digital suggestions

digital suggestions

متخصص سئو آژانس دیجیتال مارکتینگ ایران وب لایف iranweblife.com
توسط ۳ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

آموزش شنا برای کسانی که از آب می‌ترسند! + راه حل های قطعی

 

اگر از آب می‌ترسید؛ ولی درعین‌حال آرزوی کرال زدن در دریای جنوب در یک ظهر پاییزی به دلتان مانده است این مقاله برای شماست تا از شر اختلال آکوا فوبیا (Aquaphobia)  برای همیشه خلاص شوید. با روش‌های خاصی می‌توان این ترس را همان‌طور که در ذهن ساخته شده، از بین برد پس جای نگرانی نیست و تنها ابزاری که نیاز دارید کمی همت است. در این مقاله ضمن توضیحات مفصل در مورد اختلال ترس از آب و راه‌های مقابله با آن، به مراحل آموزش شنا برای کسانی که از آب می‌ترسند پرداخته‌ایم تا به‌این‌ترتیب ذهن آنها را برای رویارویی با آب آماده‌تر کنیم.پ

Aquaphobia آکوا فوبیا یا ترس از آب

فوبیا، به زبان ساده اختلال اضطراب PANIC  یا ترس کاذب از یک رویداد یا موقعیت است. ترس از شنا احتمالاً مانند هر ترس دیگری، ناشی از یک باور ذهنی غلط است که از یک واقعه ناگوار آسیب‌زا، تبدیل به یک اختلال ذهنی آسیب‌زاتر شده است.

بر اساس تحقیقات بیمارستان کلیولند، افراد مبتلا به اختلال آکوا فوبیا در صورت فکرکردن، دیدن یا نزدیک‌شدن به آب دچار اضطراب می‌شنود؛ در برخی موارد شدیدتر، آکوافوبیک ها از هر گونه مواجهه‌ای با آب مثل دوش‌گرفتن، مسواک‌زدن یا شستن صورت هم اجتناب کنند که احتمالاً نتیجه یک حادثه آسیب‌زا درگذشته بوده باشد.

چطور شنا یاد بگیرم وقتی می‌ترسم؟

 

آموزش شنا برای شما که از آب می‌ترسید کمی کندتر پیش می‌رود؛ قبل از شروع به تمرین برای نترسیدن از آب، دانستن چند نکته خالی‌ازلطف نیست:

تنها نباشید

هرگز در هنگام تمرین غلبه بر ترس، تنها عمل نکنید؛ چرا که بی شک شما در هر مرحله دچار اشتباه می‌شوید که در صورت اصلاح‌نشدن با جان خود بازی کرده‌اید.

محیط استخر را انتخاب کنید

دریا اصلاً جای مناسبی برای شروع غلبه بر آکوا فوبیا نیست؛ موج و عمق باید برای شما قابل‌پیش‌بینی باشد.

در ابتدا از تجهیزات کمکی استفاده کنید

بهتر است بعد از اینکه کمی از لحاظ ذهنی با آب اُنس گرفتید، این تجهیزات را کنار بگذارید و به‌تنهایی و با استفاده از لبه استخر ادامه دهید؛ البته همیشه در حضور یک همراه یا غرق نجات.

تمرینات آموزشی برای کسانی که از آب هراس دارند:

تمریناتت ذهنی:

همه چیز ذهن است؛ اگر به این باور رسیده‌اید که آب خطرناک است، پس باید این را هم باور کنید که با رعایت قوانین، هیچ‌چیزی خطرناک نیست! مستند دریایی تماشا کنید، مسابقات شنا و شیرجه را با هر سختی و تلاشی که شده تا انتها ببینید؛ اینها قضیه را برایتان باورپذیر می‌کنند و کمی بعد بدون آنکه بدانید در یک دوره مقدمات شنا ثبت‌نام کرده‌اید و در نهایت یک روز خواهید توانست به‌سادگی شنا کنید.

تمرینات بدنی:

ابتدا در کنار یک همراه با آب آشتی کنید. بسته به‌شدت ترس شما از آب، سعی کنید صورت خود را بشویید و پاها را درون چند سانتیمتر آب وارد کنید. به کمک دوستی، روی آب دراز بکشید و آن را احساس کنید.

مراحل زیر به شما در اولین تلاش‌ها برای غلبه بر ترس خود کمک می‌کنند:

  • به استخر بروید و بازی شناگران را ببینید.
  • به‌آرامی و بدون عجله پاهای خود را داخل آب وارد کنید.
  • با دست روی قسمت‌های مختلف بدن خود آب بپاشید.
  • صورت خود را بشویید.
  • در قسمت کم‌عمق استخر بنشینید.
  • لبه‌های استخر را بگیرید و بدون استفاده از تجهیزات کمکی راه بروید.
  • به‌آرامی پاهای خود را از کف استخر فاصله دهید و تمرین پا انجام دهید؛ هر بار با یک پا این کار را انجام دهید.

اجازه دهید اعضای بدن با لذت آب‌تنی آشنا شوند بعد خواهید دید که هر بار آسان‌تر می‌شود و بهتر است این مراحل را تا زمانی که آرامش ذهنی پیدا کنید ادامه دهید.

اقدامات کمکی در طول مسیر آموزش شنا برای آکوافوبیک ها

 

  • تکنیک‌های تنفس و تمدد اعصاب را برای استفاده قبل و در حین قرارگرفتن در معرض آب یاد بگیرید.
  • فیلم‌های آب محور تماشا کنید.
  • گاهی آب در وان، لیوان یا سینک را بی‌دلیل نگاه کنید.
  • آب روان را لمس کنید.
  • استخر شنا را نگاه کنید یا نزدیک آن راه بروید.
  • در نهایت، به داخل یک بستر آبی یا استخر شنا بروید.

پس از آنکه تا حد قابل تحملی اعتمادبه‌نفس راه‌رفتن در آب را پیدا کردید، نوبت به آموزش شنا می‌رسد که شرکت در یک دوره مناسب و انتخاب یک مربی شنا، هر یک برای شما که دچار یک اختلال هستید از حساسیت زیادی برخوردار هستند. انتخاب دوره‌های شنا عمدتاً بستگی زیادی به وجود آکادمی مناسب در اطراف محله شما دارد؛ انتخاب مربی شنا هم باید در مورد اختلال آکوا فوبیا اطلاعات و تجربه کافی را دارا باشد. در غیر این صورت حتماً مربی خود را در جریان شرایط خود قرار دهید.

در آخر...

 

اینکه از آب می‌ترسید اصلاً اتفاق عجیبی نیست و ناشی از یک رویداد ناخوشایند درگذشته است؛ چیزی که می‌تواند به این اختلال دامن بزند جنگیدن با این ترس کاذب است. در این مقاله سعی کردیم شما را به سمت رویارویی با آب آماده کنیم تا شما هم مانند دوستانتان تن به آب بزنید و از این نعمت دلپذیر همان قدر لذت ببرید. تابستان زیبایی برایتان آرزو می‌کنیم.

سؤالات متداول پیرامون ترس از آب

آکوافوبیک چیست؟

آکوا در زبان لاتین به معنی آب و phobo یک کلمه یونانی به معنی ترس است؛ آکوافوبیک AQUAPHOBIC  به شخصی گفته می‌شود که به هر دلیلی از برخورد یا حتی تماشای آب هراس دارد و دچار حمله پنیک PANIC ( مضطربانه) می‌شود.

آیا آب‌هراسی قابل‌درمان است؟

قطعاً بله؛ اقدامات ذهنی و عملی نسبتاً زیادی وجود دارند که تابه‌حال بر روی افراد دچار اختلال آکوافوبیک تأثیر کاملی گذاشته است. تمرینات ذهنی: مدیتیشن با صدایی امواج دریا، تماشای فیلم‌های آب محور و مستند دریایی، تماشای مسابقات شنای حرفه‌ای تمرینات آموزشی: راه‌رفتن در لبه استخر، بردن سر زیر آب و ایجاد حباب با دهان، شرکت در دوره‌های آموزشی مناسب

digital suggestions
digital suggestions متخصص سئو آژانس دیجیتال مارکتینگ ایران وب لایف iranweblife.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋