kateoustinnn

kateoustinnn

توسط ۱ نفر دنبال می شود

همه چی درمورد سفارش پرینت سه بعدی


چاپگر سه بعدی و استفاده از آن در ساخت طلا

در دنیای امروز استفاده از روش های قدیمی مستلزم صرف هزینه و زمان زیادی است و توجیه اقتصادی ندارد. استفاده از پرینترهای سه بعدی در صنعت طلا باعث شده تا سازندگان و فعالان طلا در این صنعت پول بسیار کمتری نسبت به صنعت طلا خرج کنند. گذشته و در مدت زمان بسیار کوتاهی می توانند قطعه را پس از طراحی به کمک پرینت سه بعدی دقیق و کیفیت بسیار بالای پرینت سه بعدی یعنی لایه لایه 25 میکرون بسازند و مستقیماً قالب کنند. چاپ شده با یک چاپگر سه بعدی با قابلیت قالب گیری مستقیم.

بعد سوم، ارائه دهنده خدمات سفارش پرینت سه بعدی با دقت بالا و با استفاده از فناوری SLA، در حال حاضر خدمات خود را با استفاده از چاپگر سه بعدی Form2 در کمترین زمان ممکن ارائه کرده است تا بتوانید طرح ها و مدل هایی بسیار دشوار و در بسیاری از موارد ایجاد کنید. زمان، شما به راحتی می توانید آن را با کمک دست خود تولید و قالب بزنید.این چاپگر سه بعدی طلاسازی ساخت کشور آمریکا بوده و از دقت و صافی بالایی برخوردار است.


.

 

چاپ سه بعدی با هدف ایجاد نمونه های اولیه آغاز شد. دامنه این فناوری با گذشت زمان گسترش یافت و تقاضا، خلاقیت و قدرت تطابق بالای آن افزایش یافت و از چاپ سه بعدی جواهرات استفاده شد. این فناوری یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه ها برای کارآفرینان و صنایعی است که به دنبال کشف پتانسیل واقعی فناوری هستند. راه اندازی یک کسب و کار مبتنی بر فناوری پرینت سه بعدی برای سال ها رویایی به نظر می رسید، اما امروزه می بینیم که پرینترهای سه بعدی حتی در مغازه های کوچک هم راه خود را پیدا کرده اند و از آنها برای حداکثر سود استفاده می شود. یکی از صنایعی که فناوری پرینت سه بعدی در آن بسیار محبوب است، صنعت طلا و جواهرات است.

از آنجایی که تشخیص بین جواهرات دست ساز و جواهرات چاپگر سه بعدی طلا بسیار دشوار است، دور از انتظار نیست که این چاپگرهای سه بعدی به زودی به جریان اصلی ساخت جواهرات تبدیل شوند.

مزایای استفاده از چاپگر سه بعدی برای تولید طلا 


ساخت جواهرات همیشه بازار بزرگی بوده است و با ادامه مسیر توسعه خود، فضا را برای تسخیر فناوری های جدید نیز باز می کند. اگرچه روش‌های سنتی تولید جواهرات همچنان بیشترین درصد تجارت را در سراسر جهان به خود اختصاص می‌دهند، نیاز به خدمات بهتر و طراحی‌های سریع‌تر، این صنعت را چاره‌ای جز سازگاری با تقاضای روزافزون باقی نگذاشته است. با گذشت زمان، طراحان بیشتر و بیشتری در صنعت جواهرات به چاپ سه بعدی روی آورده اند.

بزرگترین مزیت استفاده از پرینت سه بعدی این است که فرآیند تولید را آسان می کند و پس از تولید فایل STL، نیازی به پیگیری طراحان در قسمت پایانی نیست. هیچ تفاوتی بین جواهرات طراحی شده با فایل STL وجود ندارد، اما همیشه تفاوت هایی بین جواهرات دست ساز وجود دارد.توانایی ایجاد طرح های پیچیده

ساخت زیورآلات به روش سنتی و با دستگاه های CNC با چالش های زیادی مواجه است، در حالی که استفاده از فناوری پرینت سه بعدی مانع و محدودیتی در تولید جواهرات ایجاد نمی کند و می توان به راحتی طرح های پیچیده ای را تولید کرد که با طرح های سنتی عملا غیرممکن است. روش.

امکان چاپ چند نمونه به صورت همزمان.

با استفاده از پرینترهای سه بعدی می توانید چندین طرح را همزمان چاپ کنید.

قابل تنظیم

با تکمیل فایل CAD، برای تغییرات جزئی نیازی به ایجاد فایل جدید نیست و می توان تغییرات را روی همان فایل اولیه اعمال کرد.

صرفه جویی در زمان

بسیاری از مشتریان هفته ها منتظر می مانند تا طرح های انتخابی خود را خریداری کنند و از سرعت رشد صنعت بی اطلاع هستند. و همیشه کسانی که می توانستند در اولین فرصت خدمات خود را به مشتریان ارائه دهند برنده بازی بودند.

مدل سازی آسان

نمونه های اولیه را می توان به راحتی با پرینت سه بعدی و بدون اتلاف وقت و مواد ایجاد کرد. فقط به تغییرات احتمالی که ممکن است پس از آماده شدن نمونه اولیه نیاز داشته باشید فکر کنید. با روش های سنتی، شما باید هر مرحله را از ابتدا دنبال کنید. در صورت پرینت سه بعدی فقط باید تغییراتی در فایل CAD ایجاد کنید. بنابراین ارزان و مقرون به صرفه است و نیازی به صرف ساعت کار اضافی برای آن نیست.

 


کاربردهای پرینت سه بعدی در جواهرات
مدل های ساخته شده را برای ارزیابی آزمایش کنید

ساخت مدل های کافی برای ارزیابی سریع با تجهیزات پرینت سه بعدی در مراحل اولیه تولید نه تنها باعث صرفه جویی در زمان می شود بلکه ایرادات طراحی را نیز آشکار می کند.

تست مونتاژ و عملکرد

با آزمایش مونتاژ و عملکرد محصول پس از تولید، ضمن بهینه سازی عملکرد محصول، کاهش هزینه تولید و بهبود پذیرش محصول در بازار.شخصی سازی محصول

پرینترهای سه بعدی با کارایی بالا به خریدار کمک می کند تا به سرعت به تقاضای شخصی مشتری پاسخ دهد. این مزیت باعث شده تا بازار پیشرفته ای مانند جواهرات این فناوری را به چنگ بیاورد.

تولید مستقیم زیورآلات.

با تکنولوژی پرینت سه بعدی امکان تولید جواهرات در طرح ها و مدل های مختلف به صورت مستقیم وجود دارد.

تولید مدل های واکس چاپی

فناوری پرینت سه بعدی با حذف مراحل پیچیده سنتی، تولید مدل های مومی را سرعت بخشیده است.

 

 

دلایل عدم تمایل به استفاده از چاپگر سه بعدی جواهرات
با دستان خود تماس نگیرید

جواهرسازی به عنوان یکی از پرطرفدارترین مشاغل، از گذشته با بشر بوده است و جواهرسازان احساس می کنند که استفاده از پرینت سه بعدی در فرآیند تولید، امکان دست زدن به جواهرات و طلا را از بین می برد. آن دسته از فلزاتی که قرار است برای ساخت جواهرات حکاکی شوند، به شدت به مهارت های دستی جواهرساز متکی هستند و با ظهور چاپگرهای سه بعدی، امتیاز استفاده از دست از بین می رود.

چالش های دانش فنی

استفاده از تکنیک چاپ سه بعدی نیاز به دانش خاصی دارد. بنابراین لازم است قبل از مواجهه با پرینتر سه بعدی کار با آن را یاد بگیرید. برای بهره مندی بیشتر از این فناوری، باید محدودیت ها و راه های جبران این چالش ها را درک کنید. نیازی به گفتن نیست که چنین چالش هایی باعث می شود بسیاری از طراحان جواهرات ایده استفاده از چاپگرهای سه بعدی را رد کنند.

هزینه راه اندازی اولیه

هزینه راه اندازی اولیه پرینترهای سه بعدی و ترس از اینکه آیا استارتاپ کار می کند یا نه، باعث شده است که جواهرسازان به سبک قدیمی تولید جواهرات پایبند باشند.

 

چگونه با چالش های چاپ سه بعدی مبارزه کنیم؟
با وجود تمام چالش ها، خبر خوب این است که الهام بخش همیشه از طراح می آید.در واقع طراحی مدل های سه بعدی جواهراتی که در نهایت چاپ می شوند توسط دست انسان انجام می شود نه ماشین و استفاده از چاپگر سه بعدی در واقع راهی برای افزایش سرعت تولید است.

علاوه بر این، برخی از مراحل چاپ و پرداخت بعدی نیاز به مداخله دستی دارند و هیچ مرحله ای بدون دخالت انسان انجام نمی شود.

نکته دیگر سهولت استفاده از نرم افزار و ابزار طراحی است که باعث می شود افراد بیشتری در فرآیند طراحی شرکت کنند. جدای از اینها، دوره های آنلاین مفیدی برای مبتدیان و متخصصان نیز برای یادگیری نحوه کار با پرینترهای سه بعدی در دسترس است.

در زیر، همه چیزهایی را که برای پرینت سه بعدی جواهرات نیاز دارید، از فلزات مورد استفاده و بهترین نرم افزار طراحی گرفته تا نحوه پرینت سه بعدی جواهرات و فرآیندهای پس از آن مانند پرداخت نهایی و پرداخت قطعات را بررسی خواهیم کرد.

 

فلزات مورد استفاده برای جواهرات.
گستردگی مواد مورد استفاده در پرینت سه بعدی یکی از دلایلی است که استفاده از این فناوری را برای طراحان جواهرات آسان کرده است.

متداول ترین فلزات مورد استفاده در جواهرات عبارتند از:

برنج

برنج آلیاژی از مس و روی است و در میان جواهرسازان محبوبیت دارد زیرا در رنگ‌های متنوعی وجود دارد. فلز برنج را می توان به روش های مختلفی استفاده کرد. به عنوان مثال، قبل از چاپ جواهرات با مواد گران قیمت، مینیاتورها، مجسمه ها یا مدل های نمایشگر با جزئیات پیچیده قابل چاپ هستند. استریولیتوگرافی رایج ترین تکنیک چاپ سه بعدی است که می تواند برای چاپ جواهرات برنجی استفاده شود.
نقره

نقره یکی از فلزات نرم موجود در رنگ های مختلف است و دوام چندانی ندارد. بنابراین برای استفاده از آن و حفظ قابلیت های آن در ترکیب با فلزات دیگر به صورت آلیاژی در می آید.نقره در طول فرآیند پرداخت روشن تر می شود.
دعا کرد

یکی از فلزات مورد استفاده در طراحی جواهرات طلا است. طلا یک فلز بسیار محبوب است و البته قیمت بالاتری نسبت به جواهراتی دارد که با نقره یا فلزات دیگر طراحی شده اند. طلا نیز مانند نقره نرم است و استحکام کمی دارد، به همین دلیل از آن به آلیاژی برای ساخت جواهرات تبدیل می شود.
برنز

برنز، مانند برنج، آلیاژی است که عمدتاً از مس ساخته می‌شود، اما از سایرین قوی‌تر است و از نظر قیمت مقرون به صرفه است. راحت ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای چاپ جواهرات مسی استفاده از چاپگر سه بعدی مبتنی بر استریولیتوگرافی است.
مراحل چاپ سه بعدی جواهرات
طراحی جواهرات

 

چاپ سه بعدی جواهرات

بعد از طراحی نوبت به چاپ می رسد. برای این کار طرح نهایی را با فرمت stl استخراج می کنیم و فایل نهایی را برای چاپ به پرینتر سه بعدی ارسال می کنیم. دو نوع روش چاپ سه بعدی جواهرات وجود دارد: ریخته گری و چاپ مستقیم.

 

ریخته گری

ریخته گری روشی پرکاربرد برای پرینت سه بعدی جواهرات است و شامل مراحل زیر است:

شکل گیری الگوهای مختلف
       در ابتدا این الگوها با ریختن موم در قالب فلزی ساخته می شدند و با استفاده از چاپگرهای سه بعدی قالب مستقیماً با استفاده از رزین ریخته گری یا موم چاپ می شود.

مونتاژ قالب ها
        مرحله بعدی تهیه درختی متشکل از الگوهای نهایی شده در مرحله قبل است. هدف از تهیه درخت این است که بتوان چندین قسمت را همزمان قالب زد.

ساخت عرشه
        درخت گچ را چند بار داخل و خارج از دوغاب فرو می کنیم تا کاملا خیس بخورد سپس می گذاریم خشک شود. در نهایت با روکش سرامیکی پوشانده می شود.

ذوب شدن
        قالب با پوشش سرامیکی در فر قرار می گیرد تا موم اضافی ذوب شود.

موم ریخته گری
        پس از خارج کردن موم یا رزین از قالب سرامیکی، مواد ریخته گری داخل قالب ریخته می شود. پس از سرد شدن، جامد می شود و در نهایت با فلز انتخاب شده پوشش داده می شود.

قالب سرامیکی را بردارید
        قالب سرامیکی از بین می رود یا از بین می رود.

برش قطعات
        قسمت های مختلف متصل به درخت از آن جدا می شود.
.

kateoustinnn
kateoustinnn

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋