darsaneh

darsaneh

توسط ۱ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

مشاوره برای کنکور تجربی و قبولی پزشکی

کنکور تجربی هر سال یکی از پرمخاطب ترین کنکورهای رشته های گروه آزمایشی اصلی است. همه دانش آموزانی که در رشته تجربی تحصیل می کنند رویایی پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی در سر می پرورانند و به امید رسیدن به رویای خود تلاش می کنند اما آیا مطالعه دروس بدون داشتن یک برنامه منظم برای موفقیت در کنکور کافی است؟

دانش آموزان رشته تجربی باید اطلاعات لازم و کافی در مورد اینکه از چه منابعی استفاده کنند ، چگونه درس بخوانند ، از کی شروع به درس خواندن کنند و بهترین منابع کنکور آنها چیست داشته باشند تا بتوانند بهترین بازدهی را داشته باشند.

بدون شک مشاوره کنکور تجربی اطلاعات را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد و با یک برنامه ریزی منظم مسیر موفقیت را برای داوطلب هموار می کند.

 

 

 

چگونه و از کی شروع کنیم؟

یکی از مواردی که مشاوره کنکور تجربی مورد توجه قرار می‌دهد این است که باید بدانید زودتر شروع کردن مطالعه برای کنکور دلیل موفقیت در آن

نیست چرا که ممکن است بعضی از داوطلبان شروع خوبی داشته باشند اما در میانه راه خسته شوند و مسیر را ادامه ندهند از طرفی هم زیاد بودن ساعات مطالعه در طول روز به معنی پیشرفت و مطالعه درست و صحیح نیست .

برای اینکه بتوانید شروع خوبی داشته باشید باید برخی نکات را در نظر بگیرید:

آیا دانش آموزی هستید که هنوز به مدرسه می روید؟

آیا در سالهای قبل در کنکور سراسری تجربی شرکت کرده اید؟

آیا در آزمون های آزمایشی شرکت میکنید؟

ساعات مطالعه روزانه شما حدودا چند ساعت است؟

به نظر خودتان نسبت به ساعات مطالعه تان بازدهی خوبی دارید یا خیر؟

پاسخگویی به هر یک از این سوالات اهمیت بسیار زیادی برای برنامه ریزی شما خواهد داشت و به شما نشان می دهد که باید چگونه و از کی شروع به درس خواندن کنید. مثلاً اگر دانش آموزی هستید که هنوز به مدرسه می روید شاید زمان کافی برای مطالعه کنکوری نداشته باشید و برای شما تنها توجه و تمرکز کافی به دروس مدرسه کفایت کند اما باید توجه کنید که درس مدرسه را به خوبی مطالعه کنید تا بر مباحث آن ها مسلط شوید همین مطالعه و تسلط میتواند شروع کنکوری خواندن شما باشد.

یا اینکه ممکن است شما در سال گذشته در کنکور تجربی شرکت کرده باشید نتیجه دلخواه خود را کسب نکرده باشید در این حالت مشاوره کنکور تجربی به شما پیشنهاد می کند مدتی را استراحت دهید تا از نظر روحی و جسمی قوای خود را بازیابید.

 

برنامه ریزی برای کنکور تجربی

یکی از مهمترین بخش‌های مشاوره کنکور تجربی برنامه ریزی برای مطالعه دروس است.

مشاوره کنکور تجربی ویژگی هایی را برای برنامه ریزی کنکور تجربی در نظر گرفته است مثلاً برای برنامه ریزی خوب باید اهداف بلند مدت و اهداف کوتاه مدت خود را مشخص کنید.

سطح تحصیلی خود و توانایی خود را بشناسید و برای برطرف کردن نقاط ضعف خود تلاش کنید اگر دانش آموزی هستید که تاکنون علیرغم مطالعه زیاد به نتیجه دلخواه خود نرسیده‌اید به این معنی نیست که شما کم استعداد هستید بلکه بهتر است بگوییم برنامه ریزی خوبی نداشتید مشاوره کنکور تجربی به شما کمک می کند بهتر برنامه ریزی کنید و واقع بینانه تر در مسیر خود حرکت کنید.

 

نکات مهم برنامه ریزی کنکور تجربی

مشاوره کنکور تجربی در مورد مبحث برنامه ریزی کنکور به برخی نکات مهم توجه می کند اولاً باید بدانیم برای مشاوره کنکور تجربی باید شرایط مختلف داوطلبان در نظر گرفته شود این شرایط ممکن است مربوط به ویژگی های شخصی و یا مربوط به محیط داوطلب باشد.

در ادامه به برخی نکات مهم مشاوره کنکور تجربی در برنامه ریزی می پردازیم:

۱- مشاوره کنکور تجربی باید توجه ویژه ای ویژگی های شخصیتی داوطلبان برای برنامه ریزی بهتر داشته باشد.

۲- برای یک برنامه ریزی درست و اصولی باید به بودجه بندی ، اهمیت ، اولویت و ضریب دروس در کنکور توجه شود.

۳- مشاوره کنکور تجربی باید حتماً نقاط ضعف و قوت داوطلب را در نظر بگیرد.

۴- در برنامه ریزی این نکته بسیار مهم است که به همان میزان که درس خواندن اهمیت دارد استراحت و تجدید قوای فکری و جسمی هم اهمیت دارد.

 

زمانبندی در برنامه ریزی کنکور تجربی

برای اینکه بتوانید در کنکور تجربی به نتیجه دلخواه خود برسید باید هدف گذاری کنید و برای رسیدن به این هدف ها زمان بندی مناسب داشته باشید توجه داشته باشید که این هدف گذاری ها نباید خیلی آسان و دم دستی باشد و نباید خیلی بلند پروازانه چرا که در صورت نرسیدن به آن اهداف آشفته و نگران می شوید مشاوره کنکور تجربی میتواند به کمک داوطلب برای مقاطع مختلف به خوبی هدف گذاری و زمانبندی کند.

در مورد مشاوره کنکور تجربی باید بدانیم که لزومی ندارد زمان بندی شما بسیار جزئی باشد به صورتی که تعیین شود در چه روزی و چه ساعتی چه مبحثی مطالعه شود بلکه بهتر است برنامه شما انعطاف پذیر باشد چرا که ممکن است در هنگام دوره مطالعاتی شما اتفاقاتی بیفتد که میتوانید دقیقاً طبق برنامه پیش بروید به همین دلیل است که می گوییم لزومی ندارد برنامه خیلی جزئی باشد.

 

 

 

ویژگی های بهترین منابع کنکور تجربی

یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل مشاوره کنکور تجربی که باعث می شود نتایج بهتری در کنکور به دست بیاورید انتخاب منابع درست است بسیاری از داوطلبان گمان می کنند داشتن منابع زیاد و با حجم بسیار بالا می توانند موفق شوند در حالیکه واقعیت چیز دیگری است داوطلبان باید بتوانند منابع کنکور تجربی را بشناسند و از میان آن ها بهترین را انتخاب کنند که همه مطالب لازم به صورت جامع در آن وجود داشته باشد برای اینکه بتوانید بهترین منبع را انتخاب کنید ابتدا باید سطح عملکرد تحصیلی خودتان را بسنجید و منبع متناسب با سطح خودتان را انتخاب کنید.

برای یافتن بهترین منابع متناسب با سطح علمی قوی ، متوسط و ضعیف توصیه می کنیم مشاوره کنکور تجربی را جدی بگیرید.

در این بخش از مقاله سعی میکنیم شما را منابع یکی از مهمترین دروس کنکور تجربی آشنا کنیم.

 

بهترین منابع زیست شناسی کنکور

درس زیست شناسی یکی از مهم ترین دروس کنکور تجربی است و باید برای آن هم درسنامه قوی و هم تست های قوی داشته باشید. حال می خواهیم بهترین منابع کنکور درس زیست شناسی را بررسی کنیم با توجه به اینکه این دست با ضریب ۱۲ تاثیر بسیار زیادی در نتیجه کنکور شما دارد باید در انتخاب منبع آن بسیار دقت کنید.

بهترین منبع زیست شناسی کنکور برای سطح ضعیف

برای دانش آموزانی که سطح عملکرد ضعیفی در درس زیست شناسی دارند بهترین کتابی که میتوانیم معرفی کنیم کتاب های میکرو جامع گاج است این کتاب دارای درسنامه کاملی است که اگر آن را با دقت بخوانید میتوانید از سطح خود پیشرفت کنید همینطور این کتاب برای سایر داوطلبان به عنوان منبع دوم نیز به کار میرود.

بهترین منبع زیست شناسی کنکور برای سطح متوسط

اگر از جمله دانش آموزانی هستید که در درس زیست شناسی سطح متوسطی دارند بهترین منبع کنکور تجربی برای این دانش آموزان کتاب خیلی سبز جامع است این منبع دارای تست های بسیار زیاد و متنوع است همینطور دارای تست های ترکیبی است که ارتباط فصلهای مختلف کتاب را به خوبی مورد سوال قرار می دهد. این کتاب نکات نا مرتبط و غیر مهم را شامل نمی شود در نتیجه کتاب بسیار مفیدی است.

بهترین منبع زیست شناسی کنکور برای سطح قوی

مشاوره کنکور تجربی برای دانش آموزانی که سطح قوی درس زیست شناسی دارند کتاب تست IQ گاج را پیشنهاد می‌دهد از این کتاب به عنوان یک منبع برای تست های بسیار قوی می توان استفاده کرد این کتاب برخلاف کتاب دیگر درسنامه ندارد اما تست های آن دارای پاسخنامه تشریحی و تجزیه و تحلیل کامل هستند که خود می تواند نکات مهم را به دانش آموز آموزش دهد.

 

نتیجه گیری

می توان گفت تقریباً همه دانش آموزانی که در کنکور تجربی شرکت می کنند رویای رشته های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی را در سر می پروراند برای رسیدن به این رویاها لازم است برنامه ریزی دقیق و اصولی داشته باشید همچنین لازم است بهترین منابع کنکور تجربی را بشناسید و با توجه به سطح تحصیلی که دارید اذان منابع استفاده کنید.

برای اینکه برنامه ریزی و منابع خود را به خوبی مورد استفاده قرار دهید لازم است برای خود هدف تعیین کنید حرکت کردن در یک مسیر هرچند با بهترین وسایل و بهترین وسیله نقلیه اگر بدون هدف باشد هیچ سودی ندارد و فرد را به مقصد نمی رساند.

در صورتی که به مشاوره کنکور نیاز دارید به لینک مشاوره کنکور سر بزنید و یا با شماره 28421071-021 تماس بگیرید.

darsaneh
darsaneh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋