mapsa22bootcamp

mapsa22bootcamp

شغل برنامه نویسی چیست؟

از آنجایی که فناوری دیجیتال تقریبا در تمام جنبه های زندگی ما تنیده شده است، با هر اقدامی که انجام می دهیم‌ آن را بیشتر و ملموس تر از قبل درک میکنیم.

افزایش حضور تکنولوژی در زندگی روزمره ما نیازمند افراد بیشتری برای ایجاد، نگهداری و تعمیر آن است؛ این افراد برنامه نویسان هستند، معماران دنیای دیجیتال.

جالب است بدانید هر وسیله هوشمندی که در اطراف خود می‌بینید، اثری از برنامه نویسی با خود به همراه دارد و نقش مزایا و معایب شغل برنامه نویسی روز به روز در زندگی بشر پر رنگ‌تر می‌شود.

 اگر به دنبال شغلی پویا هستید که منطق و خلاقیت را با هم ترکیب کند، شغل برنامه نویسی می تواند گزینه ی بسیار عالی ای برای شما باشد.

افرادی که وارد شغل برنامه نویسی می شوند، برنامه های تلفن همراه، بازی های ویدئویی، برنامه های کامپیوتری (مانند مایکروسافت آفیس)، وب سایت ها، نرم افزارهای خاص برای شرکت ها (چه برای فروش یا برای استفاده داخلی) و …  را طراحی و تولید می کنند.

با توجه به سبک زندگی مردم در این روزها، جای تعجب نیست که تقاضا برای استخدام افرادی که وارد شغل برنامه نویسی شده اند، افزایش یافته است و روز به روز هم بیشتر می شود.

اگر دوست دارید بدانید که مزایا و معایب این شغل چیست و چگونه می توانید وارد آن شوید، جای درستی آمده اید، ما در این مقاله به طور کامل به این موضوع می پردازیم.

برنامه نویس کیست؟

یک برنامه نویس کامپیوتر برای برنامه های کامپیوتری، برنامه های موبایل و وسایل هوشمند کد مینویسد تا به زبان کامپیوتر به آنها بگوید که دقیقا باید چه کاری انجام دهند.

آنها همچنین در نگهداری، اشکال زدایی و عیب یابی سیستم ها و نرم افزارها نقش اثر گذاری دارند تا مطمئن شوند که همه چیز به خوبی اجرا می شود.

برنامه نویسان در بسیاری از صنایع مختلف بر روی پروژه های متفاوت مانند توسعه اپلیکیشن ها و برنامه های مختلف، نوشتن نرم افزارهای مختلف و… کار می کنند.

زمینه های کاری شغل برنامه نویسی چیست؟

وجود یک برنامه نویس در هر شرکتی که به دنبال حضور در دنیای دیجیتال است، ضروری است.

شغل برنامه نویسی شاخه‌های بسیار متنوعی دارد که طبق سلیقه خود می‌توانید یک یا چند مورد از آن‌ها را انتخاب کنید. این یکی از جذابیت های شغل برنامه نویسی به حساب می آید. الان تقریبا تمام صنایع و مشاغل برای انجام کارهای مربوط به تکنولوژی خود به برنامه نویسان احتیاج دارند.

در واقع اگر شما علاقه مند به ورود به دنیای برنامه نویسی هستید، در اینجا چند مورد از پرطرفدارترین فرصت های شغلی برنامه نویسی وجود دارد که در صورت انتخاب شغل برنامه نویسی در دسترس شما خواهد بود:

  • برنامه نویسی سایت
  • برنامه نویسی تحت وب
  • برنامه نویسی داده کاوی
  • هوش مصنوعی (AI)
  • یادگیری ماشین (ML)
  • سازنده بازی های کامپیوتری
  •  برنامه نویس موبایل (برنامه نویسی اندروید و ios)

برای اینکه بتوانید در هر یک از این شغل های برنامه نویسی مشغول به کار شوید، بهتر است ابتدا زمینه کاری مورد علاقه خود را انتخاب کنید و در قدم بعدی از یک تیم مشاوره متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا مهارت های لازم برای ورود به آن حوزه را یاد بگیرید.

آیا برای ورود به شغل و حرفه برنامه‌نویسی به مدرک کد نویسی نیاز دارید؟

با کدنویسی چه کاری می‌توان انجام داد؟ شما می‌توانید به یک منبع ارزشمند برای کارفرمایان تبدیل شوید یا حتی به یک توسعه‌دهنده آزاد تبدیل شوید. اگرچه صنعت کدنویسی در حال انفجار است اما یادگیری مهارت‌های کدنویسی به یک ایده خوب برای امنیت شغلی و موفقیت شغلی تبدیل شده است. سطح حقوق شغل برنامه نویسی هم بد نیست اما آیا برای برنامه‌نویسی به مدرک نیاز دارید؟

واضح‌ترین راه برای شروع یک حرفه در برنامه‌نویسی از طریق مدرک علوم کامپیوتر (CS) است که در آن فرد می‌تواند یک زبان توسعه وب را یاد بگیرد (مانند جاوا اسکریپت، جاوا، پایتون و روبی). اما ممکن است شما را متعجب کند که در واقع معمولاً افراد به دنبال یک بوت کمپ کدنویسی در مقابل مدرک CS هستند.

آیا می‌دانستید که تعداد دانشجویان کالج ایالات متحده که مدرک کدنویسی را دنبال می‌کنند از اوایل دهه 1980 حدود 2.5 درصد بوده است؟ اینکه صنعت فناوری از آن زمان تا کنون چقدر رشد کرده است، باید شما را شوکه کند.

بر اساس آمار اداره کار، پیش‌بینی می‌شود اشتغال توسعه‌دهندگان نرم‌افزار بین سال‌های 2016 تا 2026، 24 درصد رشد کند. این بیش از سه برابر متوسط رشد ​​اشتغال در سایر مشاغل است.

ما می‌دانیم که هر روز مشاغل بیشتری در ارتباط با زبان برنامه‌نویسی ایجاد می‌شود، پس چرا شاهد افزایش دانشجویانی که مدرک CS را دنبال می‌کنند، نیستیم؟ این می‌تواند به این دلیل باشد که بسیاری از مردم آموخته‌اند که برای شروع حرفه برنامه‌نویسی یا توسعه نرم‌افزار خود نیازی به مدرک کدنویسی ندارید.

چشم انداز مدرک CS

در حالی که مدرک CS آموزش کاملی را برای هر توسعه‌دهنده وب ارائه می‌دهد، چند معایب وجود دارد که باید از آن‌ها آگاه باشید.

اول اینکه، گرفتن مدرک در کدنویسی یک تعهد زمانی بزرگ برای مبتدیانی است که نحوه کدنویسی را یاد می‌گیرند. در سیستم آموزشی مدرن، بسته به اینکه چقدر زمان برای تحصیل خود اختصاص می‌دهید، دو تا چهار سال طول می‌کشد تا مدرک کدنویسی را به پایان برسانید.

یکی دیگر از معایب گرفتن مدرک در زمینه کدنویسی، مقدار پولی است که برای تحصیل خود صرف می‌کنید. متوسط ​​هزینه سالانه شهریه و هزینه تحصیل برای کالج‌های خصوصی 34740 دلار، برای ساکنان داخل ایالتی در کالج‌های دولتی 9970 دلار و برای ساکنان خارج از ایالت در دانشگاه‌های دولتی 25620 دلار است.

اگر ارزان‌ترین گزینه که همان 9970 دلار برای ساکنان داخل ایالت در کالج‌های دولتی است را در نظر بگیرید؛ برای تکمیل مدرک 4 ساله کدنویسی در مجموع 39880 دلار باید هزینه کنید.

با این حال، هنگام فکر کردن به دانشگاه، مزایایی نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید. بزرگترین مزیت این است که شما مدرک کد نویسی دریافت می‌کنید. اما آیا مدرک واقعاً لازم است؟

کاری که مدرک برای شما انجام می‌دهد

مدرک فیزیکی نشان می‌دهد که شما برای یادگیری نحوه کدنویسی زحمت کشیده‌اید و عرق و اشک بسیاری ریخته‌اید. بنابراین آیا برای برنامه‌نویسی به مدرک نیاز دارید؟ گاهی اوقات شما به دنبال مدرک می‌روید؛ چون برخی از شرکت‌ها سنتی باقی می‌مانند. به این معنی که اگر مدرک CS نداشته باشید، شما را برای یک موقعیت کدنویسی در نظر نمی‌گیرند. با این حال می‌توان گفت این موارد استثناء هستند.

مسیر‌های صدور گواهینامه جایگزین، بیشتر مورد احترام قرار می‌گیرند. در واقع، با توجه به داده‌هایی که در مورد دیدگاه کارفرما داریم، 89 درصد کارفرمایان معتقدند که فارغ‌التحصیلان بوت‌کمپ برنامه‌نویسی به همان اندازه آمادگی دارند و گاهی حتی بیشتر از دارندگان مدرک، برای حرفه کدنویسی آمادگی دارند.

mapsa22bootcamp
mapsa22bootcamp

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋