Milad Shabani

Milad Shabani

بهترین اپلیکیشن های فروشگاهی وردپرس را بشناسیم

 

 

در دنیایی زندگی می کنیم که تلفن همراه جزو مهم ترین ابزاری است که هر شخص از آن استفاده می کند و بسیاری از خدمات آنلاین خود را توسط آن دریافت می کند. بنابراین با توجه به استفاده‌ی روز افزون از موبایل و پلتفرم‌های هوشمند، داشتن اپلیکیشن متناسب با کسب و کار شما امری ضروری و مهم  به شمار می‌آید. اما نکته ای که وجود دارد این است که طراحی اپلیکیشن هم هزینه زیادی دارد و هم زمان بر است که باعث می شود عده ای به طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی برای کسب و کار خود بسنده کنند. اما با این وجود آیا خرید اپلیکیشن فروشگاهی را انجام ندهیم؟ پاسخ آسان تر از آن چیزیست که فکر می‌کنید. باید به دنبال راه ساده‌تر و کم هزینه‌تر بود. ما قرار است در این مقاله راه ساده‌تر و کم هزینه‌تر را برای داشتن اپلیکیشن فروشگاهی به شما بگوییم تا بتوانید تصمیمی درست در انتخاب اپ فروشگاهی خود بگیرید. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

۱- اپلیکیشن های آماده وردپرس چه چیزی هستند؟

۲- چرا به داشتن یک اپلیکیشن فروشگاهی وردپرس نیازمند هستیم؟

۳- شش ویژگی مهم اپلیکیشن فروشگاهی وردپرس

۴- معرفی برخی از مزایای اپلیکیشن های فروشگاهی اندروید و ios

۵- برآورد هزینه اپ‌های فروشگایه وردپرسی

۶- سخن پایانی

 

 

 

اپلیکیشن‌های فروشگاهی وردپرس چه چیزی هستند؟

همانطور که گفتیم به دلیل گستردگی استفاده از تلفن همراه و پلتفرم های شبیه به آن می بایست وبسایت خود را برای استفاده در این گونه دستگاه ها بهینه کنید. امروزه اکثر سایت ها و قالب های گرافیکی وردپرس با موبایل سازگار بوده و به عبارتی طراحی ریسپانسیو دارند و شرکت های مختلفی مانند ویستا، وبسیما، ایران وب لایف و ... هستند که خدمات مربوط به طراحی سایت و اپلیکیشن را انجام می دهند. اما حتما شما هم دیده اید که سایت های معتبر فروشگاهی یا خدماتی علاوه بر یک وب سایت واکنش گرا، دارای اپلیکیشن فروشگاهی نیز هستند و اغلب هنگام مرور سایت خود با موبایل، آیکون دانلود اپلیکیشن خود را نمایش می دهند. به دلیل قیمت بالا و زمان بر بودن ساخت اپلیکیشن های اختصاصی و کدنویسی شده، بسیاری از کسب و کارها ترجیح می دهند تا از پلتفرم های وردپرسی استفاده کنند. در واقع اپلیکیشن های آماده وردپرس (wordpress application) می توانند از طریق پلاگین هایی سازگار با قالب بر روی پوسته وردپرسی نصب و راه اندازی شوند. با این حساب پلتفرم های فروشگاهی وردپرس به دلیل سرعت و پردازش سریع اطلاعات و هزینه کمتر، دارای محبوبیت بیشتری نزد کاربران هستند. همچنین اپلیکیشن وردپرس یا اپلیکیشن ووکامرس این قابلیت را دارند که  به راحتی با وبسایت شما همگام سازی شوند تا کاربران دسترسی راحت‌تری به آن داشته باشند.

 

از طرفی می‌توانید با ساخت اپلیکیشن فروشگاهی ووکامرس یا وردپرس برای وب سایت فروشگاهی خود، مزیت فروشگاه اینترنتی خود را بالابرده تا کاربران بیشتری را جذب آن کنید.

 

 

 

 

چرا به داشتن یک اپلیکیشن فروشگاهی وردپرس نیازمند هستیم؟

در کنار سایت وردپرسی خود می توانید به راحتی اپلیکیشن همگام با وبسایت خود را داشته باشید. دلیل اینکه امروزه استفاده از اپلیکیشن سازهای وردپرسی اندروید و ios با استقبال خوبی مواجه شده این است که پلتفرم های فروشگاهی وردپرس دارای سرعت و پردازش سریع اطلاعات و هزینه کمتر هستند که باعث شده بسیاری از فروشگاه‌ها و کسب و کارهای مختلف از این نوع پلتفرم‌ها استفاده کنند. با ساخت اپلیکیشن  فروشگاهی ووکامرس اطلاعات محصولات فروشگاه شما از طریق API ووکامرس دریافت می شوند و به صورتی کاربر پسند در پلتفرم طراحی شده به نمایش گذاشته می شود. به این ترتیب هرگاه محصول جدیدی اضافه یا تغییری در وب سایت ایجاد کنید بلافاصله و به صورت خودکار در اپلیکیشن نیز نمایش داده می شوند. بنابراین یکی از گزینه های مهم در ساخت فروشگاه اینترنتی داشتن اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی وردپرس است.

 

اگر شما هم این فکر را در ذهن خود دارید که با ساخت اپلیکیشن فروشگاهی رایگان می‌توانید از رقبای خود پیشی بگیرید باید بگویم که در رایگان بودن اپلیکیشن ساز فروشگاهی دجار اشتباه شده‌اید. ساخت اپلیکشن برای سایت وردپرسی با استفاده از افزونه خای مختلف، رایگان نیست و شما باید یک هزینه‌ای را برای دریافت و اتصال افزونه فروشگاه ساز خود به سایت ووکامرس انجام دهید.

 

 

 

شش ویژگی مهم پلتفرم‌های فروشگاهی وردپرس

افزونه های ساخت اپلیکیشن وردپرس و ووکامرس دارای ویژگی های متعددی هستند که باعث شده است استفاده از آن ها از تقاضای بسیار زیادی برخوردار باشد. به خصوص در دنیای مدرنیته امروز که اکثر مردم تلفن همراه دارند و بسیاری از کارهای روزمره خود را از طریق آن انجام می دهند. در ادامه به معرفی شش ویژگی مهم اپ های فروشگاهی وردپرس خواهیم پرداخت تا آشنایی بیشتری با آن‌ها پیدا کنید.

 

۱- رابط کاریری ساده و ناوبری آسان

یکی از مهم ترین ویژگی های افزونه اپلیکیشن ساز موبایل راحتی استفاده از آن است که توانسته رضایت کاربران را جلب کند. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و برای استفاده از این نوع پلتفرم‌ها حتما باید به آن توجه ویژه داشت. زیرا کاربران در هنگام استفاده از اپ های فروشگاهی انتظار دارند که به راحتی بتوانند محصول خود را یافته و آن را تنها با چند مرحله ساده خریداری کنند. این امر از سردرگمی کاربر در هنگام استفاده از اپلیکیشن وردپرسی جلوگیری می کند و باعث می شود تا مشتریان تجربه لذت بخشی در هنگام خرید از فروشگاه اینترنتی داشته باشند.

 

۲- امکانات متنوع اپ‌های فروشگاهی ووکامرس

ساخت اپلیکیشن موبایل برای سایت ووکامرس یا وردپرس که از طریق افزونه های مختلف انجام می‌شود، دارای امکانات اولیه مانند پرداخت آنلاین، قابلیت نظر دهی، فیلتر کردن محصولات براساس قیمت و موارد مختلف، دسته بندی محصولات، نمایش توضیحات محصولات مختلف و... هستند که استفاده از پلتفرم‌های فروشگاهی را برای کاربران راحت و بی دغدغه کرده است. از طرفی می توانید با ادغام اپلیکیشن خود با قابلیت های دستگاه تلفن همراه مانند استفاده از دوربین، شناسه لمسی و موارد دیگر امکانات و تجربه بهتری برای کاربران فراهم کنید.

 

 

۳- قابلیت پوش نوتیفیکیشن

یکی از ویژگی های مهمی که اپلیکیشن سازهای وردپرسی از آن بهره مند هستند، قابلیت ارسال پوش نوتیفیکیشن است. این امر می تواند کاربر را از اهداف و پیام های شما به صور ویژه مطلع سازد. مثلا زمانی که شما یک تخفیف ویژه گذاشته اید یا محصولات جدید و خاصی را عرضه کرده اید می توانید از این قابلیت برای اطلاع رسانی کاربران اپلیکیشن خود استفاده کنید. از طرفی استفاده پوش نوتیفیکیشن امری به صرفه است.

 

۴- تعامل بیشتر میان شرکت و مشتری

هنگامی که کاربران اپلیکیشن را روی تلفن همراه خود نصب می کنند، شرکت میتواند ارتباط تنگاتنگ و موثری با مشتری داشته باشد. در این صورت حس  وفاداری به مشتری القا شده؛ که این موضوع به راندمان شرکت کمک شایان توجهی میکند و همینطور افزایش فروش و کاربران جدید را در پی خواهد داشت.

 

۵- عدم محدودیت در درسترسی

کاربران می توانند با استفاده از اپلیکیشن فروشگاهی در هر زمان و مکانی به فروشگاه آنلاین شما دسترسی داشته باشند. این ویژگی در مواقعی که دسترسی به فروشگاه سخت باشد، قابلیتی کلیدی به شمار می رود. همچنین استفاده از اپلیکیشن اندرویدی برای کاربران حس بهتری را از تجربه ی خرید خود به ارمغان خواهد آورد.

 

۶- منتشر کردن اپ در مارکت های مختلف اپلیکیشن

انتشار اپلیکیشن در مارکت های مختلف ویژگی دیگری است که باعث شده استفاده از فروشگاه سازهای ووکامرسی به طور گسترده ای افزایش یابد. این کار باعث می شود تا کاربران راحت تر به این اپلیکیشن ها دسترسی پیدا کرده و آخرین تغییرات و به روز رسانی آن ها مطلع شوند. از طرفی این کار به نوعی تبلیغ برای برندینگ شما نیز به حساب می آید و به طور کلی داشتن اپلیکیشن فروشگاهی مزیت رقابتی خوبی به شمار می رود.

 

 

معرفی برخی از مزایای اپلیکیشن‌های فروشگاهی وردپرس

در حال حاضر با گسترش استفاده از تلفن های هوشمند با درصد بالایی از کاربران مواجه هستیم که از اپ‌های مختلف استفاده می‌کنند. به همین دلیل بسیاری از کسب و کارها نیز تمایل دارند تا اپ فروشگاهی وردپرس خود را راه اندازی کنند. بنابراین در ادامه به معرفی برخی از مزایای مهم طراحی فروشگاه ساز های وردپرسی خواهیم پرداخت تا هرچه بیشتر با آن ها آشنا شوید.

 

۱- سرعت بالا

اپ های فروشگاهی که با افزونه های فروشگاه ساز وردپرسی ساخته می شوند، از سرعت بالایی برخوردار هستند و لازم نیست تا کاربران زمان زیادی را صرف بارگذاری صفحات اپلیکیشن کنند. از طرفی به دلیل استفاده اپ از پردازنده و حافظه ی تلفن همراه، می تواند دستورات کاربر را با سرعت بیشتری اجرا کند و این امر تجربه ی کاربری را بهبود می بخشد. همچنین بسیاری از اپلیکیشن های موبایل علاوه بر حالت آنلاین از مزیت آفلاین بودن نیز برخوردار هستند

 

۲- تعامل کاربران

با استفاده از فروشگاه ساز وردپرس یا ووکامرس می توانید تعامل و ارتباط بیشتر و بهتری با کاربران داشته باشید. از طرفی سرعت بالای اپلیکیشن نیز به بهبود تعامل با کاربران کمک شایانی خواهد کرد. علاوه بر این ها اپلیکیشن ووکامرس اندروید می تواند با استفاده از دیگر ابزارها و امکانات گوشی هوشمند مانند نقشه، مکان یاب، دوربین و... به کاربران استفاده کننده از اپ فروشگاهی برای داشتن تجربه کاربری موثر کمک بسزایی کند.

 

۳- مزیت رقابتی بالا

اپلیکیشن وردپرس یک امکان نسبتا جدید است و بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها یا هنوز از مزایا و ویژگی های آن آگاهی ندارند یا اپلیکیشن موبایلی را طراحی و راه اندازی نکرده اند. بنابراین می توانید با طراحی و راه اندازی اپلیکیشن های وردپرس از رقبای خود پیشی بگیرید و اگر رقبای شما قبلاً برنامه خود را منتشر کرده اند، می توانید برای عقب نماندن از سایر رقبا اقدام به سفارش طراحی اپلیکیشن فروشگاهی کنید.

 

 

 

۴- تعداد کاربران بیشتر

همانطور که گفتیم در عصر مدرن تعداد کسانی که از گوشی های مدرن استفاده می کنند بسیار زیاد است و اگر اغراق نکرده باشم می توان گفت تقریبا تمامی افراد از گوشی های هوشمند استفاده می کنند که این امر به معنای وجود مخاطبان بالغوه بیشتری است. به همین دلیل با طراحی اپلیکیشن وردپرس برای پلتفرم اصلی موبایل (اندروید و ios) می توانید با مخاطبان بیشتری ارتباط برقرار کرده و محصولات گوناگون خود را به مشتریان معرفی کنید.

 

۵- اشتراک گذاری محتوا

برخی  از وب سایت های وردپرسی در مورد بازاریابی محتوا و وبلاگ هستند. در این سایت ها بسیار مهم است که افراد بیشتری محتوای سایت را ببینند. بنابراین ابزاری که بتواند اشتراک گذاری محتوا را تسهیل کند بسیار مفید است. کاربران موبایل می توانند به راحتی محتوای شما را از طریق اپلیکیشن وردپرسی با دیگران به اشتراک بگذارند و به دیده شدن بیشتر و بهتر آن کمک کنند.

 

 

 

برآورد هزینه ساخت اپلیکیشن ووکامرس یا وردپرس

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، افزونه‌ های اپلیکیشن ساز موبایل به دلیل طراحی اینکه اتصال اپلیکیشن اندروید به وردپرس را به راحتی انجام می‌دهند، دارای هزینه کم تر و سرعت پردازش اطلاعات بیشتری هستند. بنابراین داشتن پلتفرم فروشگاهی وردپرسی برای بسیاری از دارندگان فروشگاه اینترنتی آسان و به صرفه است. از این رو اپ های وردپرسی نزد کاربران از محبوبیت زیادی برخوردار می باشند.

 

 

 

هشت اپلیکیشن برتر فروشگاهی وردپرس

به راحت ترین شکل ممکن می توانید یک اپ فروشگاهی اندروید یا ios مانند دیجی کالا یا باسلام داشته باشید. برای این کار باید یک افزونه فروشگاه ساز وردپرس نصب کرده و آن را با اپلیکیشن خود همگام سازی کنید تا کاربران در هر نقطه و هر لحظه بتوانند به راحتی به فروشگاه شما دسترسی داشته باشند. در ادامه جهت آشنایی شما خوانندگان محترم به معرفی بهترین اپلیکیشن ساز های فروشگاهی وردپرس خواهیم پرداختت.

 

 

 

۱- اپینو

اپینو یکی از افزونه های وردپرس فروشگاهی است که به شما این امکان را می دهد تا یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای مانند برترین فروشگاه های اینترنتی ایران داشته باشید. اپلیکیشنی که با این افزونه ساخته می شود، بسیاری از امکانات اپ‌های مختلف فروشگاهی را در اختیار شما قرار می دهد. مهم ترین مزایای این افزونه فروشگاهی شامل موارد زیر است:

 

سازگاری با وردپرس

مستقل از قالب

سرعت بالا

یکپارچگی اپلیکیشن

طراحی زیبا و حرفه‌ای

 

 

 

 

۲- قاب

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های فروشگاهی، قاب است که اختصاصا برای موبایل طراحی شده است. این پلتفرم امکان استفاده چند منظوره از آن را به دلیل تکنولوژی به روز برای شما فراهم می کند. قاب با زبان های مخصوص برنامه نویسی کدنویسی و طراحی شده است که این تکنولوژی‌ها امکانات به روز و بیشماری را در اختیار شما قرار می‌دهد. از جمله مزایای آن می توان موارد زیر را نام برد:

 

ساختار کدنویسی دقیق و حرفه‌ای 

سرعت لود بالا

قابلیت Add to home screen برای گوشی‌های IOS

دارا بودن استایل‌های متفاوت برای چینش محصولات

طراحی زیبا و کارآمد

سرعت بالای اپلیکیشن

 

 

 

 

۳- همراه وردپرس

همراه وردپرس نیز یکی از افزونه‌های ساخت فروشگاه وردپرس است که توانسته محبوبیت خاصی را میان کاربران پیدا کند. یکی از ویژگی‌های این افزونه فروشگاهی پشتیبانی از نسخه ios  است و این در حالی است که بسیاری از اپ‌های دیگر از نسخه ios پشتیبانی نمی‌کنند. موارد زیر بخشی از ویژگی‌های این افزونه ساخت اپلیکیشن فروشگاهی است.

 

امکان تغییر تمام متون اپ توسط خد شما (حتی به زبان‌های دیگر)

هماهنگی کامل با تمامی افزونه‌های بازاریابی

دارا بودن آمارگیری پیشرفته و اختصاصی

بی‌نهایت بودن ساخت منو، ساخت المان‌های صفحه اصلی و ...

آپدیت‌های متنوع و گوناگون

ارائه اپلیکیشن در دو نسخه اندروید و IOS

 

 

 

 

 

۴- ری مارکت

موردی دیگری که می توان نام برد، افزونه اپلیکیشن ساز وردپرس ری مارکت است که با ووکامرس و وردرس شما سازگاری کامل دارد. شما با این افزونه می توانید به راحتی در پنل ساخت اپ اطلاعات دلخواه خود مانند نام فروشگاه و لوگوی فروشگاه را وارد و پس از آن به صورت آنی اپلیکیشن خود را دریافت نمائید. از جمله ویژگی‌های اپلیکیشن ری مارکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

باکس‌های محتوایی منتوع با استایل‌های متفاوت

ایجاد پاپ آپ اختصاصی

فعال یا غیرفعال‌سازی سیستم علاقه‌مندی‌ها

پنل تنظیمات حرفه‌ای و کامل

پشتیبانی از محصولات موجود و ناموجود

نمایش زیر دسته بندی‌ها در صفحات کاتالوگ 

 

 

 

 

 

۵- سورین

سورین یک اپلیکیشن ساز اندروید است که به صورت چند منظوره قابل استفاده می‌باشد. یعنی می‌توان سایت خبری، آگهی، فروشگاهی و ... خود را به این اپلیکیشن متصل کرد. همچنین این اپلیکیشن قابلیت انتشار در بازار، گوگل پلی، مایکت و ... را دارا می باشد. شما می‌توانید با استفاده از صفحه‌سازی اختصاصی مطابق با سلیقه خودتان صفحه اصلی سایت خود را بسازید. موارد زیر بخشی از ویژگی های این اپلیکیشن ساز فروشگاهی است.

 

پشتیبانی از محصولات متغییر در ووکامرس

پخش کننده اختصاصی صوت و ویدئو

هماهنگی با تمامی درگاه‌های پرداخت ووکامرس

اعمال تغییرات مختلف متناسب با سلیقه کاربر

دارای سبد خرید اختصاصی و پیشرفته

نظرات و امتیازدهی هماهنگ با ووکامرس و وردپرس

 

 

 

 

 

۶- افزونه Webapp Generator در راست چین

Webapp Generator یک افزونه فروشگاه ساز برای ساخت اپلیکیشن موبایل وردپرس است که یه راحتی می تواند به  ووکامرس شما متصل شده و یک اپ حرفه‌ای را در اختیار شما قرار دهد. با استفاده از این افزونه وردپرسی می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی و بدون نیاز به کدنویسی، اپ وب‌سایت خود را داشته باشید. بنابراین با این افزونه، طراحی اپلیکیشن فروشگاهی وردپرس دیگر کار دشواری نیست. مهم ترین ویژگی های این اپلیکیشن ساز موارد زیر است که به آن ها اشاره می کنیم.

 

ارسال پوش نوتیفیکیشن حرفه‌ای و پیشرفته

سازگاری بالا با تمامی قالب‌های وردپرس و ووکامرس

پشتیبانی از نسخه‌های مختلف اندروید

دارا بودن نسخه وب اپلیکیشن برای IOS

قابلیت تنظیم اختصاصی صفحه نمایش

امکان انتخاب لودینگ جابجایی بین صفحات در صورت نیاز

 

 

 

 

 

۷- پرسون

پرسون نیز از دیگر افزونه‌های اپلیکیشن ساز معروف وردپرسی است که امکانات بسیار زیاد آن توانسته کاربران زیادی را جذب  خود کند. این افزونه از تمامی محصولات موجود در سایت وردپرسی و ووکامرس پشتیبانی می‌کند و به راحتی می توانید فروشگاه اینترنتی خود را با استفاده از این اپ فروشگاهی داشته باشید. این پلتفرم دارای امکانات بسیار زیادی است که موارد زیر جزو مهم ترین آنان به شمار می رود:

 

ارسال پوش نوتیفیکیشن

انتشار در مارکت‌های معروف فروشگاهی

امکان تغییر رنگ نرم افزار با توجه به قالب فروشگاهی وردپرس شما

پشتیبانی کامل از تمامی درگاه‌های پرداخت اینترنتی

دارای نسخه IOS و اندروید

سازگاری بسیار بالا با وردپرس و ووکامرس

 

 

 

 

 

۸- اپچار

اپچار نیز یکی از بهترین افزونه های فروشگاه ساز وردپرسی است. با استفاده از این اپلیکیشن ساز وردپرسی به آسانی و در مدت زمان کوتاه می توانید اپ فروشگاهی اندروید و ios خود را راه اندازی کنید. سهولت استفاده از آن و رابط کاربری مناسب و بهینه از جمله ویژگی‌های این پلتفرم به حساب می آید.
در ادامه به تعدادی از مزایای آن اشاره کرده‌ایم:

 

قابلیت توسعه نرم افزار

ویرایش و تغییر فرم‌های ثبت نام

دارا بودن امکانات بیشتر سبد خرید

پشتیبانی از زبان‌های عربی و انگلیسی

دریافت آدرس روی نقشه

دارای افزونه اختصاصی گوگل آنالیتیکس

ویرایش فیدهای تسویه حساب

نوتیفیکیشن پیشرفته

 

 

 

 

 

سخن پایانی

در مقاله ای که خواندید سعی کردیم تا به معرفی ویژگی ها و مزایای اپلیکیشن‌های فروشگاهی بپردازیم و همچنین تعدادی از بهترین اپلیکیشن های فروشگاهی ووکامرس به همراه امکانات آن ها را خدمت شما معرفی کردیم. با توجه به موارد عنوان شده شما می توانید نسبت به ساخت پلتفرم فروشگاهی خود با اطمینان و آگاهی بیشتری تصمیم گیری کنید. زیرا که داشتن یک اپلیکیشن فروشگاهی وردپرس یا ووکامرس نه تنها یک مزیت رقابتی، بلکه نیاز ضروری دنیای مدرن امروز است.

 

 

Milad Shabani
Milad Shabani

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋