mollasadrait

mollasadrait

ثبت تغییرات شرکت به صورت اینترنتی

 

تغییرات و تصمیمات شرکت‌ها، در واقع به معنای تمامی تغییرات و تصمیماتی است که با توجه به ضرورت‌های موجود، در یک جلسه عمومی، فوق‌العاده یا جلسات هیئت مدیره صورت می‌گیرد.
مجمع عمومی فوق‌العاده و عادی هریک می‌توانند برخی از تغییرات را با توجه به صلاحیت تعیین شده برای آن‌ها مشخص کنند.
به عبارت بهتر؛ مجمع فوق‌العاده این صلاحیت را دارد که همه موارد موجود در اساسنامه را تغییر دهد.
ثبت تغییرات شرکت به تنظیم صورتجلسه‌ای نیاز دارد که اعضای شرکت آن را امضا کرده باشند. ثبت تغییرات شرکت برای آن دسته از شرکت‌هایی که ثبت آن‌ها منوط به دریافت مجوز بوده است؛ نیازمند تهیه مجوز از نهادهای مختلف گروهی است و علاوه بر این لازم است صورتجلسه تغییرات که به تایید مجوز درآمده است به همراه اصل مدارک و مجوز به اداره ثبت شرکت‌ها ارائه شود.
در صورتی که یک شرکت بخواهد به صورت همزمان بیش از یک تغییر شامل تغییر در سهام، آدرس و سایر موارد را در شرکت ایجاد کند لازم است برای هر کدام از این موارد صورتجلسه‌ای را به صورت جداگانه تنظیم کند و پذیرش جداگانه‌ای را برای هر یک دریافت کند.

 


تذکر: در صورتی که یک صورتجلسه فاقد پذیرش اینترنتی به همراه صورت‌جلساتی که در سامانه پذیرش شده‌اند ارجاع داده شود، صورتجلسه نیز رد خواهد شد.تذکر: توجه داشته باشید که صورت‌جلسات را متناسب با نوع شرکت انتخاب کنید. علاوه بر این تطبیق عینی متن صورتجلسه تایپ شده در سامانه با متن صورتجلسه تحویل داده شده به اداره ثبت شرکت‌ها الزامی است.برای این‌که بتوانید اطلاعات صورتجلسه تغییرات شرکت را وارد کنید لازم است ابتدا اطلاعات شرکت را ثبت کنید. برای این منظور مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  1. به سامانه تنظیم صورت‌جلسات وارد شوید و استان و واحد ثبتی خود را انتخاب کنید.
  2. اطلاعات شرکت و شناسه ملی آن را وارد کنید.
  3. در این مرحله شماره ثبت شرکت را وارد کنید. اگر شناسه ملی را در اختیار ندارید، می‌توانید شماره ثبت در صورتجلسه تأسیس و اساسنامه شرکت را وارد کنید.
  4. نوع شرکت شامل سهامی خاص، با مسؤلیت محدود یا هر نوع دیگر آن را انتخاب کنید.
  5. نوع صورتجلسه شامل مجمع عمومی عادی، فوق‌العاده و… را تعیین کنید.
  6. تعداد اعضای حاضر در جلسه را مشخص کنید و سپس مشخصات کامل شامل نام و نام خانوادگی، شماره ملی و … را ثبت کنید.
  7. سمت متقاضی را تعیین کنید.
  8. در این مرحله باید تاریخ برگزاری جلسه، ساعت شروع و پایان آن را مشخص کنید.
  9. شماره دسترسی ۱۹ رقمی در قسمت پذیرش موقت را دریافت کنید.
  10. نام و نام خانوادگی و سمت اعضای امضا کننده دفتر را تعیین کنید و سپس از فهرست نوع تصمیم، تصمیمات اتخاذ شده در جلسه را مشخص کنید.
  11. در این مرحله باید نام درخواستی و ثبت نام را وارد کنید. می‌توانید حداکثر پنج نام را پیشنهاد دهید.
  12. تعیین اعضای حاضر در جلسه و عنوان سمت آن‌ها در جلسه شامل نوع شخص، نام شخص، مشصات شناسایی، تابعیت.
  13. اگر ایرانی هستید شماره ملی و در غیر این‌صورت شماره گذرنامه خود را وارد کنید.
  14. ثبت سمت در شرکت
  15. تعیین ارتباط اشخاص در جلسه شامل نماینده یا وکیل بودن.
  16. به تأیید رساندن مدارک مورد نیاز بنا به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه و همچنین نوع صورتجلسه توسط متقاضی.
  17. تایپ متن صورتجلسه با استفاده از متن پیشنهادی
  18. به تأیید رساندن پذیرش به منظور ارسال صورتجلسه مکانیزه به ثبت شرکت‌ها.
mollasadrait
mollasadrait

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋