محدثه

محدثه

علاقه مند و فعال در زمینه زیبایی و مراقبت پوست

ضد لک چگونه بر لک های صورت تاثیر میگذارد؟

 

 

یکی از ناخوشایند ترین مشکلات پوستی وجود لک های پوستی در بدن و به خصوص در صورت افراد می باشد. این لک ها اگر به میزان زیاد وجود داشته باشند حتی می توانند به ناراحت کننده ترین مسئله افراد مخصوصا خانم ها که اهمیت زیادی به چهره خود می دهند تبدیل شود. روش های مختلفی جهت درمان لک های پوستی و تیرگی ها وجود دارد. یکی از در دسترس ترین راه حل هایی که برای حل این مشکل وجود دارد استفاده از کرم ضد لک می باشد که می توان از آن به عنوان ساده ترین و کم هزینه ترین راه های درمان و مراقبت از پوست نام برد. حال ضد لک چیست؟ در ادامه این مقاله قصد داریم مکانیسم اثرگذاری کرم های ضد لک را بررسی نماییم.

کرم ضد لک چیست؟

مراقبت و محافظت نمودن از پوست صورت و بدن به دلیل حساسیت بسیار بالایی که دارد یکی از مهم ترین عوامل برای سلامتی و همچنین حفظ زیبایی هر فرد خواهد بود. یکی از شایع ترین مشکلات پوستی که افراد مختلف با آن مواجه هستند، بروز لک های پوستی در اثر عوامل مختلف است. این عوامل عبارتند از شرایط نامطلوب محیطی مثل آلودگی هوا، تابش نور خورشید، همچنین مشکلاتی مثل مصرف برخی داروها که اثر مستقیم بر متابولیسم بدن دارند، بیماری هایی کبدی و عوامل دیگر مثل بارداری و غیره. علاوه بر لک های به وجود آمده از این موارد، دیگر عارضه ها و لک های صورت مثل جای جوش، کک و مک، لک های ناشی از افزایش سن و غیره را می توان با استفاده از کرم ضد لک مناسب برطرف نمود و یا به حداقل رساند.
حتی کسانی که با موارد حاد از لک های پوستی مواجه هستند نیز با استفاده از نوع قوی تر این کرم ها که فرمولاسیون آن را متخصصان مراقبت از پوست در سال های اخیر ساخته اند می توانند تاثیر استفاده از کرم های ضد لک را مشاهده نمایند.

کرم ضد لک چگونه کار می کند؟ چه تاثیری دارد؟

همانطور که گفته شد کرم های ضد لک از جمله مفید ترین محصولات تولید شده در زمینه مراقبت از پوست هستند که استفاده نمودن از آن ها در از بین بردن تیرگی ها و لک های پوستی بسیار موثر می باشد. کرم های روشن کننده و ضد لک با توجه به ترکیباتی که در آن ها به کار رفته است، مانع از جمع شدن ملانین در سطح اپیدرم پوست می شود.
یکی از موارد کاربرد ضد لک موجب جلوگیری از رنگ سازی بیش از حد پوست در دوره درمان خواهد شد. این محصولات موجب متعادل شدن رنگ دانه های پوستی می شوند که همین امر باعث توقف تغییر رنگ پوست و بین رفتن لک های مختلف موجود در سطح پوست خواهد شد. این کرم ها با رفع سلول های مرده پوست به روشن تر شدن آن کمک می کنند.

استفاده نمودن از کرم ضد لک، تولید رنگدانه های پوست را کنترل می نماید و کمک می کند که پوست به صورت یکدست رنگ طبیعی پیدا نماید. اثرگذاری این نوع محصولات پس از پایان مدت درمان برگشت پذیر نیست و علاوه بر رفع لک های پوستی از ایجاد شدن لک ها و عارضه های پوستی جدید نیز جلوگیری می نماید چرا که مانع تولید بیش از اندازه نرمال رنگدانه های پوست می شود و به کلاژن سازی پوست بسیار کمک خواهد کرد. افراد با استفاده از این کرم ها شفافیت بیشتر پیدا خواهد کرد و روشن تر خواهد شد. برای اثرگذاری مطلوب تر این محصول پیشنهاد می شود همراه با آن از ماسک ها و کرم های لایه بردار نیز استفاده شود.

از آن جا که در ترکیبات تشکیل دهنده این کرم ها ویتامین های مختلف و مواد حاوی مرطوب کننده پوست نیز وجود دارد پس از یک دوره مصرف از آن ها از پوستی با طراوت تر و با نشاط تر برخوردار خواهید شد که زیبایی چهره شما را دو چندان خواهد نمود.

ترکیبات کرم ضد لک به گونه ای است که از طریق کنترل رنگدانه های پوست به از بین رفتن لک ها کمک میکند

ترکیبات تشکیل دهنده ی کرم ضد لک

در ادامه این قسمت قصد داریم برخی از عناصر و ترکیباتی را که در ساخت و تولید اکثر کرم های روشن کننده و ضد لک بکار برده می شوند را نام ببریم.

  • هیدروکینون

از جمله مهم ترین و اصلی ترین ترکیبات کرم ضد لک هیدروکینون ها هستند. این ترکیب در چای، قهوه و بسیاری دیگر از گیاهان به صورت طبیعی موجود می باشد. مکانیسم اثرگذاری آن جلوگیری از تولید ملانین در پوست می باشد. به این صورت که با مهار نمودن آنزیم های مربوطه، مانع از تبدیل شدن تیروزین به ملانین می شود.

  • ویتامین C

یکی از بی ضرر ترین و بهترین عوامل شناخته شده در روشن کنندگی پوست ویتامین C می باشد. ویتامین C یک آنتی اکسیدان بسیار پر قدرت محسوب می شود که در مرکبات مثل لیمو و پرتقال به وفور وجود دارد و کمک زیادی به بهبود آسیب های پوستی می نماید.

  • گلابریدین یا عصاره شیرین بیان

عملکرد ماده فعال کننده این عصاره، شبیه به هیدروکینون می باشد و باعث مهار آنزیم های تولید ملانین خواهد شد. حتی برخی مطالعات نشان می دهد که تاثیر گذاری این ماده در روشن کنندگی پوست بسیار بیشتر می باشد. علاوه بر آن در دراز مدت عوارض جانبی احتمالی کمتری برای پوست خواهد داشت.

  • اسید کوجیک

از دیگر مواد موجود در فرمولاسیون کرم ضد لک، اسید کوجیک را می توان نام برد. این اسید که بدست آمده از گونه های مختلفی از قارچ می باشد، نیز با مهار کردن تبدیل تیروزین به ملانین در پوست، دارای خواص ضد لک و روشن کنندگی می باشد. غلظت های به کار برده شده از این ماده ۱ الی ۴ درصد است که در هنگام ترکیب شدن با دیگر عناصر موثر در کاهش لک و روشن کننده پوست بسیار تاثیرگذار می باشد.

  • عصاره جلبک

این عنصر نیز همچون دیگر عناصری که نام بردیم دارای خاصیت روشن کنندگی پوست می باشد. که در تولید برخی از انواع کرم ضد لک مورد استفاده قرار می گیرد.

  • آربوتین

یکی دیگر از عناصر بسیار عالی در مهار ملانین سازی، عنصر آربوتین می باشد که در افرادی که نمی توانند از ترکیبات دارای هیدروکینون استفاده نمایند، جایگزین بسیار مناسبی می باشد.

فروشگاه اینترنتی ایطو از جمله فروشگاه های معتبر عرضه کننده انواع محصولات بهداشتی و مراقبت پوست با اررائه مشاوره رایگان توسط متخصصان مجرب پوست و مو می توانند به شما در زمینه انتخاب محصولات بهداشتی مناسب پوست خود را انتخاب کنید.

منبع: https://eitoo.ir/magazin/ضد-لک-چگونه-کار-میکند/

محدثه
محدثه علاقه مند و فعال در زمینه زیبایی و مراقبت پوست

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋