معرفی مهمترین الگوریتمهای گوگل
در این وبلاگ در ابتدا با مفهوم الگوریتم گوگل آشنا شده و در قدم بعدی مهمترین الگوریتمهای گوگل را بررسی خواهیم کرد.
مفهوم کلی الگوریتم به صورت ساده و خلاصه: الگوریتم مجموعه ای از دستورالعمل هاست که به ترتیب اجرا می شود و یک مسئله مشخص را حل می کند، هر الگوریتم یک هدف و یک نتیجه مشخص دارد و آغاز و پایان آن نیز مشخص است.
حال مفهوم الگوریتم که در بالا به پرداختیم را اگر بخواهیم فقط مخصوص گوگل بیان کنیم، می توانیم خیلی خلاصه و ساده بگوییم که: به مجموعه قوانین و دستورالعمل های گوگل که برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می شود را الگوریتم گوگل می گویند.
خزنده های گوگل اطلاعات و محتوای تمامی وب سایت ها را در سراسر اینترنت، ایندکس و ذخیره می کنند و زمانی که یک کاربر یک عبارت را جستجو میکند، الگوریتمهای گوگل، بر اساس دستورالعملهایی که به آنها داده شده است، از بین این دنیای بیپایان اطلاعات، بهترین و مرتبطترین نتیجه را به کاربر نمایش می دهند.
وظیفه الگوریتم های گوگل را در می توان در لیست زیر خلاصه کرد:
گوگل الگوریتمهای بسیاری دارد که تعداد زیادی از آنها را ما نه میشناسیم و نه نام آنها را میدانیم اما تعدادی از مهمترین الگوریتمهای گوگل هستند که هر سئوکاری باید با آنها آشنا باشد در زیر لیست مهمترین الگوریتمهای گوگل را میتوانید مشاهده کنید:
در سال ۲۰۱۲، گوگل الگوریتم پنگوئن را بهکار گرفت تا با تکنیکهای لینکسازی سیاهپوشانه مانند لینکهای اسپم، دایرکتوری لینک و استفاده بیش از حد کلمات کلیدی در انکر تکستها، مقابله کند. گوگل باور دارد که این تکنیکها برای کاربران مفید نیستند و هدف آنها تنها بهبود رتبه صفحهها نیست.
قبل از اینکه الگوریتم پنگوئن معرفی شود، حجم لینکها بدون در نظر گرفتن کیفیتشان، بر رتبهبندی صفحات وب در نتایج موتورهای جستجو تأثیر قابل توجهی داشت. هدف از الگوریتم پنگوئن، متوجه شدن این بود که وبسایتها از چه طریقی لینکهای خود را به دست میآورند تا مطمئن شوند که لینکهایشان باکیفیت، مرتبط و مورد اعتماد هستند.
الگوریتم پنگوئن تنها بر لینکهای داخلی در مطالب وبسایت تأثیر میگذاشت و با تحلیل تکنیکهای لینکسازی سیاهپوشانه و انکر تکستهایی که بهصورت بیش از حد بهینهسازی شده بودند، متوجه میشد که چه لینکهایی طبیعی نیستند.
در سال ۲۰۱۰، کیفیت پایین محتوای وبسایتها و رشد بیش از حد محتوای کپی شده موجب شدیداً انتقادات کاربران شد. راهاندازی الگوریتم کافئین در سال ۲۰۰۹، توانایی گوگل در ایندکسکردن را چند برابر افزایش داد. این موضوع باعث شد که اطلاعات کمکیفیت سریعتر در گوگل فهرستبندی شوند. تمام این اتفاقات تجارت گوگل که بر پایه برطرفکردن نیازهای کاربران برای جستجوی عبارت کلیدی بود، را به خطر انداخته بودند.
در نهایت، گوگل با طراحی الگوریتم پاندا، توانست به نارضایتی کاربران پاسخ دهد و کیفیت محتوای نمایش داده شده در صفحات جستجو را رتبهبندی کند. اکنون، تولید محتوای متنی با کیفیت که نیاز مخاطب را برطرف کند، به یک ارزش بنیادین برای گوگل تبدیل شده است.
اگر بخواهیم در یک کاری بهترین باشیم باید ابتدا با اصول اولیه و پایه آن کار آشنا بشیم، بنابراین به عنوان یک سئوکار باید ابتدا با مبانی پایه گوگل که همان الگوریتم های گوگل است آشنا شویم، در این وبلاگ به صورت کلی با مهمترین الگوریتمهای گوگل آشنا شدیم.
در آخر هم از شما دعوت می کنم که هر کدام از الگوریتم های گوگل که در این صفحه از آنها نامی برده نشده را میشناسید و راجع به آن اطلاعاتی دارید، در بخش نظرات همین وبلاگ برای ما و دیگر کاربران بنویسید.
پاسخ ها