saman sardar

saman sardar

نکات مهم قبل از خرید دزدگیر منزل

سیستم اعلام سرقت یا دزدگیر – burglar alarm -مجموعه ای از تجهیزات الکترونیکی است که  به هنگام گذر از یک حریم خصوصی یا شکستن یک قفل یا شیشه، با اعلام صدا و تماس با مراکز پلیس یا افراد تعریف شده این عمل غیرقانونی را اعلان می‌کند. در موارد بسیاری با پشتیبانی دیاکالا تماس گرفته می شود و خریداران سیستم های دزدگیر می خواهند بدانند که بهترین مارک دزدگیر برای منزل کدام است؟ ( فروش دزدگیر منزل ) قیمت یک سیستم دزدگیر بصورت کامل همراه با نصب دزدگیر چقدر تمام می شود؟ آیا دزدگیر بهترین راه برای مقابله با سرقت است؟ آیا دزدگیر ها موقع ورود غیر مجاز در هنگام قطع برق نیز تماس میگیرد و آژیر میزند؟ سیستم های دزدگیر مجاز و گارانتی دارد کدام هستند و … . در این مقاله در مورد دزدگیر و انواع آن بیشتر صحبت می شود و تیم فنی دیاکالا بر این تلاش است که سوالات شما را در مورد دزدگیر پاسخگو باشد.
سیستم دزدگیر چیست؟

دزدگیرهای موجود در بازار هرچند از لحاظ ظاهر در انواع و اشکال مختلفی ارائه شده‌اند، ولی بطور کلی همگی آنها دارای یک هدف مشترک می‌باشند و آن اعلام هشدار های صوتی , نوری و تماسی پس از ورود فرد غیر مجاز است. اکثر دزدگیرها دارای خط تحریک باز( دستگاه شنود کوچک مخفی ) و خط تحریک بسته هستند که محل وصل حسگر باز و حسگر بسته می‌باشند و دارای کلید معمولی یا سوئیچ آلفا یا قفل رمزی یا کلید کنترل از راه دور (ریموت ) جهت روشن و خاموش کردن دستگاه می‌باشند. مدارات دزدگیر شامل مدار شارژ باتری جهت روشن ماندن دزدگیر هنگام قطع شدن برق دستگاه بوده و دارای مدار های هشدار آژیر می‌باشند و در نهایت دزدگیرها گاه شمار ورود و گاه شمار خروج و گاه شمار آژیر دارند و می توانند مجهز به تلفن کننده خودکار ( خط ثابت یا سیم کارتی ) در هنگام تحریک نیز باشند.سازندهٔ دزدگیر ساده شخصی امریکایی به‌نام ریورند اگوستیس راسل بوده‌ است.

burglar alarm
اجزای معمول یک سیستم دزدگیر

یک سیستم دزدگیر از اجرای متعددی تشکیل شده , پنل مرکزی , چشم دزدگیر, تلفن کننده و . . .. عموما سیستم های دزدگیر و اعلام سرقت از اجزاء زیر تشکیل شده اند.
دستگاه مرکزی دزدگیر ( پنل مرکزی اعلام سرقت )
burglar alarm center

دستگاه مرکزی دزدگیر شامل برد مرکزی دزدگیر است که درون جعبه ای مخصوص قرار داده شده. بدون شک اصلی ترین و مهمترین جزء یک سیستم دزدگیر دستگاه مرکزی اعلام سرقت است . کلیه تجهیزات یک سیستم دزدگیر شامل چشم دزدگیر, آژیر های بلندگو , آژیر سیرن , باطری , گیرنده ریموت , تلفن کننده های خط ثابت یا تلفن کننده سیم کارتی دزدگیر , مگنت ها , شوک سنسور ها و . . . به دستگاه مرکزی دزدگیر متصل می شوند.

دستگاه دزدگیر وظیفه آنالیز اطلاعات ورودی از طریق چشم ها, مگنت ها و شوک سنسور ها را دارد و با توجه به قفل یا باز بودن سیستم دزدگیر سیستم های هشدار و پیشگیری مانند آژیر ها , تلفن کننده ها یا وسایل برقی دیگر را فعال می کند. دستگاه ی دزدگیر بوسیله اتصال مدارهای ریموت کنترل , کیپد یا آفا سوئیچ کنترل می شود. سیستم های دزدگیر جدید پا را از قفل و باز کردن ساده فراتر گذاشته اند و بوسیله ی هوش مصنوعی زمان بندی مش وند و می توانند حضور یا عدم حضور شما در محل را تشخیص دهند. همچنین مدل هایی که با تلفن کننده های سیم کارتی ترکیب می شوند را می توانید بوسیله ی اپلیکیشن و نرم افزار برنامه ریزی کنید.
دستگاه مرکزی دزدگیر هوشمند ( پنل مرکزی اعلام سرقت هوشمند )

دستگاه های دزدگیر هوشمند نیز همانند دستگاه دزدگیر معمولی محل اتصال چشم ها , ( فروش دزدگیر منزل )سنسور ها و خروجی های سیستم است با این تفاوت که در دستگاه مرکزی دزدگیر هوشمند عمل تشخیص ورود غیم مجاز بسیار دقیق تر و هوشمندانه تر تشخیص داده می شود و ویژگی های بسیاری برای کنترل تردد افراد به محل مورد نظر دارد. دستگاه مرکزی دزدگیر هوشمند عموما دارای کیپد , نرم افزار برنامه ریزی و تجهیزات جانبی بسیاری می باشند.

تمایز بزرگ دستگاه مرکزی دزدگیر هوشمند با دستگاه های دزدگیر معمولی قابلیت برنامه ریزی در سیستم های دزدگیر هوشمند است. دستگاه مرکزی دزدگیر هوشمند را می توانید برنامه ریزی کنید که فقط در ساعات و روز های مورد نظر بتواند باز شود . یا در ساعات مورد نظر قفل شود , می تواند فقط به افراد خاصی اجازه تردد بدهد و . . .

همچنین دستگاه مرکزی دزدگیر هوشمند را می توان بوسیله نرم افزار برنامه نویسی کرد . دستگاه مرکزی دزدگیر هوشمند می توانند به شما گزارش دهند -Log –  و گزارش های خود را تا زمان طولانی نگهداری کنند. دستگاه مرکزی دزدگیر هوشمند عموما برای حفاظت از مکانهای بزرگ , فروشگاه ها , سازمان ها , ارگانها , انبار ها و کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.
تلفن کننده خط ثابت دزدگیر (Dialler)

این نوع سیستم هشدار وسیله ای الکترونیکی می باشد که به دستگاه دزدگیر متصل می شود و ورودی ای برای خط تلفن شهری دارد. سیستم تلفن کننده خط ثابت پس از به صدا در آمدن سیستم دزدگیر به شماره هایی که کابر در حافظه ی آن ذخیره کرده تماس گرفته و پیام ضبط شده ای را پخش می کند. برخی از سیستم های تلفن کننده خط ثابت دارای رله خروجی می باشد که این امکان را به کابر می دهد که دستگاه تلفن کننده را از راه دور خاموش یا روشن کند و یا وسیله ای برقی را از راه دور راه اندازی کند.

saman sardar
saman sardar

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋