مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

خداحافظی احتمالی و زودهنگام Rain R3 با بازار ایران

خداحافظی احتمالی و زودهنگام راین R3‌ با بازار ایران

براساس آمار ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت خودروسازان راین در سال 1402 تنها 23 دستگاه راین R3‌ تولید کرده است.

خودروسازان راین پس از چندسال غیبت در بازار خودرو، سال گذشته با یک مدل هاچ‌بک کراس به نام راین R3 بار دیگر به روند تولید بازگشت. این خودرو در واقع محصولی از برند چانگان بود که با نام اصلی چانگان CX20 شناخته می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد که خودروسازان راین بازهم در عرضه محصول به بازار ناموفق بوده است.

براساس آمار ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت خودروسازان راین در سال 1402 تنها 23 دستگاه راین R3‌ تولید کرده است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که طی سال 1401، 138 دستگاه از این خودرو به تولید رسیده بود. بنابراین تولید راین آر 3 در سال 1402 با رشد منفی 83 درصدی مواجه شده است. به عبارتی می‌توان گفت که تولید راین R3 و عرضه آن به بازار متوقف شده است.

دلایل شکست راین R3‌ در بازار ایران چه هستند؟

شرکت خودروسازان راین ارتباط چندان قدرتمندی با رسانه‌ها ندارد، بنابراین ما اطلاعی از برنامه‌های آتی این شرکت نداریم. البته سابقه ناموفق خودروسازان راین در عرضه خودروهای مونتاژی، شکست راین R3‌ را در بازار ایران محتمل می‌کرد. خودروسازان راین از میانه دهه 1390 تاکنون چند محصول به بازار عرضه کرده است که تمامی آن‌ها با شکست مواجه هستند. گریت وال وولکس C30 و ولا V5‌ که سپس به راین V5‌ تغییر نام داد، از جمله محصولات شکست خورده این شرکت طی سالیان اخیر به شمار می‌آیند.

راین R3‌

راین R3 یک هاچ‌بک کراس است که رقبای قدرتمندی در بازار ایران دارد. ام‌وی‌ام X22 پرو و ام‌وی‌ام X33‌ کراس از مدیران خودرو به همراه جک S3‌ از کرمان‌موتور، رقبای جدی این خودرو در بازار ایران به حساب می‌آیند. رقبای راین آر 3 نسبت به این خودرو قوای فنی بهتری دارند و از نظر طراحی ظاهری نیز می‌توانند محصول خودروسازان راین را به چالش بکشند. علاوه برآن، این شرکت بخشنامه‌های فروش چندانی را منتشر نکرده است. مواردی که اکنون به آن‌ها اشاره کردیم، دلایل عدم توجه مشتریان ایرانی به راین آر 3 هستند. همچنین به نظر می‌رسد مشکلاتی برای تامین قطعات مورد نیاز از چین و مونتاژ این خودرو در داخل کشور وجود داشته است.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋