مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

آمار واردات خودرو به کشور توسط شرکت های واردکننده اعلام شد

آمار واردات خودرو به کشور از سوی شرکت‌های واردکننده اعلام شد

برای دریافت اطلاعات دقیق از بخش واردات اتومبیل، باید آمار واردات خودرو به کشور از سوی شرکت‌های واردکننده را مورد بررسی قرار دهیم.

از ابتدای سال جاری تاکنون، شاهد ارائه آمارهای چندباره گمرک در مورد تعداد خودروهای وارداتی بوده‌ایم. با این حال خودروهای وارد شده به گمرک تخمین دقیقی از وضعیت واردات به ما نمی‌دهند. در واقع برای دریافت اطلاعات دقیق باید آمار واردات خودرو به کشور از سوی شرکت‌های واردکننده اعلام شود. این خودروها به مرحله تحویل رسیده‌اند و بنابراین تاثیر آن‌ها بر بازار چشمگیر خواهد بود.

در حال حاضر شرکت‌های بسیاری در بحث واردات خودرو فعال هستند که اطلاعات 10 مورد از آن‌ها را به نقل از خودروبانک در اختیار داریم. از بین تمامی شرکت‌های واردکننده خودرو، سایپا کرمان خودرو و معین خودرو حجم قابل توجهی از خودروهای وارداتی را به کشور وارد کرده‌اند. جزئیات بیشتر از تعداد خودروهای وارداتی را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

آمار واردات خودرو به کشور به تفکیک شرکت‌های واردکننده:

شرکتتعداد خودروهای وارد شده
سایپا1947
کرمان خودرو1000
معین خودرو736
ماموت خودرو616
بی ام کارز (گروه بهمن)597
ایران خودرو506
پارس خودرو462
ایساکو کیش450
کوشا خودرو نگین218
مجموع6532
واردات خودرو به کشور

همان‌گونه که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، تعداد خودروهای وارداتی به درون کشور هنوز از 10 هزار دستگاه عبور نکرده است. حتی اگر اطلاعات خودروهایی همچون محصولات سوزوکی و GAC را به این میزان اضافه کنیم، بعید است رقم نهایی از 8000 دستگاه فراتر رود. بنابراین با وجود تمامی وعده‌ها مبنی بر واردات 100 هزار، 40 هزار یا 20 هزار خودرو که به صورت دوره‌ای بیان شدند، تنها تعداد اندکی خودرو وارداتی به کشور ما رسیده است. تاثیر این میزان خودرو بر شرایط بازار اندک خواهد بود. البته باید توجه داشت که تمامی خودروهای یاد شده موفق به دریافت پلاک نشده‌اند و بسیاری از آن‌ها در انبارها قرار دارند. با توجه به آماری که در پایان امسال شاهد هستیم، انتظار داریم در صورت تدوام روند واردات در سال 1403 به ارقام 20 یا 50 هزار خودرو برسیم. البته این ارقام براساس مجموع دو سال 1402 و 1403 تخمین زده شده‌اند.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋