mirzaeestone

mirzaeestone

جهت خرید سنگ های ساختمانی میتوانید با شماره 09130000622 تماس بگیرید.

خرید سنگ

خرید سنگ یکی از کارهای بسیار مهمی است که توسط مدیران پروژه و مهندسین عمران پس از ساخت پروژه انجام می‌شود.

سنگ های ساختمانی دارای شرایط و ویژگی های متفاوتی هستند و این مورد باعث می‌شود که ما هنگام خرید سنگ بررسی های دقیق داشته باشیم.

اگر قصد داریم برای ساختمان خود خرید سنگ انجام دهیم بهتر هست که این کار را به طراحان و معماران و پیمانکار ساختمان خود بسپاریم و یا در غیر اینصورت خودمان یک دانش نسبی پیدا کنیم و از مشاوران و کارشناسان فروش سنگ با تجربه و حرفه ای استفاده کنیم.

بسیاری از افراد صرفا با پیشنهاد دوستان یا آشنایان خود اقدام به خریدن سنگ میکنند و این مورد باعث می‌شود که از خریدشان پشیمان شوند.

زیرا اگر سنگ ها برای قسمت های مختلف ساختمان به درستی و اصولی انتخاب نشوند، علاوه بر اینکه ظاهر خوبی به سازه ها و ساختمانهای ما نمیدهد، باعث می‌شود ما در آینده با مشکلات جدی مواجه شویم.

از این رو در این مقاله ما پر کاربرد ترین سنگ های ساختمانی را برای شما معرفی کرده ایم و کاربرد های آن ها را ذکر کرده ایم تا هنگام خرید سنگ و دریافت مشاوره بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

کاربرد سنگ های تراورتن در ساختمان

قیمت سنگ تراورتن نسبت به کیفیت و کاربردی که دارد بسیار مناسب است.

سنگ‌های تراورتن از چشمه های آب گرم ساخته می‌شوند. این سنگ ها متخلخل هستند و امروزه جزء سنگ های تزئینی در صنعت ساختمان سازی می‌باشند.

تراورتن از رسوب های کف دریاها، رسوبات آب های معدنی و چشمه‌های آب‌گرم و بعضاً رسوبات رودخانه ها بوجود می‌آید.

نکته هائز اهمیتی که سنگ های تراورتن دارند اینست که این سنگ ها دارای مقاومت بسیار بالایی در مقابل تغییرات آب و هوایی، برف و باران می‌باشند. در گذشته این سنگ ها به دلیل داشتن خلل و فرج هایی در سطح خود، محبوبیت چندانی نداشتند و هنگام خرید سنگ به تراورتن توجه زیادی نمی‌شد. اما رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی و فناوری های جدیدی همچون رزین و ایپوکسی توانستند خلل و فرج های سطح این سنگ را به خوبی بپوشانند و سنگی ایجاد کنند که سطحی صاف و براق داشته باشد.

این امر سبب شد که ما سنگی داشته باشیم که بافت آن متخلخل است ولی سطحی صاف دارد که نفوذ ناپذیر است. این ویژگی باعث میشود که سنگ های تراورتن سبک باشند و چسبندگی بالایی با ملات داشته باشند و گزینه خوبی برای سنگ نما، هنگام خرید سنگ باشند.

 

از این رو سنگ های تراوراتن به واسطه این ویژگی های فوق العاده ای که دارند، در موارد زیر کاربردی اند.

کاربرد سنگ های تراورتن :

1 – نمای داخلی سازه ها

2 – نماهای خارجی سازه ها

3 – استفاده در سبک نمای رومی 

4 – استفاده در سبک نمای سنتی 

5 – استفاده در سبک نمای کلاسیک

6 – استفاده در سبک نمای مدرن 

7 – سنگ فرش ها 

8 – دیواره های سازه ها ( داخلی و خارجی )

9 – دیواره های مربوط به پله ها و راه پله

10 – در حاشیه های ساختمان ها، راهروها و کناره ها

11 – قاب های آسانسور 

12 – ساخت احجام مختلف و طرح های سنگی

13 – آلاچیق های سنگی

14 – نمیکت های سنگی

15 – درپوش های جداول

16 – لابی‌های ساختمان ها 

17 – نماهای هتل ها (داخلی و خارجی)

18 – نماهای فروشگاه‌ها و مراکز تجاری ( داخلی و خارجی )

19 – ساخت مصنوعات دکوراتیو نظیر گیوتین، صراحی، کوبیک، مبلمان سنگی و ...

باتوجه به کاربردهای فراوانی که سنگ های تراورتن دارند، خرید سنگ تراورتن برای قسمت های مختلف ساختمان مخصوصا نماهای خارجی آنها بسیار منطقی و اصولی است و شما میتوانید با توجه به میزان بودجه ای که دارید، یکی از انواع سنگ های تراورتن را برای سازه خود انتخاب کنید.

 

کاربرد سنگ های مرمریت در ساختمان 

یکی از سنگ های بسیار زیبا که طرفداران زیادی دارد، سنگ مرمریت است. این سنگ نوعی سنگ آهکی رسوبی است که از دگرگونی بوجود آمده است. تنوع کاربردهای این سنگ بسیار بالاست. زیبایی سنگ های مرمریت سبب شده است تا از این سنگ در بخش‌های مختلف ساختمان استفاده شود. کاربرد اصلی سنگ مرمریت در کف‌پوش و همچنین پله های خانه‌ها و ساختمان‌های تجاری و اداری‌ است. تنوع رنگی سنگ مرمریت باعث شده است که در هر کاربردی انواع خاصی از این مدل سنگ استفاده شود. به عنوان مثال معمولاً در مراکز فروشگاهی و یا هتل‌ها و رستوران‌ها از رنگ‌های تیره‌تر سنگ مرمریت مثل مرمریت نجف آباد استفاده می‌شود.

معروفترین سنگ های مرمریت از معروفترین سنگ های مرمریت، می‌توان به سنگ های زیر اشاره کرد :

1 - سنگ مرمریت هرسین

2 - سنگ مرمریت نیریز

3 - سنگ مرمریت نجف آباد

4 - سنگ مرمریت کاشمر

5 - سنگ مرمریت سمیرم

6 - سنگ مرمریت گوهره

7 - سنگ مرمریت خوی

8 - سنگ مرمرت آباد

9 - سنگ مرمریت ارسنجان

سنگ مرمریت انواع مختلفی دارد. از جمله سنگ های مرمریت می توان به سنگ مرمریت آباده، سنگ مرمریت اداوی، ارسنجان، ارک، آرک بسطام، ارومیه، اعلمی، آفریکن بلک، اقبال یزد، امپرادور دارک، امپرادور لایت، امپریال، ایرجی، بجستان، بسطام، بلک مارشال، بوانات، پارادایس، پالساندرو (دیپسکو)، پاییز، سنگ مرمریت پرزیدنت، پرشین سیلک، پرطاوسی، تکاب، جرفت، چشمه شیردوش، جوشقان شهیادی، چهرک، چیتا، حمزاوه، خاتم کرمان، خوبسنگان، خور، خوی، خوی قرمز و دارک گلدن اشاره کرد. مرمریت دهبید، دهبید احرار، دهبید آرینف دهبید انگورک، دهبید ثمین، دهبید چاه مرغی، دهبید حسن آباد، اوشن بلک (مشکلی لوکس)، دهبید خراسان، دهبید زارع، دهبید شایان، دهبید فارسیان، دهبید قمصری، دهبید کوه سفید، دهبید مروارید، دهبید مشکی، دهبید نسکافه ای، دیپلمات، رز پرشیا، روسولوانته، رویال براون ترکیه، رویال بژ ترکیه، رویال کلاسیک، رین فارست، سبز سیاتل، سفید سبزوار، سیمکان، مرمریت شهرکرد، صلصالی، فاتستیک رد، فراز، فروزان، قرمز سنندج، کاپوچینو ترکیه، کاپوچینو نوآ، مرمیت کاشمر، کاملیا، کاوش، کرم سراتو یزد، مرمریت کرم کرمان، کنگلومروا، کوبیسم، کوثر، کویر کاشان، گادن بلک کاشان، گلدن بلک محلات، گلدن رز اردستان ، گلدن گلکسی، گلدن مجیک، گندمک، گوهره خرم آباد، لاشتر، لته ترکیه، لیمویی اسپایدر، مرمران، مشکی محلات، مشکی نجف آباد، مهکام، میامی، میکا، مینیاتور مشهد، مینیاتور یزد، نفیس یزد، نمین، نیریز، هرسین، هرمس، همای ابریشم و یاقوت سیرجان از دیگر نمونه های مرمریت می باشند.

هر یک از این سنگ ها، ویژگی های ظاهری منحصر بفردی دارند.

کاربرد سنگ های گرانیت

سنگ های گرانیت یکی از گونه های سنگ های آذرین است که به آن ها سنگ خارا هم گفته می‌شود. این سنگ بسیار مستحکم بوده و بافت آن متراکم است. بسیاری از افراد سنگ های گرانیت را مستحکم ترین سنگ ساختمانی می‌شناسند.  سنگ های گرانیت بافتی با دانه های متوسط تا درشت دارند. سنگ های گرانیت به رنگ ‌های گوناگونی از صورتی تا خاکستری پررنگ و حتی سیاه مشاهده می‌شوند. از مهمترین و رایج ترین کاربردهای این نوع سنگ در کف می‌توان به پله ها، سنگ فرش پیاده رو، کف پوش پارکینگ و راهرو ها و در دیوار به دیوار پوش راهروها و پلکان، محوطه سازی، سینک روشویی، پیشخوان آشپزخانه و غیره اشاره کرد. از طرفی در بسیاری از مواردی که این سنگ ها بخواهد نمای تزئینی داشته باشد همچون استخر و سونا می توان از آن استفاده کرد. البته در این مورد بایستی بسیار حساسیت به خرج داد چون یکی از مواد تشکیل دهنده سنگ گرانیت آهن است و آهن با قرار گرفتن در معرض آب زنگ میزند و شکل ظاهری سنگ را از زیبایی خارج میکند. تنوع طرح و رنگ، دوام و طول عمر بالا، قیمت مناسب، همخوانی با سایر مصالح، مقاومت در برابر حرارت، دوستدار محیط زیست، مقاومت در برابر نفوذ آب، مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر خراشیدگی و سائیدگی از مزیت های این سنگ فوق‌‌العاده هستند.  از اینرو سنگ های گرانیت هم برای بعضی از قسمت های ساختمان، انتخاب بسیار مناسبی هنگام خرید سنگ هستند. از اینکه با ما همراه بودید از شما بینهایت سپاس گزاریم.

اگر در زمینه خرید سنگ همچنان به مشاوره و راهنمایی نیاز داشتید، می‌توانید با شماره 09130000622 تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

mirzaeestone
mirzaeestone جهت خرید سنگ های ساختمانی میتوانید با شماره 09130000622 تماس بگیرید.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋