mona falsafi

mona falsafi

توسط ۱ نفر دنبال می شود

چگونه برای واژینیت معاینه و درمان شوم؟

یک پرستار یا پزشک می‌تواند تشخیص دهد که آیا واژینیت دارید یا خیر، و به شما کمک کند تا بفهمید چرا این اتفاق افتاده است. درمان واژینیت بسته به علت ایجاد مشکل متفاوت است.

آیا در صورت ابتلا به واژینیت باید به پزشک مراجعه کنم؟

اگر علائم واژینیت دارید، ایده خوبی است که به پرستار، پزشک یا مرکز بهداشتی محلی برنامه ریزی شده والدین مراجعه کنید . واژینیت معمولا یک مشکل عمده سلامتی نیست، اما اگر آن را درمان نکنید، می تواند جدی شود.

علل مختلفی برای واژینیت وجود دارد و بیماری‌های مقاربتی مانند سوزاک و کلامیدیا می‌توانند علائمی شبیه به واژینیت داشته باشند. مراجعه به پزشک بهترین راه برای فهمیدن اینکه دقیقا چه چیزی در حال وقوع است است، بنابراین می توانید درمان مناسب را دریافت کنید.

برای اینکه ببیند چه چیزی باعث واژینیت شما شده است، پزشک ممکن است معاینه انجام دهد، نمونه‌ای از ترشحات واژن شما را زیر میکروسکوپ ببیند یا آزمایش‌های دیگری مانند آزمایش ادرار انجام دهد.

اگر پزشک شما قبلاً عفونت مخمری واژینال را برای شما تشخیص داده است و شما علائم مشابهی دارید، می توانید یک داروی عفونت قارچی بدون نسخه را امتحان کنید. اما اگر مطمئن نیستید، به پزشک خود مراجعه کنید یا به مرکز بهداشت والدین برنامه ریزی شده بروید . و اگر از داروهای بدون نسخه استفاده کردید اما علائم شما از بین نرفت، به پزشک مراجعه کنید.

راه های درمان واژینیت چیست؟

واژینیت معمولاً به راحتی قابل درمان است. نوع درمان واژینیت که برای شما بهترین است به موارد زیر بستگی دارد:

  • چه چیزی باعث واژینیت شما می شود

  • علائم شما چقدر بد است

  • آیا شما باردار هستید

اگر واژینیت شما به دلیل عفونت قارچی ، واژینوز باکتریایی یا تریک ایجاد شده باشد ، پزشک ممکن است برای شما کرم، شیاف، قرص واژینال یا قرص تجویز کند. همچنین می‌توانید کرم‌ها یا شیاف‌های دارویی برای عفونت‌های قارچی (مانند Monistat) را بدون نسخه از داروخانه تهیه کنید. تریک تنها نوع واژینیت است که از راه جنسی منتقل می شود. بنابراین اگر تریچ دارید، برای شرکای جنسی شما نیز بسیار مهم است که تحت درمان قرار گیرند.

اگر واژینیت شما به دلیل آلرژی یا تحریک ایجاد شده باشد، علائم معمولاً با قطع استفاده از هر چیزی که باعث ایجاد مشکل می شود از بین می روند. گاهی اوقات ممکن است لازم باشد از کرم برای رفع واژینیت خود استفاده کنید. در موارد نادر واکنش های آلرژیک واقعا بد، ممکن است به کمک پزشکی اورژانسی نیاز داشته باشید.

اگر واژینیت شما ناشی از سطوح پایین استروژن باشد ، پزشک ممکن است برای شما کرم ها، قرص ها یا حلقه های واژینالی که استروژن را در بدن شما آزاد می کنند، تجویز کند.

مهم نیست که به چه نوع درمان واژینیت نیاز دارید، مطمئن شوید که:

  • از داروی دیگران استفاده نکنید حتی اگر علائم شما مشابه باشد، ممکن است عفونت متفاوتی داشته باشید یا به نوع دیگری از درمان نیاز داشته باشید.

  • از داروهای قدیمی استفاده نکنید ممکن است دیگر کار نکند و حتی عفونت را بدتر کند.

  • دستورالعمل های پزشک یا دستورالعمل های همراه با درمان را به دقت دنبال کنید.

  • از تمام داروهای خود استفاده کنید. اگر تمام داروهای خود را مصرف نکنید، حتی اگر علائم شما متوقف شود و حتی اگر پریود شده باشید، عفونت می تواند عود کند.

  • به یک قرار ملاقات بعدی با پزشک خود بروید تا مطمئن شوید که درمان موثر بوده است.

در طول درمان واژینیت:

  • به جز دارو یا تامپون چیزی در واژن خود قرار ندهید. از رابطه جنسی دهانی یا واژینال فاصله بگیرید تا زمانی که احساس بهتری پیدا کنید.

  • اگر قاعدگی دارید، استفاده از تامپون یا فنجان قاعدگی اشکالی ندارد، مگر اینکه این نوع دارویی باشد که در واژن خود می ریزید. اگر اینطور است، به جای آن از پد استفاده کنید.

  • اگر از ژل یا کرم در داخل واژن خود استفاده می‌کنید، می‌توانید از پدهای بدون عطر یا آستر شورت استفاده کنید تا از نشت دارو روی لباس‌تان جلوگیری کنید.

چگونه می توانم علائم تحریک کننده واژینیت را کاهش دهم؟

حتی اگر واژینیت می تواند خارش شدید و تحریک کننده باشد، سعی کنید خراش نکنید. این می تواند باعث تحریک یا بریدگی بیشتر در پوست شما شود که می تواند میکروب ها را گسترش دهد و منجر به عفونت بیشتر شود. کرم‌های واژینال بدون نسخه وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بر روی فرج خود استفاده کنید تا به آرام کردن سوزش کمک کنید. پزشک همچنین می تواند نکاتی را در مورد تسکین سوزش و خارش به شما ارائه دهد.

تا زمانی که عفونت یا تحریک شما از بین نرود از رابطه جنسی خودداری کنید مخصوصا اگر تریک دارید ، زیرا این یک عفونت مقاربتی است که شما و همسرتان می توانید آن را به عقب و جلو منتقل کنید). اصطکاک ناشی از رابطه جنسی و مایعات بدن شریک زندگی شما می تواند باعث تحریک بیشتر شود یا بهبود آن را دشوارتر کند. و برخی از داروهایی که در واژن خود استفاده می کنید دارای روغن هستند که می تواند باعث شکستن کاندوم شود

mona falsafi
mona falsafi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋