madjidpuy2

madjidpuy2

تهیه‌ی اکشن فیگور ارزان

 

 

اکشن فیگور یا Action Figure چیست؟

اکشن فیگورها به نوعی از اسباب‌بازی‌ها گفته می‌شود  که از ماده های مختلفی ساخته می‌شوند که در بیشتر مواقع از پلاستیک است. اکشن فیگورها مطابق شخصیت‌های داستان‌های کمیک، فیگور قهرمانان، شخصیت‌های انیمه و انیمیشنی مختلف، افراد معروف و سلبریتی و غیره ساخته می‌شوند.

اکشن فیگورها معمولاً در بین پسرها طرفداران زیادی دارد اما می‌توان گفت امروزه اکشن فیگورها مخاطب‌های مختلفی از دختران و پسران در رده های سنی متفاوت دارند.

اکشن فیگور یک اسباب‌بازی مجسمه‌ای است که از شخصیت‌های مختلف و با پلاستیک ساخته می‌شود. اکشن فیگورها امروزه تنوع زیادی دارند و انواع مختلفی از آن‌ها بر اساس شخصیت‌های مختلف ساخته می‌شوند. اکشن فیگورها یکی از محبوب ترین انواع اسباب‌بازی‌ها هستند و گرچه در ابتدا فقط برای پسران ساخته شده بودند اما رفته رفته مخاطب آن‌ها گسترش پیدا کرده و علی رغم جنسیت و سن، افراد مختلفی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

 

انواع اکشن فیگور

اکشن فیگور فوتبالی

اکشن فیگور فوتبالی همان طور که از نام آن مشخص است به اکشن فیگورهایی گفته می‌شود که از روی شخصیت‌های معروف دنیای فوتبال ساخته می‌شوند. شخصیت‌هایی مانند مسی، کریستینو رونالدو، دیوید بکهام، روبرتو کارلوس و غیره از نمونه‌های فیگورهای فوتبالی هستند. اندازه اکشن فیگورها بین چند سانتی متر الی یک متر است که هر چه قدر ابعاد بزرگتری داشته باشند دارای قیمت بالاتری خواهند بود.

اکشن فیگور انیمه

این نوع از اکشن فیگورها از شخصیت‌های انیمه ساخته می‌شوند. انیمه در اصل نوع خاصی از انیمیشن‌های ژاپنی است که در بین تمامی سنین بسیار دوست داشتنی بوده و می‌توان گفت مخاطبان اصلی آن‌ها هم به هیچ سنی محدود نیست. به علت محبوبیت زیاد آن می‌توان گفت انیمه‌ها در رده‌های سنی متفاوت دارای طرفداران خاص خود هستند.

اکشن فیگور ابرقهرمانان

اکشن فیگور ابرقهرمان جزو محصولاتی هستند که همه ردههای سنی بالای 6 سال را در برمی‌گیرد. از کودک تا افراد بزرگ سال و میان سال امکان دارد به این نوع از اکشن فیگورها که بر اساس قهرمان‌های داستان‌های کمیک، شخصیت‌های سینمایی مختلف مانند اونجرز و لیگ عدالت (مرد عنکبوتی، بت من، مرد آهنی، هالک، سوپر من و ...)، هری پاتر، ارباب حلقه‌ها و غیره ساخته می‌شوند، علاقه داشته باشند.

اکشن فیگور افراد معروف

این نوع از اکشن فیگورها بر پایه افراد معروف و سلبریتی که در جهان وجود دارند ساخته می‌شوند. این نوع از اکشن فیگورها نیز در میان طرفداران افراد معروف محبوب است. اکشن فیگورهای افراد معروف در جهان می‌توانند شامل اکشن فیگورهای فوتبالی هم باشند چراکه این شخصیت‌ها هم جزو افراد معروف هستند. این نوع از اکشن فیگور را بر اساس شخصیت‌های مختلف معروف فوتبالیست، بازیگر، خواننده، مدل و غیره می‌سازند.

 

تفاوت‌های اکشن فیگورها

به زبان ساده، اکشن فیگور درواقع همان فیگور است؛ با این تفاوت که بخش‌هایی از بدن شخصیت مثل دست‌ها یا مفصل‌ها قابلیت حرکت دارند.

اکشن فیگورهایی که اندازه کوچیکی دارند یا قیمت کمی دارند، معمولاً ساده‌تر هستن و برای بچه‌ها مناسب‌اند؛ البته اکشن فیگورهایی هم موجودند که طراحی خاص و پیچیده‌ای دارند و درصورت استفاده مداوم یا نادرست از قابلیت‌هایشان ممکن است دچار آسیب شوند.

 

اکشن فیگور اصل و ویژگی‌های اکشن فیگور اصل

اکشن فیگورهای اصل اکشن فیگورهایی هستند که چند مشخصه واضح دارند، یکی از مشخصه‌ها که در خرید فیگور اصل به شما کمک می‌کند هک شدن شماره سریال زیر جعبه است، در واقع این اولین گام برای تشخیص اکشن فیگور یا فیگور اصلی است.

نکته بعدی نوشته شدن یا هک شدن اطلاعات تکمیلی مانند برند، سال ساخت، سری ساخت و غیره زیر پایه یا قسمتی از فیگور است که خیلی ساده قابل تشخیص است اما در مرحله اول شما باید به فروشنده اعتماد کنید چون این نکته تنها در صورت خرید اکشن فیگور قابل رویت است.

در قدم بعدی باید توجه کنید که چه اکشن فیگوری را از چه برندی خریده‌اید، زیرا هر اکشن فیگور و یا برند مشخصه‌های جداگانه منحصر به فرد خودش را برای تشخیص اصل بودن دارد مانند کیفیت در ساخت یا رنگ‌آمیزی محصول بهترین راه برای تشخیص اصل بودن فیگور است.

به عنوان مثال شرکت Mafex که در اصل یک شرکت ژاپنی است (تولیدات عمده این محصول در کشور چین انجام می گیرد) فیگور هایی در ابعاد 17 سانتی‌متر تولید می‌کند که در نمونه‌های اصلی رنگ‌آمیزی و ساخت صورت کاملاً دست‌ساز انجام می‌گیرد. اما در مدل‌های کپی این اتفاق توسط ماشین انجام می‌پذیرد و کیفیت آنچنان بالایی ندارد.

در مجموع شما باید در خرید اکشن فیگور و فیگور آنچنان با تجربه باشید که بتوانید به راحتی فرق اصل و غیر اصل را متوجه شوید. برای خرید اکشن فیگور ارزان و با کیفیت در تهران باید به فروشگاه اکشن فیگور در تهران مراجعه نمایید.

 

 

 

 

madjidpuy2
madjidpuy2

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋