majorelleir

majorelleir

majorelleir

بهترین موهیتو را در خانه درست کنیم

وقتی که در هوای گرم دلتان هوس یک نوشیدنی خنک می کند ممکن است نوشیدنی های زیادی از ذهنتان گذر کنند اما موهیتو علاوه بر اینکه بسیار خنک است می تواند در رفع عطش هم سازگار باشد. اگر قصد دارید نوشابه های گازدار را در هنگام صرف غذا کنار بگذارید این نوشیدنی می تواند بهترین روش جایگزین برای آن باشد. در ادامه در مورد طرز تهیه موهیتو با روش های مختلف صحبت می کنیم تا به خوبی بتوانید آن را با کمترین مواد اولیه حتی در منزل آماده کنید.

اصالت نوشیدنی موهیتو

موهیتو یا موجیتو (Mojito) یک نوشیدنی اصالتا کوبایی است. ترکیب طعم ترش لیمو و بوی خوش نعنا موهیتو را به یک نوشیدنی محبوب تابستان برای اکثر مردم تبدیل کرده است

لیمویی که در این نوشدنی وجود دارد تشنگی را در روزهای تابستان رفع می کند. البته حضور لیمو ترش در این نوشیدنی خواص دیگری هم دارد که از جمله آن می توان به پاک سازی کبد، پیشگیری از سنگ کلیه و درخشندگی پوست اشاره کرد. نعنا در کنار لیمو ترش جادویی به پا می کند و برای رفع تهوع، گلودرد، آبسه دندان و گرفتگی عضلات مفید است.

چگونه موهیتو بسازیم

همانطور که پیشتر گفتیم پایه اصلی موهیتو لیمو ترش و نعنا هستند. تهیه این نوشیدنی روش های ساده ای دارد. درست کردن انواع موهیتو در خانه کار بسیار لذت بخشی خواهد بود و فقط کافی است با توجه به ذائقه خود نوع آن را تعیین کنید و دست به کار شوید.

موهیتو از نوع ساده

اگر موهیتو را به شکل ساده ای می پسندید یا زمان کافی در اختیار ندارید؛ از این روش استفاده کنید. مواد زیر را از قبل آماده کنید.

  • ۲ قاشق چای خوری شکر
  • ۶ تا ۸ برگ نعنا تازه
  • ۱ لیوان آب گازدار
  • ۱ لیموترش
  • یخ خرد شده

درون یک لیوان بلند شکر، برگ نعنا و مقداری آب گازدار بریزید. این ترکیب را با یک گوشت کوب یا هر چیزی که داخل لیوان می رود به اندازه بکوبید که شکر در آن حل شود. آب لیمو ترش را گرفته و به لیوان اضافه کنید. اگر طعم شیرین را می پسندید آب نصف لیمو ترش را بریزید. یخ های خرد شده را به لیوان افزوده و باقی آب گازدار را روی آن بریزید. نوشیدنی شما آماده است آن را با مقداری نعنا تزئین و سرو کنید. با این روش تنها در ۵ دقیقه یک لیوان موهیتو دارید.

موهیتو کلاسیک

این روش نسبت به روش قبل زمان بیشتری لازم دارد اما بسیار ساده است. بیشتر کافی شاپ ها از این روش برای تهیه موهیتو استفاده می کنند. در این روش به همان مواد موهیتوی ساده نیاز دارید.

برای شروع باید برگ های نعنا را از ساقه جدا و خرد کنید. ریز یا درشت بودن برگ ها کاملا سلیقه ای است اما در کافه معمولا نعنا را درون غذا ساز می ریزند که پیشنهاد می دهیم این کار را نکنید. غذا ساز باعث می شود طعم و عطر اصلی نعنا آزاد نشود. لیموها را چهار قاچ ببرید و هسته های آن را خارج کنید. آن ها را درون غذاساز بریزد و صبرکنید که کاملا پوره شود. یخ و شکر را به مخلوط کن اضافه کنید و چند دقیقه هم بزنید. مخلوط را درون پارچی بریزد و آب گازدار و نعناهای خرد شده را به آن اضافه کنید. با چند برگ نعنا و برش نازکی لیمو زیبایی را به نوشیدنی خود ببخشید.

موهیتو خیار

اگر موهیتو ساده و کلاسیک را دوست داشتید به عنوان تنوع موهیتو خیار را امتحان کنید. خیار طعم خنک، ترد و با طراوتی را به نوشیدنی می بخشد و انتخاب شایسته ای برای روزهای داغ تابستان خواهد بود. برای درست کردن یک لیوان موهیتو خیار مواد زیر را آماده کنید.

  • دو برش ۵ سانتی متر از خیار پوشت کنده
  • ۲ قاشق چای خوری شکر
  • ۶ تا ۸ برگ نعنا تازه
  • ۱ لیمو ترش
  • یخ خرد شده

برش های خیار را از وسط دو بار نصف کنید تا یک چهارم شوند. لیوانی بلند و محکم را انتخاب کنید و خیار، نعنا و شکر را دورن آن بریزید. اگر از شکر ریز استفاده می کنید لازم است مقداری آب گازدار درون لیوان بریزید. ترکیب را با گوشت کوب بزنید تا مخلوط شوند. برای ترکیب این مواد از مخلوط کن هم می توانید استفاده کنید. پس از این که شکر حل و بوی نعنا آزاد شد؛ لیوان را از یخ پر کنید. آب لیمو را گرفته و به همراه آب گازدار به لیوان بیافزایید. موهیتوی شما آماده است آن را با مقداری خیار رنده شده سرو کنید.

موهیتو توت فرنگی

در بهار و تابستان که توت فرنگی تازه به بازار می آید این میوه می تواند تنوع خوبی برای موهیتو باشد. موادی که برای تهیه این موهیتو نیاز دارید همان مواد موهیتو ساده است با این تفاوت که به ۲ تا ۴ توت فرنگی نیاز دارید. توت فرنگی را پوست و ورقه ورقه کنید. درون لیوانی توت فرنگی، نعنا، شکر و مقداری آب گازدار را با هم مخلوط و له کنید. یخ خرد شده را به لیوان اضافه کنید. آب لیمو را همراه آب گازدار درون لیوان بریزید و هم بزنید. برشی از لیمو و برگی از نعنا روی لیوان قرار دهید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

موهیتو هندوانه

قبل از شروع کار مواد زیر را آماده کنید.

  • ۲ فنجان هندوانه
  • ۱۲ عدد برگ نعنا تازه
  • ۱ عدد لیمو
  • ۱ لیوان آب گازدار
  • به مقدار دلخواه یخ

هندوانه را به ابعاد کوچکی ببرید و به همراه لیمو، نعنا و یخ داخل مخلوط کن بریزید. اجازه دهید مواد به طور کامل مخلوط شوند و بافتی شبیه به یخ در بهشت بگیرند. لیوان را تا نیمه از این مخلوط پر کنید و آب گازدار را به آن بیافزایید. برای تزئین لیوان از برگ های نعنا، برش لیمو یا هندوانه می توانید استفاده کنید. از آن جایی که هندوانه طعم شیرینی دارد در این نوشیدنی به شکر نیاز ندارید. ولی اگر ذائقه شما طعم غالب شیرینی را می پسندد یک یا دو قاشق شکر به نوشیدنی اضافه کنید.

بهترین موهیتو چگونه درست می شود؟

بهتر است شکر ریز را برای موهیتو انتخاب کنید زیرا کریستال های ریز در کوکتل سرد بهتر حل می شود. مخلوط کن به راحتی می تواند شکر های درشت را ریز و مناسب کوکتل کند. زمانی که دانه های شکر خرد می شوند؛ نعنا را هم به آن اضافه کنید زیرا عصاره نعنا بهتر آزاد می شود. وقتی آب لیمو ترش تازه را اضافه می کنید؛ یک واکنش شیمیایی ایجاد می شود که با کلروفیل های نعنا مخلوط شده و تلخی را از بین می برد.

برای هم زدن از یک قاشق چایخوری استفاده کنید و زیاد هم نزنید. هم زدن زیاد باعث می شود نعناهای خرد شده به سطح نوشیدنی بیاید. به جای شکر می توانید شیرین کننده های دیگری مانند شربت و عسل یا شهد آگاو را جایگزین کنید. نوشابه های کم شیرین یا طعم دار جایگزین مناسبی برای آب گازدار هستند.

در نهایت

در روزهای گرم تابستان تنها یک نوشیدنی خنک می تواند عطش ما رفع کنید که گرما را تاب بیاوریم. در این مقاله تعداد محدودی از روش های تهیه نوشیدنی موهیتو را شرح دادیم. اما همان طور که دیدید انواع موهیتو یک الگوی مشخصی دارد و با هر میوه ای می شود آن را تهیه کرد.

اگر به نوشیدنی های خنک علاقه دارید و در روزهای گرم و قرارهای دوستانه خود موهیتو را انتخاب می کنید سری به کافه ماژورل بزنید. این کافه رستوران در مهر شهر کرج قرار دارد و با فضای بی نظیری که دارد می تواند بهترین میزبان شما باشد. در منوی این کافه نوشیدنی های خنک با طعم های فوق العاده ای به چشم می خورد که با اولین امتحان طرفدار دو آتیشه آن ها خواهید شد.

 

majorelleir
majorelleir majorelleir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋