mona falsafi

mona falsafi

توسط ۱ نفر دنبال می شود

درباره سلامت ولوواژینال شما

 

سلامت ولوواژینال سلامت فرج و واژن شماست. ولو نام دیگری برای اندام های جنسی خارجی شماست. اینها اندام تناسلی در قسمت بیرونی بدن شما هستند (شکل 1 را ببینید).

قسمت های فرج شما عبارتند از:

  • لب های داخلی و خارجی لب های شما (LAY-bee-uh). لب های داخلی لب های کوچک (MUH-naw-ruh) و لب های بیرونی لب های بزرگ (MUH-jaw-ruh) نامیده می شوند.
  • کلیتوریس شما (klit-OOR-us).
  • باز شدن واژن شما
  • باز شدن مجرای ادرار شما (yoo-REE-thruh). مجرای ادرار لوله ای است که ادرار را از بدن شما خارج می کند.
  • دهلیز (VEH-stih-byool)، که درست از زیر کلیتوریس شما شروع می شود و به لب های کوچک ختم می شود. دهلیز دهانه واژن و مجرای ادرار شما را احاطه کرده است.

شکل 1. فرج شما

با افزایش سن، فرج و واژن خشک تر و کشش کمتری پیدا می کنند. این روند برای افرادی که درمان سرطان داشته اند زودتر اتفاق می افتد. همچنین برای افرادی که برای کاهش خطر ابتلا به سرطان تحت عمل جراحی قرار گرفته اند، می تواند زودتر اتفاق بیفتد.

برخی از افراد می توانند هورمون استروژن (ES-truh-jin) را برای کند کردن این روند مصرف کنند. با این حال، این یک انتخاب مطمئن برای همه نیست. هورمون یک ماده شیمیایی است که به کنترل نحوه عملکرد قسمت های مختلف بدن شما کمک می کند.

خشکی واژن (VA-jih-nul) و خشکی فرج (VUL-ver) یک مشکل رایج برای بسیاری از افراد است. راه هایی برای بهبود این امر وجود دارد. در زیر چند پیشنهاد برای کمک به مدیریت خشکی و سفتی واژن و فرج آورده شده است. با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد اینکه کدام یک برای شما بهتر عمل می کنند صحبت کنید.

مرطوب کننده واژن و ولو

یکی از بهترین راه ها برای کاهش خشکی واژن و فرج استفاده از مرطوب کننده است. مرطوب کننده های واژن و فرج با افزایش رطوبت و خاصیت ارتجاعی (حرکت) در واژن و فرج به بهبود کیفیت بافت کمک می کنند. این مرطوب‌کننده‌ها با روان‌کننده‌هایی که در حین فعالیت جنسی استفاده می‌شوند، متفاوت هستند.

مرطوب کننده های واژن و فرج انواع مختلفی دارند. یکی از انواع آن ژل یا کرمی است که با اپلیکاتور یکبار مصرف داخل واژن خود قرار می دهید. این یک اپلیکاتور به شکل یک تامپون است.

نوع دیگر مرطوب کننده مذاب واژینال است که به آن شیاف (suh-PAH-zih-TOR-ee) نیز می گویند. این یک کپسول (قرص) جامد است که با انگشتان خود وارد واژن خود می کنید. هنگامی که شیاف در بدن شما قرار می گیرد، ذوب می شود و جذب می شود.

شما می توانید از مرطوب کننده های واژن و فرج در هر زمانی استفاده کنید، نه فقط قبل یا در حین فعالیت جنسی. از آنها 3 تا 5 بار در هفته استفاده کنید تا به سلامت کلی و راحتی واژن خود کمک کنید.

mona falsafi
mona falsafi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋