سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

تصاویر و اطلاعات بیشتر مزدا EZ-6 منتشر شد؛ خودروهای وارداتی و جدید در بازار ایران

تصاویر و اطلاعات بیشتری از مزدا EZ-6 منتشر شد؛ خودرو وارداتی و جدید بازار ایران

نسخه وارداتی به بازار ایران یعنی مزدا EZ-6 پلاگین هیبرید، از ترکیب موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی و موتور الکتریکی بهره می‌برد.

روز گذشته در دیجیاتو به مطلبی پیرامون واردات خودروهای مزدا توسط شرکت آفتاب خودرو پرداختیم. یکی از محصولات وارداتی این شرکت، مزدا EZ-6 است که نسخه جدید مزدا 6 به حساب می‌آید. این خودرو با همکاری چانگان و مزدا توسعه یافته است و به طور انحصاری برای عرضه به بازار چین در نظر گرفته خواهد شد. با این حال از آن‌جایی که اکثر خودروهای وارداتی ژاپنی به بازار ایران مونتاژ چین هستند، مزدا EZ-6 نیز در راه ورود به بازار ما است. به تازگی تصاویر و مشخصات بیشتری از این خودرو منتشر شده‌اند که اکنون آن‌ها را برای شما بیان خواهیم کرد.

همان‌طور که مدتی پیش رسانه‌ها خبر داده بودند، مزدا EZ-6 در قالب دو نسخه الکتریکی و پلاگین هیبریدی عرضه خواهد شد. نسخه الکتریکی 255 اسب‌بخار و نسخه پلاگین هیبریدی 215 اسب‌بخار قدرت دارد. نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو در آینده به بازار ما وارد خواهد شد.

جزئیات و اطلاعات بیشتر از مزدا EZ-6

نسخه الکتریکی مزدا 6 جدید به تک موتور الکتریکی با 255 اسب‌بخار قدرت مجهز است. پکیج باتری‌های این خودرو نیز از نوع لیتیوم آهن فسفات با ظرفیت نامشخص هستند. برد نهایی این خودرو مطابق چرخه چینی CLTC، 600 کیلومتر اعلام شده است. حداکثر سرعت مزدا EZ-6 برقی نیز 170 کیلومتربرساعت است.

نسخه وارداتی به بازار ایران یعنی مزدا EZ-6 پلاگین هیبرید، از ترکیب موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی و موتور الکتریکی بهره می‌برد. حداکثر قدرت موتور بنزینی 94 اسب‌بخار است که باتری لیتیوم آهن فسفات خودرو را شارژ می‌کند. این باتری برای انرژی رسانی به موتور الکتریکی 215 اسب‌بخاری در خودرو تعبیه شده است. برد مدل پلاگین هیبریدی با باک سوخت و باتری‌های کاملا شارژ شده، به حدود 1000 هزار کیلومتر بالغ خواهد شد.

مزدا EZ-6

مزدا EZ-6 تا پیش از پایان سال جاری میلادی به طور رسمی معرفی خواهد شد. بنابراین می‌توان گفت که واردات این خودرو به کشورمان در سال 1404 اتفاق خواهد افتاد. سیستم چندرسانه‌ای با نمایشگر 14.6 اینچی، چراغ‌های LED، صندلی با جاذبه صفر، سیستم صوتی سونی با 14 بلندگو، نورپردازی داخلی با 64 رنگ و سقف پانوراما از جمله تجهیزات تایید شده این خودرو هستند.

سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋