mapsa22bootcamp

mapsa22bootcamp

فریم ورک دقیقا چیست؟

فریم ورک چیست؟

تعریف فرهنگ لغت از فریم ورک، “ساختار اساسی زیربنای یک سیستم” است که به دور از مفهوم فریم ورک در برنامه نویسی نیست. چه این سیستم یک خانه، یک ماشین، یک نظریه یا یک برنامه تلفن همراه باشد، مفهوم فریم ورک یکسان است: پشتیبانی و راهنمای اساسی برای پیکربندی یک سیستم در حال ساخت.

فریم ورک در برنامه نویسی ابزاری است که اجزا یا راه حل‌های آماده‌ای را ارائه می‌دهد که به منظور سرعت بخشیدن در توسعه سیستم است. فریم ورک مجموعه‌ای است از کتابخانه‌های برنامه نویسی و احتمالاً مجموعه‌ای از قوانین برای برنامه نویسان.

یک فریم ورک می‌تواند شامل برنامه‌های پشتیبانی، کامپایلر‌ها، کد کتابخانه‌ها، مجموعه‌های ابزار و API برای توسعه نرم‌افزار و ایجاد سیستم‌ها باشد. فریم ورک‌های منبع باز همیشه در حال به روز‌رسانی و بهبود هستند.

چرا از فریم ورک‌ها در توسعه نرم‌افزار استفاده می‌شود؟

هدف یک فریم ورک کمک به توسعه، ارائه عملکرد استاندارد و سطح پایین است تا توسعه‌دهندگان بتوانند تلاش خود را بر عناصری متمرکز کنند که پروژه را منحصر به فرد می‌کند.

استفاده از عملکرد با کیفیت بالا و از پیش بررسی شده، قابلیت اطمینان نرم‌افزار را افزایش می‌دهد، زمان برنامه نویسی را سرعت می‌بخشد، و تست را ساده می‌کند. با پایگاه فعال کاربران و بهبود‌های مداوم کد، فریم ورک‌ها به بهبود امنیت کمک می‌کنند.

در نهایت باید گفت که فریم ورک‌ها برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه استفاده می‌شوند.

یک فریم ورک خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

انواع مختلفی از فریمورک‌ها وجود دارد که برخی از آن‌ها محبوب‌تر از سایرین هستند. توسعه‌دهندگان اغلب فریم‌ورک‌هایی را انتخاب می‌کنند که بیشتر با آن آشنا هستند اما فریم ورک انتخابی ممکن است برای کار آن‌ها مناسب نباشد. در عوض، هنگام تصمیم‌گیری در مورد فریم ورک مناسب برای پروژه‌ای که در دست دارید، ویژگی‌های زیر را برای انتخاب فریم ورک‌های خود در نظر بگیرید:

  •       کارکرد: فریم ورکی را انتخاب کنید که عملکرد مورد نیاز برای پروژه مورد نظر را فراهم کند، با توجه به اینکه هر فریم ورک محدودیت‌های خود را دارد، روی فریم ورکی سرمایه‌گذاری نکنید که بسیار بیشتر از نیاز پروژه شما باشد.
  •       سازگاری: یک فریم ورک خوب می‌تواند به ثبات برای پروژه‌های بزرگ یا توزیع شده کمک کند.
  •       آموزش‌ها: فریم ورکی را انتخاب کنید که دارای کد‌های مستند باشد و آموزش پیاده‌سازی آن وجود داشته باشد.
  •       انجمن فعال: فریم ورک‌ها فقط در اندازه پایه به کاربر پشتیبانی می‌دهند. فریم ورکی را انتخاب کنید که انجمن فعال پرسش و پاسخ داشته باشد

منبع: https://niklearn.com/bootcamp-programing/

mapsa22bootcamp
mapsa22bootcamp

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋