به دلایل مختفلی لازم است لوگوی شرکتتان را تغییر دهید. به عنوان مثال ممکن است طراحی اولیه لوگوی خود را دوست نداشته باشید یا طرح جدیدتری به ذهنتان رسیده باشد. لوگوی فعلی کیفیت مناسبی نداشته یا آنطور که باید گویای محصولات و خدمات شما نیست. به هر دلیل اگر بخواهید لوگوی خود را تغییر دهید باید آنرا به ثبت برسانید.
در همه جای دنیا تغییرات در ظاهر برند یعنی لوگو و بخش هایی از هویت بصری و کلامی برند ، به طور پیوسته انجام می گیرد و به نوعی احیا و یا زنده نگه داشتن برند به حساب می آید. این تغییرات که به نوعی Revitalization به آن گفته می شود متناسب با تغییرات مد و طراحی های روز در دنیا صورت می گیرد.
البته در ایران برداشت های غلطی درباره تغییر برند وجود دارد. این برداشت ها بیشتر به علت ترس از متعجب شدن مخاطبان از تغییرات است. اما تغییر برند و لوگوی مورد نظر شما اگر با استراتژی درست و منطقی و با تدبیر صحیح اقدامات تبلیغاتی لازم انجام گیرد نه تنها مضر نخواهد بود بلکه بازدهی بالایی نیز در پی خواهد داشت.
تغییر در جایگاه و هویت برند در زمان توسعه محصول و یا نامطلوب بودن جایگاه قبلی صورت می گیرد . بدین ترتیب هویت و جایگاه برند در ذهن مخاطب اصلاح و به روز می شود . در جایگاه سازی برند استراتژی کسب و کار تغییر کرده و یک گام بلند در از بین بردن نقاط ضعف و نشان دادن برتری ها و شایستگی های یک برند است.
برندینگ مجدد Re-Branding در واقع زمانی اتفاق می افتد که بخواهیم تغییرات اساسی در کل صنعت کسب و کار خود بدهیم. در این مواقع حتی ممکن است نام برند را نیز تغییر دهیم به گونه ای که مخاطب ارتباط جدیدی با آن پیدا کند.
این مفهموم جامع ترین معنای تغییرات برند را در برمیگیرد و نیاز به تغییرات استراتژی گسترده ای در کسب و کار دارد.
اگر در گذشته برند و لوگوی خود را به صورت اینترنتی و از طریق سامانه ثبت کرده باشید ، راه آسانتری برای ثبت تغییرات دارید. کافیست با استفاده از شماره اظهارنامه و رمز عبور وارد سامانه شوید. مدارک خواسته شده را در سامانه بارگذاری نمائید و مراحل را به ترتیب طی کنید.
برای ثبت اظهارنامه اضافه کالا یا تغییر طبقه برند وارد سامانه شده و از قسمت ثبت اظهارنامه علامت گزینه ” می خواهم یک اظهارنامه اضافه کالا/ خدمات ثبت کنم ” را انتخاب می کنید.
برای ثبت اظهارنامه تغییر علامت نیز از گزینه ” می خواهم یک اظهارنامه تغییر علامت ثبت کنم ” استفاده کنید.
پس از تکمیل فرم ها و ارسال مدارک و اظهارنامه کارشناس مربوطه بررسی های لازم را انجام داده و سپس دستور واریز حق الثبت را صادر می کند . هزینه مربوطه را باید در بانک ملی واریز کرده و رسید پرداختی را تحویل دهید. اظهارنامه در دفتر تعیین طبقات وارد می شود ، اوراق اظهارنامه مهر شده و نسخه سوم آن تحویل شما می گردد.
پس از بررسی های لازم توسط کارشناس مربوطه اگر برند مورد نظر شما از قبل به ثبت نرسیده باشد یا مشابهت نداشته باشد تایید می شود. پیش نویس آگهی شما تهیه شده به مسئول اداره تحویل می دهد . مسئول اداره نیز پرونده را مجدداً بررسی می کند و به واحد ماشین نویسی ارجاع می دهد که بعد از تحریر پیش نویس آگهی، آن را امضا کرده و در دفتر اندیکاتور ثبت می کند و مدارک را به شما تحویل می دهد تا در روزنامه رسمی این تغییرات ثبت گردد.
برای تغییر علامت یا لوگو باید ۱۰ نمونه از تصویر علامت تجاری تان را به هماره سایر مدارک ارائه دهید.
-اصل یا کپی آخرین گواهی ثبت علامت تجاری
-مدارک هویت متقاضی (کپی شناسنامه،کپی کارت ملی و صفحه توضیحات )
-رسید پرداخت هزینه های قانونی
اصل آخرین گواهی ثبت علامت تجاری
کپی شناسنامه و کارت ملی دارندگان حق امضاء
کپی آخرین روزنامه رسمی
رسید پرداخت هزینه های قانونی
در صورتی که وکیل قانونی پیگیر امور تغییر برند شماست باید وکالتنامه وی را نیز ضمیمه پرونده کنید.
چنانچه بخواهید بعد از پایان اعتبار برند و در زمان تمدید آن ، تغییراتی بر روی برند خود ایجاد کنید مقررات مربوط به ثبت علامت تجاری حتما باید رعایت کنید . به عنوان مثال اگر نشانی مالک یا نام مالک برند تغییر پیدا کرده است مدارکی را باید ضمیمه پرونده کرده و تحویل دهید.
تمامی این تغییرات در برند ، لوگو و علامت تجاری در اداره مالکیت معنوی انجام گرفته و تمامی مراحل و مدارک گفته شده در این سامانه صورت می گیرد.
پاسخ ها