Bita

Bita

توسط ۱ نفر دنبال می شود

مقایسه دو روش راه اندازی فروشگاه اینترنتی؛وب سایت یا پیج اینستاگرام؟!

به نظر شما تا چند سال آینده چند درصد تراکنش‌های مالی، مربوط به خرید و فروش اینترنتی کالا و خدمات است؟ امروزه اکثریت کسب و کارها معتقدند که به دلیل تغییرات سبک زندگی، مدیریت کردن فروشگاه‌ها به روش‌های قدیمی و سنتی دیگر به صرفه نیست و با توجه به راحتی و آسان بودن خرید اینترنتی، حجم سفارشات فروشگاه‌های اینترنتی با استقبال مردم، مواجه شده است. در این بین با شیوع بیماری کرونا، روند اینترنتی شدن کسب و کارها با سرعت بیشتری در حال انجام است. به جرات می‌توان گفت در سال‌های نه چندان دور حدود درصد زیادی از  کسب و کارها به صورت اینترنتی و مجازی به فعالیت می‌پردازند. در این مطلب به بررسی و مقایسه دو روش راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی؛ ایجاد وب سایت یا صفحه اینستاگرام می‌پردازیم.

 

فروش از طریق پیج اینستاگرام

فروش در بستر شبکه‌های اجتماعی امروزه بسیار شایع است و خریدارن با عضویت در شبکه‌های اجتماعی و پیگیری صفحات مورد علاقه خود یا به کمک تبلیغاتی که در سایر صفحات مشاهده می‌کنند،  به خرید کالای مورد نیاز خود می‌پردازند. خرید و فروش محصول در بستر اینستاگرام امروزه مورد استقبال اکثریت کسب و کارها است. زیرا که با ایجاد اکانت و داشتن تعدادی دنبال کننده می‌توانند به شروع فعالیت بپردازند. مسئله‌ای که برای فعالیت در بستر شبکه‌های اجتماعی مورد توجه است مسئله امنیت پرداخت است که برای رد و بدل پول در این فضا درگاه پرداختی تعبیه نشده است و طرفین را دچار مشکل می‌کند. زرین‌پال با ایجاد محصول خود به نام زرین‌لینک این مسئله را برای فعالان فروشگاه‌های اینستاگرامی، رفع کرده است و مشتریان بعد از دریافت لینک و کلیک بر روی آن وارد درگاه معتبر بانکی شده و با اطمینان از معتبر بودن صفحه اینستاگرام به راحتی خرید خود را نهایی می‌کنند. 

مزایا و معایب فروش در اینستاگرام

مزایای فروش در اینستاگرام

  1.  با کمترین سرمایه و بدون پرداخت هزینه اولیه برای ایجاد فروشگاه اینترنتی می‌توانید به فروش محصول و خدمات بپردازید.
  2. جذابیت بصری اینستاگرام مخاطبان زیادی را جذب این فضا کرده است که شما با تبلیغات مستمر و تولید محتوای جذاب برای مخاطبان می‌توانید بدون صرف هزینه مخاطبان زیادی جذب کنید.
  3. اینستاگرام محدود به زمان و مکان نیست و شما می‌توانید 24 ساعته با مخاطبان خود در تعامل باشید.
  4. ارتباط نزدیک با مشتری از طریق فعالیت مستمر در این فضا باعث جذب مشتریان برای خرید می‌شود.
  5. در اینستاگرام کامنت گذاشتن و ارسال پیام کاربران ، به صاحبان کسب و کار این امکان را می‌دهد تا صاحبان کسب و کار تجربه مشتریان را به صورت مستقیم مشاهده و رصد کنند. 

معایب فروشگاه اینستاگرامی

  1. احتمال فیلتر شدن اینستاگرام دغدغه بسیاری از کسب و کارها می‌باشد.
  2. گاها دسترسی به اینترنت به دلایل مختلف محدود می‌شود.
  3. برای جذب دنبال کننده و ایجاد وفاداری در مشتری برای گسترش کسب و کار، نیازمند تولید محتوای مستمر و تبلیغات گسترده هستید که هزینه‌های بالایی دارد.
  4. با وجود پیج‌های بیشمار در اینستاگرام و تولید مداوم پست‌های متنوع، امکان گم شدن پست‌های شما در بین هزاران پست وجود دارد که ممکن است کاربران زیادی آن را مشاهده نکنند.
  5. برای کسب و کار موفق در اینستاگرام باید تمامی وقت خود را در اختیار آن بگذارید، زیرا که ارتباط با مشتری مستقیم و در لحظه است و پاسخ گویی به مشتریان باید سریع باشد.

6. مسئله پرداخت هزینه توسط کاربران از دغدغه‌های مهم خریدهای اینستاگرامی می‌باشد که نیازمند اعتماد متقابل است که باید از روشی امن و مطمئن برای پرداخت استفاده کرد.

فروش از طریق وب سایت

فروش در بستر وب سایت نیز از دیگر روش‌های فروش اینترنتی می‌باشد که فروشندگان با ایجاد وب سایت و قرار دادن تصاویر محصولات به همراه قیمت در سایت خود به فروش کالا و خدمات می‌پردازند. فروش در بستر وب سایت از امنیت بالایی برخوردار است و سادگی معاملات در این فضا برای خریدار و فروشنده جذابیت آن را دو چندان می‌کند. خریداران با انتخاب کالای مورد نیاز خود و تکمیل سبد خرید در ادامه، اقدام به پرداخت هزینه محصول می‌کنند که مطمئن ترین راه برای پرداخت اینترنتی استفاده از  درگاه پرداخت اینترنتی، به عنوان آسان ترین و سریع ترین، در عین حال امن ترین روش پرداخت است. اگر در حین فرآیند پرداخت محصول و تکمیل فرآیند خرید، کاربران نیازمند شماره شبا باشند به راحتی از طریق لینک دریافت شماره شبا می‌توانند با وارد کردن شماره حساب و انتخاب بانک مورد نظر، شماره شبا خود را در کمتر چند دقیقه دریافت کنند.

مزایا و معایب فروش در وب سایت

مزایای فروش در بستر وب سایت

  1.     قابلیت بروزرسانی آیتم‌های مختلف وب سایت در اختیار شما قرار دارد، زیرا که با خرید هاست و دامنه مالکیت وب سایت از آن شما خواهد بود.
  2.     با داشتن دامنه اختصاصی شما یک هویت آنلاین مجوز دار برای خود ایجاد و اعتماد بیشتری برای خود نسبت به فروش در اینستاگرام جلب می‌کنید.
  3.     در وب سایت‌ها به سادگی می‌توان با ایجاد درگاه بانکی خیال خریداران را از پرداختی امن آسوده کرد.
  4.     فروش در وب سایت نیازمند پاسخگویی به مشتری برای هر سوال ساده‌ای نمی‌باشد زیرا که همه‌ی امکانات از جمله عکس محصول از تمام زوایا، قیمت محصول، موجودی انبار و حتی مدت زمان رسیدن کالا به دست مشتری مشخص شده است. مشتریان با انتخاب کالای مورد نظر سپس وارد کردن اطلاعات مربوط به آدرس و شماره تلفن و سپس پرداخت هزینه، به راحتی خرید خود را نهایی می‌کنند.
  5.     امکان استفاده از اطلاعات تماس و راه‌های ارتباطی مشتریانی که وارد وب سایت شده‌اند و به نحوی با صفحه شما ارتباط برقرار کرده‌اند، بسیار با ارزش است. امروزه دیتا از ارزش بالایی در دنیای کسب و کارها برخوردار است که صاحبان کسب و کار با استفاده از آن با برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی مختلف و ایجاد باشگاه مشتریان، به بازاریابی مجدد پرداخته و در نهایت به هدف اصلی خود یعنی فروش بیشتر می‌رسند.
  6.     فروش در گستره جغرافیایی وسیع تر از مزایایی فروش در وب سایت می‌باشد.
  7.     فروش از طریق وب سایت فروشگاهی شما را حرفه‌ای‌تر نشان می‌دهد و با تولید محتوای سئو شده به طور مستمر، شما می‌توانید در میان نتایجی که گوگل به مخاطبان نشان می‌دهد، رتبه خود را ارتقا دهید.
  8.     امکان دسته بندی محصولات در وب سایت وجود دارد.

 معایب فروش در بستر وب سایت

  1. بعضی از زمان‌ها ممکن است به دلایل مختلف وب سایت شما از دسترس خارج شود و امکان ثبت سفارش نداشته باشد.
  2. رقابت در فضای فروشگاه‌های اینترنتی سنگین است و باقی ماندن در بازار نیازمند تلاش بی وقفه است.
  3. کندی وب سایت در پاره‌ای اوقات، ممکن است باعث شود که مشتریان از خرید منصرف شوند.
  4. شیوه‌ی حمل محصول و روش‌های ارسال کالا در فروش اینترنتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تجربه‌ای تلخ از ارسال محصولات، بسیاری از مشتریان شما را می‌پراند.
  5. طراحی و راه اندازی وب سایت، نیازمند زمان و هزینه نسبتا بالایی است. 

 

جمع بندی

در این مطلب به مقایسه دو روش فروش اینترنتی؛ فروش در بستر وب سایت و فروش در اینستاگرام پرداخته شد. اینستاگرام به برند سازی و جذب مخاطب کمک می‌کند، وب سایت شما را حرفه‌ای تر نشان می‌دهد و اعتماد بیشتری به کاربران می‌دهد.

همانگونه که بیان کردیم برای ارائه خدمات امن و سریع در وب سایت نیازمند درگاه پرداخت مطمئن هستید که زرین پال با ارائه درگاه پرداخت ایمن و به صرفه با سابقه فعالیت بیش از 12 سال، خدمات مقرون به صرفه‌ای را برای همه‌ی کسب و کارها ارائه می‌کند. همچنین زرین پال برای فروشگاه‌های اینستاگرام با ارائه زرین لینک مشکل پرداخت توسط مشتریان و کارت به کارت‌های نا ایمن را رفع کرده است.ارائه سرویس های متعدد به کسب و کارها مانند درگاه پرداخت اشتراکی،تسویه حساب پیش از موعد، پرداخت شناسه دار، ارائه خدماتی برای اجرای سیستم همکاری در فروش زرین پال، پنل کاربری پیشرفته مدیریت تراکنش‌های مالی، پشتیبانی ۲۴ ساعته برای پیگیری تراکنش‌های ناموفق کاربران و هرگونه مغایرت‌ها سبب شده بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کارهای آنلاین، زرین پال را برای ارائه خدمات پرداخت اینترنتی انتخاب نمایند.

منبع:https://canvas.apu.edu/eportfolios/2946/mog

Bita
Bita

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋