miladhajizade20

miladhajizade20

توسط ۱ نفر دنبال می شود

همه چیز در مورد شارژر اصلی آیفون (از راهنمایی تا خرید شارژر)

. . .

تاریخچه شارژ آیفون

اپل که در سال 2019 از سری آیفون 11 رونمایی کرد، در اقدامی عجیب با حذف آداپتورهای شارژ یا شارژر آیفون، طرفداران خود را شگفت زده کرد. این اقدام اپل با واکنش های منفی کاربران مواجه شد و بسیاری بر این باور بودند که این شرکت از تصمیم خود کناره گیری کرده و شارژر آیفون را دوباره به جعبه محصول خود خواهد فرستاد.
اما این ماجرا هرگز اتفاق نیفتاد و زمانی که گوشی های آیفون 12 و 13 عرضه شدند، خبری از آداپتور اپل نبود. بله، مدیران اپل پس از این اقدام ساکت ننشستند و به طرفداران خود اعلام کردند که برای حفظ محیط زیست و کاهش انتشار گازهای دی اکسید کربن، آداپتور شارژر آیفون را از جعبه گوشی خود خارج کرده اند. اما توضیحات مدیران اپل چندان راضی کننده نیست، زیرا این شرکت همچنان آداپتورهای شارژ اپل را تولید می کند، تنها تفاوت این است که کاربران برای تهیه شارژر اصلی اپل باید 19 دلار به این شرکت پرداخت کنند.
با تمام این معانی، اپل بیش از آنکه به فکر محیط زیست و کاهش انتشار دی اکسید کربن باشد، به افزایش درآمد خود علاقه دارد. بسیاری از کارشناسان و فعالان دنیای موبایل به جمله ذکر شده اعتقاد دارند و معتقدند اپل برای درآمدزایی بیشتر شارژر آیفون را از جعبه گوشی هوشمند حذف کرده است.
نوع شارژر آیفون
امروزه آداپتورهای شارژ اپل توسط برندهای زیادی غیر از اپل تولید و عرضه می شوند. سازندگان مدل های مختلفی از شارژرهای اپل مانند شارژر دیواری، فندک، مدل های بی سیم و دارای USB و غیره را تولید و به بازار عرضه می کنند. کاربران نیز بسته به کیس از شارژرهای آیفون استفاده می کنند.
در مطلب زیر به بررسی چند شارژر آیفون می پردازیم تا کاربران بتوانند با توجه به نیاز خود آن ها را تهیه کنند.

شارژر بی سیم آیفون

یکی از جدیدترین فناوری ها برای شارژ تلفن همراه شارژرهای بی سیم هستند. اپل نیز از این فناوری شارژ برای آیفون ها استفاده می کند تا باتری گوشی های موبایل خود را در مدت زمان کوتاهی شارژ کند.
Mage Safe iPhone Charger یکی از بهترین شارژرهای بی سیم برای گوشی های اپل است. این محصول توسط خود اپل طراحی شده است، بنابراین کاربرانی که می خواهند از فناوری شارژ بی سیم استفاده کنند، ابتدا شارژر آیفون Mage Safe را خریداری کنند.

 

شارژر دیواری آیفون

اگرچه امروزه شارژ بی سیم بیشتر و بیشتر شده و کاربران از آن برای شارژ گوشی های هوشمند استفاده می کنند، شارژرهای دیواری همچنان محبوب هستند و مردم بیشتر از سایرین از این مدل استفاده می کنند. این موضوع برای همه برندهای مختلف گوشی های هوشمند صدق می کند، البته اپل نیز از این قاعده مستثنی نیست.
یکی از بهترین آداپتورهای دیواری آیفون، مدل 20 وات با حداکثر خروجی 3 آمپر. این مدل که با اکثر گوشی ها و تبلت های آیفون سازگار است، دارای پورت Type-C برای اتصال کابل شارژ آیفون و شارژ موبایل می باشد.
البته کسانی که قصد خرید این مدل را دارند به این نکته توجه داشته باشند که شارژر 20 واتی اپل دارای سه شاخه است که با برق ایران سازگاری ندارد. بنابراین، مردم باید دو تا سه تبدیل را برای استفاده از آن آماده کنند.

برای خرید شارژر 20 واتی آیفون کلیک کنید.

شارژر فندکی آیفون

شارژر سبک وزن به نام Car Charge مدل دیگری از شارژر است که برای گوشی های اپل طراحی شده است. افرادی که مدام سفر می کنند یا به عنوان راننده تاکسی کار می کنند از شارژرهای فندکی استفاده می کنند. در واقع طراحی این مدل به گونه ای است که می توانید آیفون یا گوشی هوشمند دیگری را در خودرو شارژ کنید.
قبل از خرید شارژر آیفون به گواهی MFI همراه آن توجه کنید.
امروزه محصولات اورجینال زیادی به خصوص گوشی های اپل وجود دارد. محصولات غیر اصل و تقلبی ممکن است از نظر قیمت مقرون به صرفه باشند، اما قطعا ضررهای جبران ناپذیری به گوشی های آیفون وارد می کنند.
مقاله بالا تنها بخشی از داستان است. از آنجایی که گاهی خرید شارژر آیفون اصل در بازار سخت می شود، ممکن است بسیاری از افراد به دلایل مختلف محصول اصلی را پیدا نکنند. به همین دلیل آنها به دنبال برندهای دیگر برای تولید دستگاه های اپل هستند. در چنین مواردی، دستگاه های خریداری شده ممکن است با iPhone یا iPad سازگار نباشند.
اپل برای حل این مشکل استانداردی به نام MFI ایجاد کرد تا کاربران بتوانند به راحتی بدون نگرانی محصولات اصلی اپل را خریداری کنند.
پس یکی از راه های خرید شارژر آیفون اصل توجه به MFI محصول است.
یکی دیگر از راه های برجسته شدن قیمت محصول است. به همین دلیل به کاربران توصیه می شود از خرید محصولات ارزان خودداری کنند. زیرا محصولات اپل اغلب گران هستند و برای خرید آنها باید هزینه زیادی پرداخت کنید.

خرید شارژر آیفون

گوشی های اپل یکی از محبوب ترین گوشی های بازار به دلیل تجربه کاربری و کیفیت ساخت بالا هستند، محصولات اپل همواره منحصر به فرد، پیشرو و برتر از تمامی محصولات سایر شرکت ها بوده اند. اگر مشکلی در شارژر اصلی آیفون شما وجود دارد یا می خواهید برای این کار یک شارژر یدکی اپل بخرید، بهتر است بدانید که چه نوع شارژری نیاز دارید، زیرا می توانید شارژرهای کابلی آیفون با مدل های مختلف را در بازار خود خریداری کنید. شما می توانید از هزار تومان تا چند صد هزار تومان را در محدوده قیمت هزاران پیدا کنید، بنابراین دانستن اینکه هنگام خرید شارژر آیفون به دنبال چه چیزی باشید مفید است.

شارژر آیفون کپی یا اصل؟

شارژرهای موجود در بازار طیف گسترده ای دارند، بسیاری از آنها کپی کلاس 2، 1 و 3 هستند و برخی از آنها کیفیتی مشابه شارژر اصلی اپل دارند. این تنوع زیاد و تفاوت مدل های موجود در بازار در جاهای مختلف باعث شده تا شارژرهایی یکسان اما با کیفیت های بسیار متفاوت و نام های مختلف مانند شارژر کپی 3 درجه، شارژر اصلی، شارژر اصلی آیفون در جعبه، شارژر آیفون آیفون اپ استوری، شارژر درجه دو اپل و ... خواهد بود. متأسفانه تشخیص شارژرهای اصلی آیفون و شارژرهای جایگزین آیفون با آداپتورهای کپی کار آسانی نیست و به جای هم در بازار به فروش می رسند.

چرا شارژرهای ارزان قیمت آیفون ساخته می شوند؟

زمانی که بازار به شارژرهای ارزان‌تر نیاز دارد، تولید به سمت شارژرهای ارزان‌تر حرکت می‌کند. استفاده از این شارژرهای ارزان قیمت لزوما برای گوشی ها نیست و می توان از آنها برای شارژ لوازم جانبی مانند هندزفری بلوتوث استفاده کرد. برای شارژ آیفون، اگر گوشی شما 1 آمپر است، می توانید از شارژر ارزان قیمت آیفون 1 آمپری استفاده کنید، اما برای گوشی های جدیدتر مانند آیفون 11 و 12 نمی توانید از همان شارژر استفاده کنید، زیرا بسیار کند شارژ می شود و به باتری آسیب می رساند. . پس بهتر است بدانید برای کدام گوشی یا گجت می خواهید شارژر بخرید و بر اساس آن خرید کنید. برای اطلاع از آمپر و ولتاژ گوشی خود، می توانید مشخصات شارژر اصلی خود را بررسی کنید یا مشخصات گوشی خود را در وب سایت های تخصصی دستگاه های موبایل جستجو کنید.

تفاوت بین آداپتور و شارژر کامل برای آیفون

گاهی اوقات شارژر آیفون فقط به معنای شارژر یا آداپتور است، اما اساساً وقتی در مورد شارژ آیفون صحبت می کنیم، منظور شارژر آیفون با سیم شارژ گوشی است. البته گوشی های مختلف شارژرهای متفاوتی دارند. تفاوت شارژرهای آیفون عمدتاً در درجه آمپر و ولتاژ آداپتور است.
اما برای کابل شارژ آیفون، از آیفون 4 به آیفون 10، پورت شارژ آن به کابل USB به لایتنینگ تبدیل شد. پس از آیفون 11، پورت شارژر آیفون به Type-C و کابل نیز از Type-C به Lightning تغییر یافت. یکی از دلایل این تغییر، رعایت استانداردهای اتحادیه اروپا و نیاز به شارژ بیشتر برای مدل های جدید آیفون بود.
یک آداپتور PD برای گوشی های آیفون 11 و بالاتر در بازار موجود است که باعث می شود گوشی سریعتر شارژ شود، بنابراین اگر آیفون 11 خود را با آداپتور معمولی شارژ کنید، می تواند در یک ساعت ساعت 35 درصد شارژ شود، اما با این آداپتور روند سریعتر است و حدود 81 درصد شارژ همزمان
اگر در شناسایی شارژر اصلی آیفون مشکل دارید، می توانید آداپتور و کابل شارژر را متناسب با نیاز خود از شارژرهای ساخت شرکت های معتبر در زمینه لوازم جانبی تلفن همراه انتخاب کنید.

انواع آداپتور برای آیفون، آیپد و سایر محصولات اپل

آداپتور شارژر مهم ترین وسیله جانبی گوشی، تبلت و لپ تاپ است. از آنجایی که محصولات اپل حساسیت بیشتری نسبت به شارژ دارند، توصیه می شود از آداپتور اپل یا برندهای با کیفیت استفاده کنید. آداپتورها از نظر حداکثر توان خروجی و نوع خروجی ها با یکدیگر تفاوت دارند. به عنوان مثال، آداپتور 20 واتی اپل دارای خروجی USB-C است و حداکثر توان 20 وات را ارائه می دهد. اما با مطالعه پشت بسته می توانید ترکیب صحیح ولتاژ و آمپر خروجی دستگاه را تایید کنید. آداپتورهای شارژر استانداردهای مختلفی دارند.

اینها شامل دسته های زیر می شود:

استاندارد PD
استاندارد PD (Power Delivery) در آداپتورهایی با خروجی USB-C استفاده می شود. آداپتورهای پشتیبانی کننده از این استاندارد می توانند هر دستگاهی را با توجه به نیاز آن، بدون توجه به حداکثر توان موجود، شارژ کنند. به عنوان مثال، تمام آداپتورهای اپل با خروجی USB-C، مانند آداپتورهای آیفون یا آداپتورهای مک بوک، دارای استانداردهای PD هستند. در نتیجه می توانید با استفاده از آداپتور مک بوک گوشی یا آی پد را نیز شارژ کنید.
استانداردهای کنترل کیفیت
استاندارد QC (Qualcomm Quick Charge) توسط کوالکام معرفی شده است و می تواند دستگاه متصل شده از طریق پورت USB-A را شناسایی کرده و توان لازم برای شارژ را تامین کند. این سازگاری از طریق چیپست های هوشمند حاصل می شود و معمولاً در آداپتورهای با کیفیت یافت می شود.
سایر استانداردها
استانداردهای دیگری مانند AiPower (ویژه برند Aukey)، چیپست Omnia (تراشه هوشمند جهانی) یا PPS (محصولات شارژ سریع سامسونگ) وجود دارد که در محصولات برندهای مختلف قابل مشاهده است. این تراشه ها معمولاً با محصولات اپل سازگار هستند، اما ممکن است عملکرد آنها دقیقاً مشابه آداپتور اپل نباشد. در نتیجه بهتر است حداکثر توان خروجی از هر پورت این آداپتورها تامین شود.

بهترین آداپتور آیفون چیست؟

مدل های مختلف آیفون می توانند با سرعت های متفاوت شارژ شوند. این موضوع در مورد شارژر اپل که در نسخه های قدیمی با توان 5 وات و در نسخه های جدید با توان 20 وات موجود است صدق نمی کند.
• آیفون های قدیمی تا مدل های آیفون 7 و 7 پلاس حداکثر حداکثر 5 وات شارژ می شوند.
• آیفون 8 تا 11 پرومکس تا 18 وات برق را برای شارژ پشتیبانی می کند.
• آیفون سری 12 و جدیدتر (به جز 12 مینی و 13 مینی) حداکثر توان 27 وات را پشتیبانی می کند.
• آیفون 12 مینی و 13 مینی تا 18 وات توان پشتیبانی می کنند.

خرید اینترنتی شارژر آیفون از سایت وگانوس

فروشگاه وگانوس فعالیت خود را در سال 1399 با فروش محصولات به صورت فیزیکی آغاز کرد. وگانوس با ارائه اجناس اورجینال و اصلی، در طول 3 سال فعالیت موفق به جلب نظر و اعتماد مشتریان و ایجاد اعتماد خوبی برای آنها شد. لذا افرادی که به دنبال خرید شارژر اصلی آیفون هستند می توانند سفارش خود را از طریق وبسایت ثبت کنند تا محصول انتخابی در اسرع وقت به دست آنها برسد.

miladhajizade20
miladhajizade20

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋