masoud_soleymani

masoud_soleymani

نکات مهم هنگام خرید صندل و کفش تابستانی

برای داشتن پاهای سالم کافیست در خرید صندل و کفش تابستانی به نکات زیر توجه کنید.

یک متخصص فلوشیپ تخصصی طب فیزیکی و درد در یادداشتی نوشت: با فرا رسیدن گرمای تابستان علاقه به خرید کفش تابستانی خنک و سبک دوباره افزایش می یابد، اما بهتر است بدانید تابستان فصلی است که پای شما بیشتر آسیب می بیند. نسبت به دیگر زمان های سال و مریض می شوند. با پوشیدن صندل، پاها در معرض محیط آزاد و خشن بیرون قرار می گیرند و دائماً توسط نور شدید خورشید، برآمدگی ها و بریدگی ها و بسیاری موارد دیگر تهدید می شوند.

 

آمارها نشان می دهد در این فصل مراجعه جوانان 15 تا 25 ساله به دلیل آسیب دیدگی و درد در ناحیه ساق پا به میزان قابل توجهی افزایش می یابد در حالی که طبیعتاً جوانان اصلاً نباید پا درد داشته باشند. در تابستان سال گذشته بیش از 200 هزار نفر فقط در انگلیس به دلیل آسیب دیدگی پا به پزشک مراجعه کردند که بیشتر آنها به دلیل پوشیدن کفش های نامناسب بود. در ادامه سعی می کنیم برخی از عوارض پوشیدن کفش های غیر استاندارد در فصل تابستان را توضیح دهیم.

 

انگشتانی که خم می شوند

معمولاً بسیاری از صندل ها و کفش های تابستانی از انگشتان پا محافظت کمی می کنند و قسمت کوچکی از پا را می پوشانند. قرار دادن انگشتان پا در کفش در دراز مدت باعث کشیدگی بیش از حد عضلات پا و انگشتان پا می شود. در این حالت تاندون هایی که ماهیچه ها را به هم متصل می کنند دردناک می شوند و در بافت های حساس پا تورم ایجاد می شود.

 

در برخی از کفش های تابستانی انگشتان پا به صورت غیرعادی به یک طرف خم می شوند و بعد از یکی دو ماه اثرات آن به صورت پینه های ریز و درشت دیده می شود.

 

18 هزار نوع باکتری روی صندل

حتما همه شما متوجه شده اید که میزان کثیف شدن پاها در فصل تابستان به هیچ وجه قابل مقایسه با فصول دیگر نیست. دانشگاه میامی در آمریکا با انجام تحقیقاتی دریافت که صندل و دمپایی محل تجمع بیش از 18 هزار نوع مختلف باکتری است.

 

برخی از این میکروب ها در مدفوع انسان و فضولات حیوانات زندگی می کنند و ورود آن ها به بدن می تواند باعث بیماری های بسیار خطرناک در فصل تابستان شود. در تابستان میزان عرق پا افزایش می یابد و رطوبت ناشی از آن محیط ایده آلی را برای رشد میکروب ها فراهم می کند. افرادی که صندل می پوشند باید بلافاصله پس از ورود به منزل پاهای خود را با محلول های ضد عفونی کننده شستشو دهند.

 

تورم و درد شما را راحت نمی کند

همین الان به پایین پاهایتان نگاه کنید. یک بافت ضخیم به نام کمربند کف پا وجود دارد که از پاشنه تا انگشتان پا کشیده شده و قوس کوچکی را تشکیل می دهد. از آنجایی که کفش های تابستانی حمایت مناسبی از این قسمت نمی کنند باعث ایجاد تورم در این بافت می شوند. پس از مدتی هنگام راه رفتن احساس درد می کنید و در برخی موارد درد آنقدر شدید است که حتی نمی توانید قدمی بردارید.

 

زخم هایی که به آرامی بهبود می یابند

در کفش های معمولی، پاهای شما به خوبی در یک محفظه تنگ قرار می گیرند، اما در صندل ها و انواع دیگر کفش های تابستانی، پاها در داخل کفش حرکت می کنند. مالش مداوم پوست پا با سطح پلاستیکی یا چرمی کفش زخم های دردناکی ایجاد می کند که ممکن است به راحتی توسط میکروب های اطراف آن عفونی شده و باعث عفونت دائمی شود.

 

مچ پای شما در خطر است

وقتی با یک کفش تابستانی وارد خیابان می شوید، به روشی بسیار متفاوت از قبل راه می روید. اگر دقت کنید متوجه می شوید که در بیشتر مواقع برای راه رفتن دچار مشکل می شوید و ناخودآگاه سعی می کنید در هنگام راه رفتن از آسیب های احتمالی محافظت کنید.

 

مطالعات دانشگاه یوورن نشان می‌دهد افرادی که با کفش‌های تابستانی راه می‌روند قدم‌های کوتاه‌تری برمی‌دارند و اغلب پاشنه‌های خود را به زمین می‌زنند. این روش راه رفتن می تواند در عرض چند ساعت به مچ پا، زانو، ران و حتی پشت آسیب برساند. آسیب می بینید.

 

انتظار شکستن استخوان ها را داشته باشید

اکثر صندل ها هیچ قسمتی برای جذب ضربه های ناگهانی به پا ندارند به همین دلیل استفاده طولانی مدت از آنها باعث ایجاد ترک های بسیار ریز در استخوان پا می شود که هرگز متوجه آن نخواهید شد.

 

کف صندل معمولاً نازک و کاملاً صاف است و هنگام راه رفتن تمام انرژی حاصل از برخورد پا به زمین به کفش منتقل می شود. کوچک را به یک شکست بزرگ تبدیل می کند.

 

به قوس توجه کنید

کف صندل شما باید طوری طراحی شود که از قوس پا به خوبی حمایت کند. این فرم از طراحی از بروز خستگی در عضلات جلوگیری می کند و احتمال گرفتگی آنها و ایجاد تاول را کاهش می دهد. معمولاً در کفش های خوب قسمت وسط زیره ضخیم تر از سایر قسمت ها است و به این ترتیب قسمت های خالی زیره پر می شود.

 

بند چرمی لازم است

هنگام خرید صندل دقت کنید که یک بند چرمی ضخیم در پشت کفش وجود داشته باشد تا پای شما به جلو یا عقب نرود. 28 استخوان در پای شما وجود دارد که بزرگترین آنها در پشت است. اگر این بند چرمی در اطراف این استخوان قرار گیرد و پا را در کفش محکم کند، فشار اضافی از استخوان های دیگر برداشته می شود.

فروشگاه کفش و کتونی استور

masoud_soleymani
masoud_soleymani

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋