مهسا دیبا

مهسا دیبا

فعال در حوزه رمزارزها و برنامه‌نویسی ⠀
توسط ۴ نفر دنبال می شود

دفتر کل توزیع شده بلاکچین چیست ؟

در عصر اطلاعات و زمانی که ما با دنیای بی‌نهایت دیتا روبه‌رو هستیم؛ بیش از هر زمان دیگری به یک روش کارامد برای ثبت رویدادها و اطلاعات نیازمندیم. دفتر کل توزیع شده یا Distributed Ledger Technology یکی از این سیستم‌های ضروری است. 

در این مقاله، به زبان ساده با این مفهوم آشنا می‌شویم.

دفتر کل (Ledger) مکانیزمی برای ثبت تمامی رویدادهای مالی یک شرکت، جامعه یا زیست بوم است. رشد قدرت محاسبات و توسعه رمزنگاری همراه با کشف و استفاده از الگوریتم های جدید، وا منجر به پدید آمدن مفهومی به نام «دفتر کل توزیع شده)) (Distributed Ledger) شده است.

دفاتر کل توزیع شده، پایگاه داده ای هستند که بر اساس سازوکار تفاهم و معماری داده مورد قبول مشارکت کنندگان شبکه، نگهداری و به روزرسانی می شوند.

یک شبکه همتا به همتا به همراه الگوریتم اجماع مورد نیاز است تا از تکرار در سراسر گره ها اطمینان حاصل شود.

 

هر فرد در شبکه، می تواند تمام تراکنش ها را پردازش کند و سپس درباره ثبت شدن یا نشدن اطلاعات رای دهد و در صورت تایید اکثریت، آن اطلاعات ثبت می شود. دفتر کل توزیع شده همواره به روز هستند و تمام گره ها از پایگاه داده اصلی یک کپی کامل دارند.

به بیان ساده، یک دفتر کل توزیع شده، پایگاه داده ای است که اطلاعات ثبت شده در آن، توسط هر شرکت کننده (یا گرہ - Node به طور مستقل به روزرسانی و نگهداری می شود. این سازوکار، تغییر یا حذف اطلاعات توسط یک فردیانهاد خاص را تقریبا غیرممکـن کـرده و امنیت اطلاعات را تا حد زیادی افزایش می دهد.

یک شکل از دفترکل توزیع شده سامانه بلاک چین است که میتواند عمومی یا خصوصی باشد.همه دفاتر کل توزیع شده نباید لزوما از بلاک چین استفاده کنند تا با موفقیت، اجماع توزیع شده معتبر و ایمنی عرضه کنند. بلاک چین تنها نوعی از دفترکل توزیع شده به شمار می رود.

جهت نصف شدن کارمزدتان در صرافی‌های خارجی، با لینک من ثبت نام کنید :
صرافی کوکوین | صرافی کوینکس
مهسا دیبا
مهسا دیبا فعال در حوزه رمزارزها و برنامه‌نویسی ⠀

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋