مهدی حسن زاده

مهدی حسن زاده

6 تا از بهترین ویژگی هایی که باید در نرم افزار حسابداری باشد

نرم افزار حسابداری می تواند برای هر کسب و کاری، صرف نظر از اندازه یا صنعت، ارزشمند باشد. این امر منجر به بازار رو به رشد نرم افزار حسابداری رایگان یا پولی شده است و انتخاب یک نرم افزار حسابداری با عملکرد خوب را به یک چالش تبدیل می کند. هر فروشنده راه حل های متفاوتی با سطوح مختلف عملکرد و مقیاس پذیری در قیمت های مختلف ارائه می دهد. بنابراین تصمیم‌گیری در مورد ویژگی ‌های نرم‌افزار حسابداری ایده‌آل برای سازمان شما باید به درک راه‌حل‌های موجود در بازار، آنچه ارائه می‌دهند و نحوه ارتباط آنها با نیازهای کسب‌وکار شما باشد.

در این مقاله بررسی می‌کنیم که چرا برای کسب و کار شما مهم است که یک نرم افزار حسابداری در محل داشته باشید و چه قابلیت هایی را باید در نرم افزار حسابداری که اداعا می‌کند ویژگی های نرم افزار حسابداری ایده‌آل را دارد جستجو کنید.

 

 

 

برتری های نرم افزار حسابداری

برخی از افراد ممکن است فکر نکنند نرم افزار حسابداری برای کسب و کارشان مورد نیاز است و از مزایا و معایت نرم افزار حسابداری آنلاین و یا آفلاین آگاهی نداشته باشند، بسته به این که آیا کارکنان حسابداری/حسابداری داخلی دارند یا از یک شرکت برون سپاری در مواقعی که نیاز دارند استفاده می کنند. با این حال، دسترسی به یک نرم افزار حسابداری می تواند برای تیم های داخلی بسیار مفید باشد و به افزایش بهره وری و به حداقل رساندن هزینه ها خرج شده برای شرکت های خدمات حسابداری و حسابرسی کمک کند. ما قبلا در مورد چگونگی محاسبه بازگشت سرمایه نرم افزار حسابداری خود صحبت کرده ایم، اما مزایای دیگری نیز برای پیاده سازی یک نرم افزار حسابداری معتبر و قابل اعتماد وجود دارد. این به کسب و کار شما اجازه می دهد تا وظایف حسابداری در مقیاس بزرگتر را با دقت بیشتر و بدون نیاز به استخدام کارکنان اضافی انجام دهد.نرم افزار حسابداری برای هر کسی، حتی متخصصان غیرحسابداری، به راحتی قابل دسترسی است، که می تواند بار کاری تیم مالی شما را کاهش دهد و نیاز به استخدام یا برون سپاری کار در دوره های مالی را حذف کند.همچنین با ارائه حساب ها از طریق داشبوردهای بصری، ارائه محاسبات دقیق و اجتناب از خطاهای انسانی، شفافیت و دقت را تضمین می کند.

نرم افزار حسابداری ضروری ترین کارکردهای را انجام می دهد این است که که به شرکت ها کمک می کند وظایف روزانه خود را انجام دهند، اما همچنین داده های حساب ها را سازماندهی و تجزیه و تحلیل می کند تا بینش مالی بیشتری ارائه دهد. به همین ترتیب، می‌تواند به آسان‌تر کردن کار تیم حسابداری از طریق ویژگی‌های انطباق مالیاتی، به‌ویژه در نرم‌افزاری که به کمک حقوق و دستمزد و همچنین تراکنش‌های خودکار برای حساب‌های پرداختنی/دریافتنی اختصاص دارد، کمک کند. نتیجه این امر این است که تیم حساب‌های تجاری شما نه تنها بهره‌ورتر خواهد بود، بلکه معتبرتر خواهد بود و می‌تواند تراکنش‌ها را سریع‌تر پردازش کند.

 

6 تا از ویژگی های نرم افزار حسابداری ایده‌آل

 

اکنون که مزایای ارائه شده توسط نرم افزار حسابداری با کیفیت بالا را درک کرده اید، تشخیص اینکه شرکت شما به چه نرم افزاری نیاز دارد برای شما بسیار آسان تر خواهد بود.برای اطمینان از اینکه شرکت شما نرم‌افزار حسابداری قابل اعتماد و کارآمدی را پیدا می‌کند که رشد شرکت شما را تسریع می‌کند و به اهداف آن دست می‌یابد، ما شش ویژگی های نرم افزار حسابداری ایده‌آل را جمع‌آوری کرده‌ایم که باید هنگام اجرای یک پروژه تهیه نرم‌افزار حسابداری مراقب آن باشیم.

 

کاربر پسند بودن

نرم افزار حسابداری مدرن اغلب با حداکثر سهولت استفاده طراحی می شود. با این حال، همچنان مهم است که به رابط نرم افزار با جزئیات نگاه کنید تا مشخص کنید که آیا این نرم افزار به اندازه کافی شهودی است که توسط هرکسی در تیم شما استفاده شود - حتی کسانی که حسابداری یا فن آوری ندارند. علاوه بر این، نرم افزار انتخابی شما نیز باید انعطاف پذیر و بسیار کاربردی باشد. ما گزینه‌هایی را پیشنهاد می‌کنیم که ویژگی‌های گزارش‌دهی چند بعدی را ارائه می‌دهند که به تیم شما امکان می‌دهد تا گزارش‌هایی ارائه کند که مطابق با نیازها و اهداف شرکت شما سفارشی‌سازی شده است.

 

یکپارچه کردن  قابلیت های صورتحساب با مدیریت موجودی

سیستم های حسابداری عملکردهای اساسی متفاوتی خواهند داشت و تقریباً همه آنها شامل صورتحساب و یا مدیریت موجودی هستند. با این حال، اگر همه این ویژگی های نرم افزار حسابداری ایده‌آل را در یک سیستم ادغام کرده باشید، می توانید زمان قابل توجهی را برای انتقال یا انتقال داده ها از یک سیستم به سیستم دیگر کاهش دهید.

 

شناسایی و جلوگیری از خطاها

نرم افزار های حسابداری که دارای ویژگی های نرم افزار حسابداری ایده‌آل است می تواند دقت و کارایی بیشتری را برای سازمان شما به ارمغان بیاورد. این بدان معنی است که خطاها را می توان به حداقل رساند، اگر حذف نشود. به این ترتیب، نرم افزاری که انتخاب می کنید باید دارای ویژگی هایی باشد که به طور خودکار خطاها را بررسی می کند (دینامیک). به عنوان مثال، هنگامی که شخصی برای محصولی سفارش می دهد که در حال حاضر موجود نیست، سیستم می تواند اقدام را شناسایی کرده و یک هشدار فوری ارسال کند. همچنین توصیه می کنیم به دنبال ویژگی هایی مانند محاسبه خودکار باشید که برای جلوگیری از خطای کاربران ضروری است.

 

ارتباط راحت با ذینفعان

شرکت شما به نرم افزار حسابداری نیاز دارد که هماهنگی شما و تیم مالی شما را با مشتریان، تامین کنندگان، بانک ها و همه ذینفعان آسان کند. مستندسازی و بررسی حساب‌ها، صورت‌حساب‌ها و موجودی‌های بانکی، نظارت و مدیریت اعتبار، و پیگیری پرداخت‌ها و سررسید با تامین‌کنندگان و مشتریان، همگی از عوامل ضروری در مدیریت صحیح حسابداری هستند.

 

ایمن بودن داده های حساس

اطلاعات مالی داده های حساسی هستند و هرگز نباید به دست افراد نادرست بیفتند. شما همیشه باید نرم افزار حسابداری را انتخاب کنید که ویژگی های نرم افزار حسابداری ایده‌آل مانند امنیت کامل و محکم را ارائه می دهد. خرید از فروشندگان قابل اعتماد - فروشندگانی که شهرت قابل اعتمادی در صنعت دارند - نیز باید اولویت اصلی شما باشد. به دنبال ویژگی های دسترسی مبتنی بر کاربر باشید، زیرا این همیشه یک اقدام امنیتی خوب است. این بدان معناست که نرم افزار فقط برای شما و افرادی که در تیم مالی شما دارای مجوز هستند قابل دسترسی است. علاوه بر این، دسترسی آنها فقط به وظایف آنها محدود است. به عبارت دیگر، شخصی که به مدیریت حقوق و دستمزد اختصاص داده شده است، تنها به داده های مربوط به نیازهای حقوق و دستمزد دسترسی خواهد داشت.

 

 

نرم افزار حسابداری مناسب را با درست انتخاب کنید

هنگام شروع یک پروژه خرید نرم افزار حسابداری که دارای ویژگی های نرم افزار حسابداری ایده‌آل باشد، باید تعیین کنید که چگونه یک سیستم جدید به شما در مدیریت فرآیندهای حسابداری روزانه و دستیابی به اهداف مالی بلندمدت شرکت کمک می کند. هنگامی که در مورد نیازها و معیارهای کلیدی خود برای آنچه می خواهید نرم افزار حسابداری خود به آن دست پیدا کند، تصمیم گرفتید، می توانید شروع به بررسی و مقایسه گزینه ها کنید.به جای هدر دادن زمان و پول برای دسته بندی صدها گزینه بالقوه، چرا با فردی که می تواند فرآیند تدارکات را مدیریت کند صحبت نکنید، بنابراین مجبور نیستید؟

در این بلاگ، هدف ما این است که با تطبیق کسب‌وکارها با ارائه‌دهندگان نرم‌افزار مناسب، خرید نرم افزارحسابداری را ساده، شفاف و مقرون‌به‌صرفه کنیم.اگر به دنبال بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی رایگان یا هر نوع دیگری از نرم افزار های حسابداری  که دارای ویژگی های نرم افزار حسابداری ایده‌آل است را برای کسب و کار خود هستید، امروز نیازهای خود را با یکی از اعضای تیم ما با پیام دادن در همینجا در میان بگذارید تا لیست کوتاه رایگان و سفارشی شرکای نرم افزار مورد اعتماد خود را دریافت کنید.

مهدی حسن زاده
مهدی حسن زاده

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋