miladhajizade20

miladhajizade20

توسط ۱ نفر دنبال می شود

فواید بدنسازی (همه چیز در مورد بدنسازی)

بدنسازی و تناسب اندام یکی از جالب ترین ورزش های امروزی در جهان است. بسیاری از مردان و زنان جوان در تلاش هستند تا با ورزش و ورزش بدنی قوی و زیبا شوند. زیبایی و تناسب اندام ثابت است. حاصل تلاش و تمرین حساب شده و مناسب است. تمریناتی که زیر نظر مربیان حرفه ای انجام می شود نتایج بهتر و عوارض کمتری دارد. برخی از تمرینات و اشتباهات می توانند باعث تأخیر یا تأثیر معکوس بر افزایش قدرت و عضله شوند.

بدنسازی چیست؟

هیچ میانبر یا رازی برای موفقیت وجود ندارد. اگرچه برخی از روش های تمرینی هوشمندتر و بهتر از سایر روش های تمرین بدنی هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تمام اهداف خود را بنویسید تا بتوانید بدن خود را بسازید. شما باید نسبت به انتظارات خود در کوتاه مدت یا بلند مدت واقع بینانه تر باشید و با یک برنامه مشخص و مشخص شروع به عمل کنید.

بدنسازی که البته انواع مختلفی دارد، لزوماً منجر به افزایش حجم و اندازه عضلات نمی شود. برنامه ها و اهداف شما عامل تعیین کننده خواهد بود، جالب است بدانید که همه ورزشکاران اعم از فوتبال، بوکس، ژیمناستیک ها و دوندگان که عضلات زیادی ندارند از تمرینات بدنسازی بهره می برند. این تمرینات با بهبود قدرت، استقامت و کارایی بدن به ورزشکاران کمک می کند.

در کنار این موارد نمی توان نقش بدنسازی برای عموم مردم را نادیده گرفت. شما در میانسالی با رشد عضلات و افزایش استقامت و قدرت آنها کارهای بزرگی انجام خواهید داد. بدنسازی اگر به درستی انجام شود می تواند به حفظ سلامت استخوان کمک کند.

آمادگی جسمانی مهمترین مزیت بدنسازی است که امروزه بیش از همه جنبه های آن اهمیت پیدا کرده است. برای به دست آوردن توده عضلانی و سوزاندن چربی به کمک بدنسازی نیاز دارید!

تاثیرات بدنسازی بر درد عضلات و مفاصل!

همانطور که گفته شد هدف اصلی در این ورزش افزایش استقامت، حجم و قدرت عضلات مختلف بدن است. برای اینکه بدن بتواند استخوان ها را به حرکت درآورد، باید از قدرت عضلانی استفاده کرد. این باعث می شود زمانی که عضلات یک ناحیه ضعیف هستند، آن ناحیه نمی تواند حرکات طبیعی خود را به درستی انجام دهد.

به عنوان مثال، اگر چهارپایان شما ضعیف باشد، انجام حرکاتی که زانوهای شما را درگیر می کند برای شما دشوار خواهد بود و ممکن است گاهی اوقات درد زانو را تجربه کنید.

بدنسازی به شما این امکان را می دهد که از ضعف عضلانی جلوگیری کنید، چرا تقریباً تمام ورزش ها مانند فوتبال و والیبال، ورزشکاران چندین بار در هفته به منظور تقویت عضلات درگیر در این ورزش انجام می دهند.

از طرفی طبق بررسی های انجام شده بعد از 50 سالگی سالانه بین 1 تا 5.1 درصد از عضلات بدن از بین می روند که با توجه به توضیحات ارائه شده بدنسازی در پیشگیری از این روند بسیار موثر است.

تاثیرات بدنسازی بر استخوان ها

ساختار استخوان ها به گونه ای است که هر چه فشار بیشتری به آنها وارد شود، استحکام و مقاومت آنها بیشتر می شود. به همین دلیل، تمرین با وزنه می تواند استحکام استخوان های شما را افزایش دهد.

در واقع می توانید با تمرینات بدنسازی منظم تراکم استخوان های خود را افزایش دهید و از خطر ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری کنید.

این فرآیند در سنین بالا به ویژه در زنان اهمیت زیادی پیدا می کند. زیرا بعد از شروع یائسگی به دلیل وجود اختلالات هورمونی احتمال پوکی استخوان افزایش می یابد.

اثرات ترکیب بدن بر سلامت روان

عکس مرد جوانی با سر تراشیده نشسته در مقابل دمبل در ورزشگاه آماده وزنه زدن - فیتشیپ

بدنسازی مانند سایر ورزش ها باعث افزایش گردش خون عمومی و افزایش خون رسانی به مغز می شود، این اتفاق باعث می شود فرد فعال تر و ذهن بازتر شود.

از طرفی در حین ورزش هورمون های شادی آور و ضد استرس در مغز ترشح می شود که باعث سرحال شدن فرد می شود.

سایر مزایای بدنسازی

از دیگر فواید ورزش می توان به تاثیر مثبت آن بر کاهش وزن اشاره کرد. انجام حرکات مختلف، چه وزنه برداری و چه هوازی، هر دو منجر به افزایش مصرف انرژی بدن می شود که در نهایت باعث کاهش چربی بدن و در واقع کاهش وزن شما می شود.

همچنین همانطور که می دانید ماهیچه ها یکی از بافت های فعال بدن هستند که افزایش آنها و همچنین فعالیت بیشتر باعث افزایش متابولیسم پایه شما می شود! این بدان معناست که بدن شما به طور کلی باید انرژی بیشتری مصرف کند. در نتیجه به کاهش وزن و سوزاندن چربی کمک می کند!

علاوه بر این، ما می دانیم که فعالیت بدنی سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد. بنابراین، در نتیجه ورزش نیز می تواند در بهبود عملکرد قلب ما موثر باشد.

ورزش سنگین را فراموش نکنید که بعضی از ورزشکاران گاهی انجام می دهند نه تنها برای بدن مفید است. بلکه صدمات جبران ناپذیری به بدن وارد می کند

در این مورد، توضیح مختصری در مورد انواع مختلف تمرینات بدنی به شما کمک می کند منظور ما از ورزش بدنی سالم را بهتر درک کنید.

انواع مختلف بدنسازی با فواید و عوارض جانبی!

عکس مرد جوان با سر تراشیده در حال وزنه زدن در باشگاه - فیتشیپ

پیشنهاد پژوهشی: اگر بخواهیم موضوع را به صورت علمی بررسی کنیم باید به تعریف کامل تمرینات قدرتی و مقاومتی که قبلا در مطلبی با عنوان راهنمای کامل تمرینات قدرتی و مقاومتی منتشر کردیم نگاه کنیم.

اما در یک نگاه ساده تر، سبک های مختلف بدنسازی وجود دارد که در سطح باشگاهی به طور کلی می توان آنها را به 3 قسمت تقسیم کرد:

پرورش اندام

تناسب اندام

فیتنس

البته، ماهیت هر 3 یکسان است، اما چندین تفاوت کلیدی بین این سه گرایش مختلف وجود دارد که به زودی به آنها خواهیم پرداخت.

1. توابع رشد بدن

در بدنسازی از تمرینات متعددی استفاده می شود که باعث افزایش حجم عضلات و همچنین افزایش زیبایی آنها می شود (به اصطلاح عضلات خطی).

مسابقات بدنسازی در سرتاسر دنیا هر ساله برگزار می شود که در آن به شرکت کنندگان بر اساس شکل و اندازه عضلات بدنشان امتیاز تعلق می گیرد. اتفاقاً در مسابقات بدنسازی، ایرانی ها معمولاً به دلیل ژنتیک خوب و البته علاقه زیاد، درخواست پست های خوب می کنند.

از آنجایی که در این ورزش جنبه رقابتی وجود دارد، استفاده از داروها بسیار رایج است و اغلب این فعالیت ها با سلامتی سازگاری ندارد و عوارض جانبی دارد.

2. کیفیت پاورلیفتینگ

در پاورلیفتینگ هدف ورزشکار افزایش قدرت و قدرت عضلات خود است.

نمونه بارز استفاده از پاورلیفتینگ مسابقات مرد آهنین است که هر ساله در ایران و جهان برگزار می شود.

با توجه به فشار زیاد در این رشته و مسائل ورزش حرفه ای، خطر آسیب کمی وجود ندارد!

3. بدنسازی برای تناسب اندام

جدای از این دو رشته که اغلب به عنوان رقابت در نظر گرفته می شوند، هدف بدنسازی برای تناسب اندام رسیدن به اندامی متناسب و سالم است و اصلا جنبه رقابتی ندارد.

این نوع تمرینات قدرتی یا بدنسازی اگر به صورت اصولی و زیر نظر مربی خوب و البته با برنامه غذایی مشخص انجام شود مفید است اما نیازی به غول شدن با این مدل نیست. از آموزش. بدن باش!

سخن پایانی در مورد بدنسازی

بدنسازی امروزه در کشور ما ورزش بسیار پرطرفداری است، اما متاسفانه با افزایش تمایل مردم به ورزش بدنسازی، برخی از علاقمندان گاهی ورزشکاران را به استفاده از انواع مکمل های غذایی غیرمجاز و حتی تزریق هورمون برای افزایش حجم عضلانی تشویق می کنند. . بسیار واضح است که استفاده بیش از حد از این مکمل ها می تواند مشکلاتی را برای افراد ایجاد کند. پس مراقب باشید و فقط با هدف افزایش سطح سلامت بدن خود ورزش کنید.

miladhajizade20
miladhajizade20

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋