morbit.trade

morbit.trade

میم کوین های مناسب برای سرمایه گذاری در سال 2022

سال ۲۰۲۱، سال سرمایه گذاری در میم کوین‌ها بود. معامله گران در بازار ارز دیجیتال به این سکه های بامزه توجه خاصی کردند و به همین جهت رشد بی سابقه‌ای را در این سال تجربه کردند. توسعه دهندگان میم کوین‌ها آنها را برای شوخی در بازار ارزهای دیجیتال طراحی کردند و شاید فکر نمی کردند که رشد این چنینی در انتظار آنها باشد. میم کوین ها در مقایسه با ارزهای دیجیتال اولیه مانند بیت کوین و اتریوم بسیار ناپایدار هستند. جامعه محور بودن میم کوین‌ها موجب شده تا قیمت آنها ناپایدار و پر نوسان باشد. اما میم کوین چیست، میم کوین های آینده دار کدام اند و چه چیزی بر قیمت بازار آنها تأثیر می گذارد؟

میم کوین

میم کوین‌ها رمز ارزهایی هستند که از جوک و شوخی‌های موجود در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی الهام گرفته شده‌اند. دوج کوین، اولین میم کوین بازار ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید که در سال 2013 تحت یک تقلید مضحک از رمز ارزهای موجود در بازار و الهام گیری از سگ ژاپنی شیبا اینو (Shiba Inu) راه‌اندازی شد.

از آنجایی که میم کوین‌ها عمدتا جامعه محور هستند، این رمز ارزها می‌توانند به کمک انجمن‌های آنلاین و فومو یک شبه مشهور شوند. اما زمانی که معامله گران توجه خود را به میم کوین جدید بازار معطوف کنند، قیمت آن میم کوین‌ها نیز می‌تواند به طرز غیرمنتظره‌ای کاهش بیابد. به همین دلیل قیمت میم کوین‌ها عمدتا ناپایدار است.

میم کوین‌ها اغلب عرضه بسیار زیاد یا نامحدودی دارند. به عنوان مثال، شیبا اینو مجموعاً 1 کوادریلیون (عدد یک با 15 صفر) توکن دارد، این موضوع در حالی است که دوج کوین سقف عرضه (Maximum Supply) ندارد و در حال حاضر بیش از 100 میلیارد توکن در گردش دارد. از آنجایی که میم کوین‌ها معمولاً مکانیسم توکن سوزی ندارند، عرضه چشمگیر آن‌ها عاملی برای قیمت نسبتاً پایین این رمز ارزها است. شما تنها با 1 دلار قادر خواهید بود تا میلیون‌ها واحد از یک میم کوین را خریداری کنید.

سرمایه گذاران میم کوین ها

درصد سهام هولدرهای هر ارز دیجیتال را می توانید در سایت کوین مارکت کپ و در صفحه مربوط به هر ارز ببینید. با کلیک بر روی تب Holders در صفحه اول پروفایل هر یک از ارزهای دیجیتال می توانید این درصد ها را مشاهده کنید. برای مثال با مشاهده ی اطلاعات هولدرهای دوج کوین می بینید که بزرگترین هولدر دوج کوین 23.05% از کل توکن های آن را دارد.

این یعنی اگر این فرد بخواهد برای دامپ ارز دیجیتال دوج کوین اقدام کند و تمامی سهام خود را به یکباره برای فروش عرضه کند. می تواند به میزان 23.05% درصد، قیمت دوج کوین را پایین بکشد. بهترین میم کوین ها آنهایی هستند که بزرگترین دارندگان آنها زیر 5 و حداکثر 10 درصد از کل توکن ها را در اختیار دارند.

هر چه میزان سهام بزرگترین هولدر سکه ارز دیجیتال، بیشتر باشد، امکان ظهور پامپ و دامپ در روند سیگنال ارز دیجیتال آن بیشتر است. فراموش نکنید که شما با دنیای شت کوین ها روبرو هستید. حتی اگر سهامداران آن، افراد مشهوری باشند، به قصد سود کردن وارد این بازار شده اند. هر زمان که بزرگترین سهامداران یک شت کوین برای فروش آن اقدام کنند، فقط شما ضرر خواهید کرد. و هیچکس آنها را به خاطر یک معامله ی سودآور سرزنش نخواهد کرد.

morbit.trade
morbit.trade

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋