تغییرات و تصمیمات شرکتها، در واقع به معنای تمامی تغییرات و تصمیماتی است که با توجه به ضرورتهای موجود، در یک جلسه عمومی، فوقالعاده یا جلسات هیئت مدیره صورت میگیرد.
مجمع عمومی فوقالعاده و عادی هریک میتوانند برخی از تغییرات را با توجه به صلاحیت تعیین شده برای آنها مشخص کنند.
به عبارت بهتر؛ مجمع فوقالعاده این صلاحیت را دارد که همه موارد موجود در اساسنامه را تغییر دهد.
ثبت تغییرات شرکت به تنظیم صورتجلسهای نیاز دارد که اعضای شرکت آن را امضا کرده باشند. ثبت تغییرات شرکت برای آن دسته از شرکتهایی که ثبت آنها منوط به دریافت مجوز بوده است؛ نیازمند تهیه مجوز از نهادهای مختلف گروهی است و علاوه بر این لازم است صورتجلسه تغییرات که به تایید مجوز درآمده است به همراه اصل مدارک و مجوز به اداره ثبت شرکتها ارائه شود.
در صورتی که یک شرکت بخواهد به صورت همزمان بیش از یک تغییر شامل تغییر در سهام، آدرس و سایر موارد را در شرکت ایجاد کند لازم است برای هر کدام از این موارد صورتجلسهای را به صورت جداگانه تنظیم کند و پذیرش جداگانهای را برای هر یک دریافت کند.
تذکر: در صورتی که یک صورتجلسه فاقد پذیرش اینترنتی به همراه صورتجلساتی که در سامانه پذیرش شدهاند ارجاع داده شود، صورتجلسه نیز رد خواهد شد.تذکر: توجه داشته باشید که صورتجلسات را متناسب با نوع شرکت انتخاب کنید. علاوه بر این تطبیق عینی متن صورتجلسه تایپ شده در سامانه با متن صورتجلسه تحویل داده شده به اداره ثبت شرکتها الزامی است.برای اینکه بتوانید اطلاعات صورتجلسه تغییرات شرکت را وارد کنید لازم است ابتدا اطلاعات شرکت را ثبت کنید. برای این منظور مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:
پاسخ ها