digital suggestions

digital suggestions

متخصص سئو آژانس دیجیتال مارکتینگ ایران وب لایف iranweblife.com
توسط ۳ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

برای یادگیری تدوین از کجا شروع کنیم؟

تدوینگری یکی از مشاغل مهم در زمینه تولید محتوای ویدیوی به شمار می‌رود؛ چه برای یک فیلم پرفروش هالیوودی باشد و چه برای یک ویدیوی مستقل جهت انتشار در فضای مجازی. تدوینگر در واقع خالق دوم یک فیلم این است که به آن انسجام و ارتباط می‌بخشد تا داستانی جذاب، منسجم و سرگرم‌کننده را ببنید. اگر با این توضیحات از خود می‌پرسید که برای یادگیری تدوین از کجا شروع کنیم، ادامه این مطلب را حتماً بخوانید.

چرا تدوین فیلم؟

 

تدوینگری یک حرفه همه‌کاره و خلاقانه با فرصت‌ رشد فراوان است. دیگر مزایای یادگیری آن را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • درآمد این کار متناسب با تجربه و مهارت فرد تعیین می‌شود؛ اما به‌طورکلی بسیار بالاست و امکان فعالیت به‌عنوان یک فریلنسر با درآمد دلاری را خواهید داشت.
  • مهارت‌های هنری شما با این کار ارتقا پیدا خواهد کرد و دیدی خلاقانه پیدا خواهید کرد.
  • محتوای بصری در اغلب رسانه‌ها تسلط دارد و برای همین تقاضا برای شغل تدوینگری مداوم در حال افزایش است.
  • تدوینگر فیلم می‌تواند در بخش‌های مختلف کار کند؛ از فیلم‌های سینمایی و تلویزیون گرفته تا رسانه‌های آنلاین و بخش تبلیغات و بیکار نمی‌ماند.

چگونه تدوینگر فیلم شویم؟

تدوین فیلم یک حرفه تخصصی است که علاوه بر خلاقیت و درک تکنیک‌های فیلمسازی، به یادگیری نرم افزارهای ویرایش فیلم نیاز دارد. چند نکته مهم دیگر هم وجود دارد که برای تدوینگر شدن باید به آن توجه داشته باشید:

1.تدوینگر فیلم باید علاقه ذاتی به فیلم، تلویزیون و ویدئو داشته باشد تا بتواند در این شغل موفق باشد و بعد از مدتی آن را رها نکند.

2.تحصل در زمینه تدوین فیلم ضروری است. منظور از تحصیل فقط انتخاب تدوین به‌عنوان رشته دانشگاهی نیست و این روزها مؤسسات متعددی دوره‌های جامع تدوین برگزار می‌کنند.

3.تدوین با نرم‌افزارهای متعددی انجام می‌شود و آشنایی با آن‌ها کمک می‌کند تا در این شغل حرفه‌ای‌تر شوید. برای مثال دوره آموزش پریمیر رایگان به شما در یادگیری تدوین کمک زیادی می‌کند.

4.برای تبدیل شدن به یک تدوینگر بد نیست دوره کارآموزی را هم بگذرانید. کارآموزی به توسعه مهارت‌های عملی شما در حین کار کمک می‌کند.

5.پس از گذراندن دوره تئوری یا کارآموزی، کار شما تمام نشده است و باید مانند تدوینگران حرفه‌ای دائماً در حال یادگیری و تمرین باشید.

تدوین با چه برنامه ای؟ افتر افکت یا پریمیر؟

 

دو برنامه قدرتمند برای تدوین فیلم وجود دارد که بزرگ‌ترین تدوینگران دنیا از آن استفاده می‌کنند. این دو برنامه، افتر افکت و پریمیر نام دارند. برای یادگیری تدوین ممکن است انتخاب بین این دو برای شما مشکل باشد. هرکدام از آن‌ها مزایایی دارند که به انتخاب گزینه بهتر کمک خواهد کرد.

4 کاری که افتر افکت بهتر انجام می‌دهد:

 

  • افتر افکت یکی از بهترین برنامه‌های کاربردی برای انیماتورها است و با کمک آن می‌توانید کارتون‌ بسازید که با پریمیر ممکن نیست.
  • افتر افکت برای افزودن جلوه‌های بصری عملکرد بهتری دارد.
  • هر دو برنامه ماسک ویدیو را انجام می‌دهند؛ بااین‌حال، دقت افتر افکت بالاتر است و ابزارهای بیشتری دارد.
  • در زمینه تصحیح رنگ هم افتر افکت برنامه بهتری است.

4 کاری که پریمیر بهتر انجام می‌دهد:

  • رابط کاربری پریمیر ساده‌تر و روان‌تر است؛ برای همین انتخاب خوبی برای مبتدیان محسوب می‌شود.
  • رندر ویدیو در پریمیر با سرعت بیشتری انجام می‌شود؛ زیرا نیازی به پردازش افکت‌ها به‌صورت فریم به فریم ندارد.
  • Premiere دارای گزینه‌های انتقال اولیه، افکت‌ها و درجه‌بندی رنگ پیشرفته‌تر است.
  • تغییر صدا در پریمیر پیشرفته‌تر است و شما می‌توانید صدا را به‌طور مستقل در هر کانال کنترل کنید، افکت‌ها را اضافه کرده و کارهایی از این قبیل انجام دهید.

برنده نهایی رقابت افتر افکت و پریمیر کدام است؟

اگر کار با افتر افکت را یاد بگیرید، سریعاً به برنامه پریمیر هم مسلط خواهید شد. این نکته به‌تنهایی دلیلی قانع‌کننده برای یادگیری آن است. بااین‌وجود کار با پریمیر بسیار ساده‌تر از افتر افکت خواهد بود و به افرادی که فرصت کمتری برای یادگیری دارند توصیه می‌شود به سراغ پرمیر بروند.

آموزش های آنلاین یا حضوری؟

 

همان‌طور که اشاره شد یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای اینکه به یک تدوینگر تبدیل شوید، شرکت در دوره‌های مربوط به تدوین است. این دوره‌ها هم به شکل حضوری و هم آنلاین برگزار می‌شود. اگر زمان کافی برای شرکت در دوره حضوری ندارید، گزینه آنلاین انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. مزایای شرکت در دوره آنلاین تدوین و نرم‌افزارهای مربوط به آن را در موارد زیر می‌توان خلاصه کرد:

هزینه نکردن برای رفت‌وآمد

صرفه‌جویی در زمان

هزینه کمتر دوره‌های آنلاین نسبت به بسیاری از دوره‌های حضوری

امکان دسترسی به فیلم‌های دوره و مرور چندباره آن

دریافت خدمات چون پشتیبانی آنلاین

نتیجه گیری نهایی

تدوین شغل پرهیجانی است که به شما در کسب درآمد بالا کمک می‌کند و به دلیل تسلط محتوای ویدیویی بر رسانه‌ها، یادگیری آن امکان فعالیت برای شما را در فضاهای مختلف فراهم می‌کند. البته کسب مهارت در این زمینه مستلزم تمرین و یادگیری مداوم است و باید نرم‌افزارهای مسلط در این حوزه را بشناسید. بدون شک شرکت در دوره‌های آنلاین تدوین و استمرار در یادگیری، شما را به یک تدوینگر حرفه‌ای تبدیل خواهد کرد.


digital suggestions
digital suggestions متخصص سئو آژانس دیجیتال مارکتینگ ایران وب لایف iranweblife.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋