به گفته مدیران برند لوکس هیوندای یعنی جنسیس، مشتریان امروزی خودرو هیبریدی را به خودرو برقی ترجیح میدهند.
خودروسازان این روزها درحال عقبنشینی از ادعاهای جسورانه خود هستند. بسیاری از خودروسازان وعده میدادند که در آینده نزدیک، خط محصولات خود را بهطور کامل برقی خواهند کرد. بااینحال رویه بازار و تمایلات مشتریان، مسیر دیگری را پیشروی آنها قرار داده است. به گفته مدیران برند لوکس هیوندای یعنی جنسیس، مشتریان امروزی خودرو هیبریدی را به خودرو برقی ترجیح میدهند.
کارشناسان مختلفی طی سالیان اخیر نسبت به صرف هزینه بسیار برای خودروهای برقی و عدم بازگشت آن هشدار داده بودند. اکنون این توصیهها و هشدارها به واقعیت تبدیل شده است. خودروهای برقی به دلیل آنکه با فناوریهای مدرن و مواد معدنی مختلف ساخته میشوند، همواره نسبت به خودروهای درونسوز و هیبریدی گرانتر هستند. مشتریان نیز تمایل چندانی برای پرداخت قیمت بیشتر و خرید یک خودرو برقی ندارند.
عدم تمایل مشتریان به خرید خودروهای برقی با قیمتهای اعلامی خودروسازان، باعث شده است تا شرکتهای خودروسازی در برنامههای خود تجدیدنظر کنند. یکی از این شرکتها جنسیس است. برند لوکس هیوندای نیز همانند بسیاری دیگر از خودروسازان مطرح، تمایل داشت تا سبد محصولات خود را بهطور کامل الکتریکی کند. بااینحال تحقیقات آنها نشان داد که مشتریان به خرید خودرو هیبریدی بیشتر از خودرو برقی علاقه دارند. ازاینرو جنسیس تصمیم گرفته است تا مدلهای هیبریدی بیشتری را روانه بازار کند.
«مایک سونگ»، رئیس جنسیس، در گفتگو با مجله تخت گاز (تاپ گیر) گفت: «مشتریان اکنون بیشتر از خودروهای برقی، خودرو هیبریدی میخواهند. بنابراین جنسیس میخواهد در اسرع وقت مدلهای هیبریدی بیشتری وارد بازار کند». جنسیس در سال 2021 اعلام کرده بود که از سال 2025 بهطور کامل برقی خواهد شد، بااینحال اکنون مجبور است از ادعای خود عقبنشینی کند.
انتظار میرود مدلهای هیبریدی جنسیس براساس پیشرانههای مشترک با خودروهای هیوندای توسعه یابند. این کار با هدف کاهش هزینه تمام شده تحقیق و توسعه خودرو انجام میشود. هیوندای هماکنون چند مدل هیبریدی و پلاگین هیبریدی را در سبد محصولات خود به مشتریان ارائه میدهد.
جنسیس تنها شرکتی نیست که کاهش فروش خودروهای برقی و افزایش تمایل مشتریان به خرید خودروهای هیبریدی را تجربه میکند. در اوایل سال جاری میلادی، ولوو اعلام کرد که فروش خودروهای هیبریدی این برند جهش 45 درصدی داشته است، درحالیکه خودروهای برقی با افت فروش 65 درصدی مواجه شدهاند. تویوتا که برای ورود به بازار خودروهای برقی احتیاط میکند، با جهش فروش 138 درصدی مدل هیبریدی و محبوب خود یعنی تویوتا پریوس در سه ماهه نخست 2024 مواجه شده است. جنسیس نیز میخواهد روی موج فروش گسترده خودروهای هیبریدی سوار شود.
پاسخ ها