mo10110002

mo10110002

ویژگی های بهترین مشاور کنکور

مشاوره خصوصی کنکور را اینجا مطالعه کنید. از سال 93 بعد از اینکه 4 سال در حکم معلم ریاضی فعالیت می‌کردم آغاز کردم و علاقه چندانی هم برای مشاور کنکور شدن در موسسات نداشتم و مشاوره خصوصی کنکور را برای نزدیکی بیشتر به دانش آموز بیشتر می‌پسندیدم .

عملاً چون تجربه خوبی از کار مشاوره گروهی در موسسات نداشتم و دخالت‌های بی مورد معلمین و مدیر موسسات و مدارس در کار من خلل ایجاد می‌کرد ، به طور کلی هیچ علاقه‌ای به همکاری با موسسات در زمینه مشاوره کنکور نشان ندادم .

تا 2 سال فقط به صورت خصوصی به تعداد محدودی دانش آموز مشاوره می‌دادم و از سال 95 تصمیم گرفتم کار مشاوره کنکور را از حالت مشاوره خصوصی کنکور خارج کنم و طرح هایی ارائه کردم که چون وقت کمتری از من می‌گرفتند هزینه کمتری هم برای مراجع به همراه داشتند .

بعد از تغییر تحولات اساسی که در سایت رخ داد ، فقط دو شکل از خدمات مشاوره خصوصی کنکور را در کنکور تی وی تعریف کردیم :

ممکن است بسیاری از شما بپرسید که ایا حضور مشاور خصوصی الزامی است ؟ چرا باید مشاور خصوصی داشته باشیم ؟ آیا خودمان نمی توانیم مشاور خودمان باشیم و برای خود برنامه ریزی کنیم ؟ در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که سال کنکور به هیچ وجه سال آزمون و خطا نیست و نباید آزمونی را که آینده تحصیلی و در نهایت آینده شغلی شما را رقم می زند ، دست کم بگیرید.

در میان داوطلبان کنکوری کمتر کسانی هستند که می توانند مشاور خودشان باشند و یا در اطرافیانشان کسانی هستند که به دلیل تجربه زیاد ، راهنمای آنها هستند. اما اکثر داوطلبان به خصوص داوطلبانی که برای اولین بار در فضای کنکور قرار گرفته اند ، هیچ گونه آشنایی با روش های برنامه ریزی برای کنکور که موثر باشد ، روش های مطالعه دروس  اختصاصی ، تکنیک های اصولی تست زنی و … ندارند و از طرفی فرصت یکساله شرکت در کنکور سراسری این امکان را به داوطلب نمی دهد که مدام با برنامه ریزی های غلط نتیجه عکس بگیرد و دوباره یک برنامه ریزی جدید که ممکن است بازهم غلط باشد ، تنظیم کند.

به همین دلیل است که تاکید میکنیم حتما از تجربیات و تخصص مشاوره خصوصی کنکور در تمام مراحل آمادگی برای کنکور بهره مند شوید. مشاوری که خودش از بهترین دانشگاه و رشته فارغ التحصیل شده است و زمانی نیز جرو رتبه های برتر نیز بوده است ، به خوبی می داند که یک برنامه ریزی تحصیلی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا نتیجه مثبت دهد و بتوان به آن پایبند بود و یا اینکه در هر درس باید چگونه و چه روش مطالعه ای را به کار گرفت تا یادگیری کامل تری انجام گیرد.

 

 

مشاور خصوصی کنکور چه کارهایی را برای شما انجام می دهد

وظایف مشاور خصوصی کنکور در قبال داوطلبان و دانش آموزان به شرح زیر است :

 

ارائه برنامه ریزی منحصر به فرد

اولین قدم برای موفقیت در کنکور سراسری داشتن برنامه ریزی درسی متناسب با توانمندی های شما و همسو با اهدافتان است. وقتی با یک برنامه ریزی تحصیلی حرفه ای پیش بروید ، به مرور پیشرفت می کنید و مشاور با ارائه برنامه ریزی هفتگی ، روزانه و ماهانه در تمام اوقات شما  هم درس خواندن و هم تفریح و استراحت و زمان کارهای متفرقه را می گنجاند. نکته ای که در برنامه ریزی کردن مهم است ، شخصی بودن آن است و به هیچ وجه نباید یک برنامه ریزی ثابت را به تعداد زیادی از داوطلبان پیشنهاد کرد.

در برنامه ریزی تنظیم شده توسط مشاور خصوصی کنکور زمان درس خواندن شما مشخص است ، اینکه در هر ساعت چه درسی را بخوانید تعیین شده است ، از چه منابعی در هر درس استفاده کنید ، برای هر درس چقدر تست و چقدر تشریحی تمرین کنید ، چه زمانی مرور کنید ، چه زمانی تست بزنید ، از چه منابعی تست بزنید و …. تمام این موارد در برنامه ریزی شما لحاظ می شود.

افرادی که قصد شرکت در آزمون سراسری را دارند، گاها از تجربه و تخصص کافی در زمینه نحوه مطالعه دروس، شیوه صحیح تست زنی، بهترین منابع کنکور، چگونگی مدیریت زمان، اهمیت جمع بندی و مرور در ماه های پایانی، بودجه بندی کنکور و نحوه صحیح تطابق با آن و… برخوردار نیستند و نیازمند راهنمایی افراد متبحر در این زمینه می باشند.

استفاده از مشاوره کنکور یکی از بهترین و توصیه شده ترین روش های کسب اطلاعات کمکی پیرامون آزمون سراسری با هدف پیشرفت تحصیلی می باشد که در آن، داوطلبان به مشاوران مدارس، موسسات کنکوری، مراکز مشاوره ای تحصیلی، رتبه های برتر کنکور سال های گذشته و… مراجعه می کنند و از تجربیات مفید این افراد در پی ریزی برنامه درسی و مطالعاتی خود نهایت بهره را می برند.

مشاوره تحصیلی کنکور می تواند جامعه آماری بزرگ متقاضیان شرکت در آزمون سراسری را در مراحل مختلف یاری نماید. دانش آموزان دبیرستانی، داوطلبان پشت کنکوری، دانشجویان انصرافی دانشگاه ها، افراد میانسالی که سودای ادامه تحصیل دارند و…، همگی مستلزم بهره گیری از این نوع مشاوره هستند و می توانند در دوران آماده سازی کنکور، زمان جمع بندی، ایام انتخاب رشته و… با استفاده از توصیه های ارزشمند مشاوران، خود را برای رویارویی موثر با آن مرحله آماده سازند.

 

 

ویژگی های بهترین مشاور کنکور

مدت زمان آماده سازی داوطلبان برای حضور در جلسه کنکور سراسری، نسبتا محدود می باشد. در نتیجه نمی توان در این مسیر از ده ها مشاور مختلف و چندین شیوه مشاوره ای گوناگون بهره برد و خود را در مسیر هر موجی قرار داد. البته در نظر داشته باشید که یک مشاوره غلط و نابجا می تواند سهم به سزایی در جا ماندن داوطلب از قافله کنکور داشته باشد!

از این رو شناخت ویژگی های ایده آل یک مشاور برتر، می تواند متقاضیان را در راه انتخاب مشاور، راهنمایی کند و تاثیر به سزایی در کسب بهترین رتبه قبولی کنکور داشته باشد.

mo10110002
mo10110002

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋