madjidpuy2

madjidpuy2

دریافت خدمات پرینت سه بعدی

 

 

 

خدمات پرینت سه بعدی بسیار وسیع و گوناگون است. از ایجاد اقلام پیچیده و سفارشی گرفته تا نمونه سازی سریع! پرینت سه بعدی یک فرایند افزایشی را برای تولید محصول پشت سر می‌گذارد. برعکس فرایند های تولید کاهشی که طرح نهایی از یک بلوک بزرگتر، از مواد تراشیده می‌شود. به همین دلیل پرینت سه بعدی کمتر باعث اتلاف منابع می‌شود. برای اطلاع از خدمات و قیمت های پرینت سه بعدی در تهران با ما در تماس باشید.

تولید قطعات با پرینت سه بعدی

پرینت سه بعدی راهی عالی برای تولید نمونه های اولیه، جهت بررسی مفهومی یا آزمایش ابزار مورد نظر است. اما ویژگی هایی مثل سرعت بالا، ظرافت در تولید و تولید افزایشی باعث شده تا پرینتر سه بعدی، یک دستگاه محبوب برای تولید قطعات واقعی باشد. مخصوصاً وقتی که حجم سفارشات به قدری کم باشد که ریخته گری و قالب گیری مقرون به صرفه نباشد. یا اینکه پیچیدگی قطعات، فرایندهای دستی را محدود کند.

هزینه خدمات پرینت سه بعدی

قیمت خدمات پرینت سه بعدی از اولین سوال هایی است که برای مردم پیش می‌آید. هزینه خدمات این دستگاه به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه به بررسی هر کدام از آنها می‌پردازیم.

نوع مواد برای پرینت

موادی که انتخاب می کنید در مورد هزینه چاپ سه بعدی اهمیت دارد. ماده های زیادی برای تولید قطعات در دستگاه استفاده می‌شود که عبارت اند از:

  1. ترموپلاستیک ها: رشته ها و پودر
  2. ترموست: رزین
  3. فلزها: طلا و آهن

اصلاحات بعد از اتمام کار دستگاه پرینت سه بعدی

پس از اتمام کار دستگاه، باید چاپ به دست آمده، صیقل داده شود. هرچند پرینت سه بعدی با استفاده از تکنولوژی مرزهای زیادی را در زمینه چاپ جابه‌جا کرد. اما با این حال پرینت سه بعدی یک فرایند فوری نیست. نمی‌توانید بعد از اتمام کار دستگاه انتظار داشته باشید که نمونه بی عیب و نقصی را در اختیار داشته باشید.

دقت و ظرافت هوش انسان با ترکیب هوش مصنوعی در چاپ حوزه پرینت سه بعدی، می‌تواند یک نمونه تمیز و دقیق به شما تحویل دهد.

عوامل متعددی بر قیمت خدمات چاپ سه بعدی تأثیر می گذارد. اگر تمام متغیر ها را در نظر بگیرید، از یک میلیون تا یک میلیارد تومان یا بیشتر برای هزینه پرینت سه بعدی در نظر گرفته شده است.

انواع فیلامنت پرینت سه بعدی

فیلامنت پرینت سه بعدی، ماده اولیه ای است که عملیات چاپ شما را انجام می‌دهد. گزینه های زیادی به عنوان فیلامنت شناخته می‌شود. نکته ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که هرکدام چه کاربردی دارد و چه زمانی باید از آنها استفاده کنید.

در حال حاضر 8 فیلامنت استاندارد برای پرینت سه بعدی ارائه می‌شود. این رشته ها عبارت اند از:

  1. فیلامنت مهندسی  PLA
  2. کامپوزیت فیلامنت فیبر کربن
  3. فیلامنت ABS
  4. PVA
  5. فیلامنت PETG
  6. HIPS
  7. نایلون
  8. فیلامنت انعطاف پذیر (TPU)
  9. پلی پروپیلن

بهترین فیلامنت پرینتر سه بعدی در بازار به کاربرد آن بستگی دارد و هر رشته پرینت مزایا و معایب خود را دارد.

مواد پرینت سه بعدی و ترکیب آنها

هر ماده پرینت سه بعدی یا فیلامنت خواص و کاربرد های خود را دارد. اما چیزی که باعث جذاب تر شدن روند چاپ سه بعدی می‌شود این است که دو ماده را با هم ترکیب کنید و محصول جدیدی خلق کنید! به عبارت دیگر شما می‌توانید از یکی از مواد پرینت سه بعدی برای تکیه گاه و از دیگری برای رنگ و ویژگی های ظاهری آن استاده کنید.

1. فیلامنت مهندسی  PLA

فیلامنت مهندسی PLA خواص فیزیکی بالاتری نسبل به سایر PLA های معمولی دارد. استفاده از آن آسان است. به خوبی به بستر چاپ می‌چسبد. امکان پرینت محصولاتی با کیفیت بالا و بدون دردسر دارد. 

2. فیلامنت ABS

این فیلامنت به دلیل دوام بالا و استحکام زیاد به طور گسترده در صنعت چاپ استفاده می‌شود. برای ایجاد نمونه های اولیه، ابزار و قالب های نسوز از فیلامنت ABS استفاده می‌شود. از معایب ABS تولید بخار هنگام ذوب آن است. به همین دلیل باید فرایند پرینت سه بعدی را در محیطی بسته انجام دهید. همچنین هنگام سرد شدن، مستعد انقباض بالایی است و به بستر چاپ گرم نیاز دارد.

3. فیلامنت PETG

PETG یک ماده بسیار بادوام و عالی برای طیف وسیعی از نیازهای مهندسی است. خارج از محدوده پرینت سه بعدی، پرکاربردترین پلاستیکی است که اغلب برای ساخت بطری های مایع پلاستیکی استفاده می شود. این موضوع به دلیل توانایی بالای آن در ماندگاری و مقاومت در برابر سایش است. با استفاده از فیلامنت PETG قطعاتی تولید می‌شود که قوی و در عین حال انعطاف پذیر هستند.

4. رشته چاپ نایلون

فیلامنت نایلون ماده ای است که قطعات چاپ شده با دوام و مستحکمی را ارائه می دهد. همچنین اگر در مقادیر کمتری از نایلون برای پرینت سه بعدی استفاده شود، قطعات انعاف پذیری ایجاد می‌کند. هر چند فیلامنت نایلون مشابه فیلامنت PETG است؛ اما محصولات تولید شده با نایلون، ضمن استحکام بالا، جزییات بیشتری را پوشش می‌دهد.

5. فیلامنت انعطاف پذیر (TPU)

از ترکیب لاستیک و یک پلیمر استاندارد، فیلامنت انعطاف پذیر TPU تولید می‌شود. از این رشته برای ساخت قطات خودرو و بسیاری از اقلام خانگی استفاده می‌شود. اشیا چاپ شده با TPU انعطاف پذیری بسیار بالایی نسبت به سایر فیلامنت ها دارند.

6. پلی پروپیلن یا فیلامنت PP

این فیلامنت به تازگی به دنیای پرینت سه بعدی اضافه شده و ویژگی های منحصر به فردی را ارائه می‌دهد که آن را به یک ماده مهم برای اهدف مهندسی تبدیل می‌کند. این پلیمر مثل فیلامنت نایلون عمل می‌کند. یعنی در مقادیر زیاد برای چاپ، محصول مستحکمی تحویل می‌دهد و در مقادیر کمتر محصولی منعطف!

7. فیلامنت PVA

PVA به عنوان یک ماده پشتیبانی محلول در هنگام چاپ قطعات پیچیده استفاده می شود. PVA به عنوان یک ماده پل مانند بین نواحی باز چاپ عمل می کند. به عبارت دیگر PVA اگر نباشد، محصول نهایی به دلیل فضای خالی زیاد داشتن تغییر شکل می‌دهد.

8. ماده پرینت سه بعدی HIPS

HIPS رشته ای است که هم می تواند به عنوان یک ماده پشتیبانی و هم برای ایجاد نمونه های اولیه سه بعدی استفاده شود. از نظر خواص مکانیکی، بسیار شبیه به ABS است که اغلب به عنوان یک ماده پشتیبانی استفاده می شود. زیرا خواص دمایی مشابه باعث می شود هر دو ماده به یکدیگر بچسبند.

9. کامپوزیت فیلامنت فیبر کربن

قبل از هر چیز باید بدانید که فیلامنت کربن با فیبر کربن یکی نیست. جسم چاپ شده توسط این فیلامنت پرینت سه بعدی استحکام بالایی دارد و در عین حال سبک وزن است. این کشش بهبود یافته مدیون ترکیب شدن فیبر کوتاه کربن با ماده رایج دیگری مثل PTG است.

رشته پرینت سه بعدی خود را هوشمندانه انتخاب کنید

اکنون فیلامنت های مختلف را می‌شناسید و با کاربرد هر یک آشنایی دارید. اکنون باید انتخاب درستی برای دستگاه پرینت سه بعدی خود داشته باشید.

 

madjidpuy2
madjidpuy2

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋