mo10110002

mo10110002

میکرونیدلینگ چیست و نحوه انجام این روش چگونه است؟

میکرونیدلینگ چیست؟
میکرونیدلینگ یک متد زیبایی است، که برای جوانسازی پوست کاربرد دارد. در این روش از سوزن‌های کوچک استریل استفاده می‌شود. زخم‌های کوچک روی پوست باعث تولید بیشتر کلاژن و الاستین شده و وضعیت پوست را بهبود می‌بخشد. به این روش، درمان القایی کلاژن نیز گفته می‌شود. اما اکثر افراد آن را به نام میکرونیدلینگ می‌شناسند.

نحوه انجام میکرونیدلینگ
در مرکز میکرونیدلینگ در اصفهان  پس از آماده‌سازی پوست برای میکرونیدلینگ برش‌های کوچک روی پوست ایجاد شده  و با آسیب جزئی کلاژن‌سازی در لایه‌های پوست تحریک می‌شود. متخصص برای انجام این درمان از وسیله‌ای شبیه قلم استفاده می‌کند. این وسیله خراش‌های کوچکی در لایه‌های پوست ایجاد کرده و باعث درمان پوست می‌شود. اندازه سوزن‌های این دستگاه به قدری کوچک است، که احتمالا پس از پایان کار متوجه زخم‌ها نمی‌شوید.

قبل از شروع کار متخصص روی پوست از بی‌حس‌کننده استفاده می‌کند. برای بی‌حسی کامل باید حدود ۳۰ دقیقه صبر کرد. انجام این درمان از ۱۰ دقیقه تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

 روش از قلمی استفاده می شود که سر آن سوزن های ریزی تعبیه شده است. این سوزن ها بر روی سطح خارجی پوست تعداد زیادی میکرو کانال ایجاد می کنند. در واقع می توان گفت که از ایجاد این سوراخ های ریز بر روی پوست، دو هدف زیر دنبال می شود:

وارد کردن سرم و مواد مغذی خاص به لایه های داخلی پوست و کمک به فرآیند بازسازی و ترمیم پوست.
تحریک تولید کلاژن و الاستین از طریق ایجاد سوراخ های میکروسکوپی و کمک به ترمیم پوست برای رفع مشکلاتی نظیر چین و چروک، منافذ باز، جای زخم و جای جوش.
درمان مشکلات پوستی با روش میکرونیدلینگ
مهم ترین مشکلات پوستی که توسط میکرونیدلینگ قابل درمان هستند عبارت اند از:

– چین و چروک

– جای جوش

– جای زخم

– ترک های پوستی (استرچ مارک)

– سوختگی های سطحی

– لک ها و تیرگی های پوست

میکرونیدلینگ چیست نحوه انجام این روش
یک ساعت پیش از انجام میکرونیدلینگ، پزشک پوست را به صورت موضعی بی حس می کند. برای این منظور پوست باید با مواد شوینده مناسب تمیز شود و از سرم های مغذی استفاده گردد. در روش میکرونیدلینگ با سوزن ها و ابزارهای مخصوص این کار در نواحی مورد نظر پوست سوراخ ها یا همان میکرو کانال هایی ایجاد می شود. این سوراخ ها موجب فعال شدن سیستم ایمنی بدن فعال می گردد و بدن شروع به تولید کلاژن جدید می نماید.

مزایای میکرونیدلینگ
برخی از مهم ترین مزایای این روش به شرح زیر هستند:

جوان سازی پوست: یکی از اهداف اصلی این روش جوانسازی پوست و کاهش چین و چروک های پوستی است. همانطور که می دانید با گذشت زمان کلاژن سازی پوست کاهش پیدا می کند که در این شرایط میکرونیدلینگ با مکانیسم تحریک کلاژن سازی پوست، به افزایش تولید کلاژن و الاستین و در نتیجه رفع چین و چروک ها کمک می کند.
سفت شدن بافت پوست: افتادگی و شل شدن پوست از عوارض کاهش کلاژن است. از این رو با استفاده از روش میکرونیدلینگ می توان مکانیسم کلاژن سازی پوست را افزایش داد و به بهبود استحکام پوست کمک نمود.
ترمیم و بازسازی پوست: عملکرد روش میکرونیدلینگ بدین گونه است که با ایجاد حفره های میکروسکوپی ریز و تحریک سلول های پوستی و تکثیر شدن آنها، بافت پوست شروع به ترمیم و بازسازی خود می کند.
رفع جای زخم و جوش: در روش میکرونیدلینگ سوراخ ها یا به عبارتی زخم های بسیار کوچک روی سطح پوست ایجاد می شود که این زخم ها با ترمیم خود، جای جوش و زخم های قبلی را از بین می برند.

حدود ۵۰ سال است که میکرونیدلینگ به‌عنوان یکی از روش‌های موثر جوان‌سازی پوست معرفی شده و در این دوران پیشرفت چشمگیری داشته است. این روش از روش‌های قدیمی که مصریان باستان برای حفظ سلامت پوست خود استفاده می‌کردند، الهام گرفته شده است. میکرونیدلینگ روشی غیرتهاجمی برای جوان‌سازی پوست صورت است که می‌تواند توسط افراد در سنین مختلف مورداستفاده قرار گیرد. این روش کم‌خطر و کم عارضه، دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد و به دلیل اثرات قابل‌لمس یکی از محبوب‌ترین روش‌های جوان‌سازی است.

دلایل مختلفی وجود دارد که افراد برای مبارزه با عوامل پیر کننده و آسیب‌زننده پوست خود کاری نمی‌کنند. اصلی‌ترین این دلایل عدم آشنایی با روش‌های مختلف و آگاهی از روش انجام و خطرات و عوارض آن‌ها است. همین موضوع باعث می‌شود که هر حرف‌وحدیثی درباره این روش‌ها را باور کنند و به دلیل ترس از خطراتی که خیلی از آن‌ها واقعیت ندارند، اقدامی برای جوان‌سازی پوست خود نکنند. در این مطلب به سراغ معرفی روش میکرونیدلینگ رفته‌ایم. روشی نسبتا جدید و شناخته نشده که درست به همین دلیل حرف‌وحدیث درباره آن بسیار زیاد است.

میکرونیدلینگ چیست ؟
در زمان‌های قدیم مصریان باستان پوست خود را با استفاده از سنگ‌های زبر و دندانه‌دار به‌آرامی ماساژ می‌دادند تا لایه‌های مرده پوست از بین بروند. به‌این‌ترتیب راه برای تنفس و خون‌رسانی به لایه‌های زیرین پوست باز می‌شد و آسیب‌های پوستی کم‌کم از بین می‌رفتند. میکرونیدلینگ یکی از روش‌های جدید برای درمان آسیب‌های پوستی به‌خصوص جای زخم، جوش و آکنه است که از همین روش الهام گرفته است. البته مشخص است که این روش کم تهاجمی به اندازه روشی که مصریان برای زیبایی پوست خود به کار می‌بردند، خشن و دردناک نیست و با درد بسیار کمی همراه است.

میکرونیدلینگ با استفاده از دستگاه مخصوص میکرونیدلینگ انجام می‌شود. این دستگاه دارای سوزن‌های بسیار ریز و ظریفی است که بعد از قرار گرفتن بر روی پوست در آن سوراخ‌هایی ایجاد می‌کنند. این سوراخ‌ها فضایی برای وارد کردن داروهای درمانی فراهم می‌کنند. این داروها که دوز و نوع آن‌ها با توجه به شرایط فرد بیمار و نوع آسیب پوستی او تعیین شده‌اند، از طریق روزنه‌های ایجاد شده وارد لایه‌های پوست می‌شوند و با تحریک سلول‌های پوستی فرایند ترمیم و بازسازی آن را آغاز می‌کنند. داروهای مورداستفاده در این روش معمولا حاوی ویتامین C و هیالورونیک اسید هستند. موادی که به تحریک سلول‌های پوستی کمک می‌کنند و روند تولید کلاژن و بازسازی پوست را تسریع خواهند کرد.

mo10110002
mo10110002

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋