چین آن با فناوری تنگل است. این مشکلات در درجه اول به دلیل تعداد بالای معاملات در بلاک چین بیت کوین ایجاد می‌شود. این عقب ماندگی به دلایل مختلفی از اندازه بلوک‌های کوچک گرفته تا مشکل معادلات ریاضی که ماینر‌ها باید برای به دست آوردن ارز دیجیتال به عنوان پاداش حل کنند، ایجاد می‌شود. آیوتا IOTAدر تلاش است، این مشکلات را با پیکربندی مجدد معماری بلاک چین در تنگل، روشی جدید برای سازماندهی داده‌ها و تأیید معاملات، ایجاد کند.

آینده آیوتا

وبسایت CoinSwitch نظر بسیار مثبتی به MIOTA داشته و معتقد است که ارزش این ارز در سال 2025 عملا ده برابر شده و بهای آن به 9.847 دلار خواهد رسید.

وبسایت WalletInvestor نیز معتقد است که ارزش MIOTA رو به رشد بوده و پیش‌بینی می‌کند که در اواخر سال 2021 بهای آن به 1.7 دلار برسد.

وبسایت FXLeaders نیز نسبت به این ارز بسیار خوش بین بوده و انتظار دارد که در اواخر سال 2024 ارزش آن به 10 دلار برسد.

morbit.trade
morbit.trade

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋