بچه ها
جوهر افشان: این فرآیند یک تصویر را از رایانه روی کاغذ یا پلاستیک بازتولید می کند.
لیزر: این روش با استفاده از لیزر یک تصویر را از یک دستگاه دیجیتال چاپ می کند.
چاپ دیجیتال: معادل دستگاه چاپ سنتی است. میتواند به حجم زیادی از سفارشها تقریباً فورا پاسخ دهد و پرداختهای با کیفیت عالی ارائه دهد (Ortiz، 2020). چاپ جعبه در اصفهان آژانس لایت
چاپ دیجیتال در فرآیندهای مختلف چاپ استفاده می شود، مانند:
تصعید رنگ: فرآیندی است که امکان چاپ روی پارچه، پلاستیک و مواد مصنوعی را فراهم می کند. برای چاپ تصویر روی مواد از پیش تعیین شده، به انتقال حرارت متکی است.
جوهر جامد: جوهر جامد روشی است که در چاپگرهای کامپیوتری و دستگاه های چند منظوره استفاده می شود.
موم حرارتی: در این فرآیند از گرما برای چاپ روی کاغذ استفاده می شود.
چاپ UV (فرابنفش): با استفاده از جوهر روی مواد مختلف (پلاستیک، چوب، فلز، سرامیک، جعبه مقوایی و غیره) با خشک شدن تقریباً فوری. از پرتو نور UV با استفاده از LED (دیود انتشار نور) از دستگاه چاپ استفاده می کند. طراحی کاتالوگ اصفهان
چاپ بزرگ: روشی است که بر روی سطوح بزرگ مانند پلان های معماری، بنرها، پوسترها، گرافیک ها، نقاشی های دیواری و غیره استفاده می شود.
چاپ با فرمت کوچک: این فرآیند چاپ بیشترین کاربرد را در مواقعی دارد که نیاز به تغییرات مداوم در طرح اصلی باشد.
چاپ پارچه: این مکانیزم از یک تصویر یا طرح از یک فایل داده های گرافیکی از طریق یک سیستم LAB یا RGB استفاده می کند و سپس آن را روی پارچه چاپ می کند (Robayo, 2020).
کاربرد
توانایی متقاعد کردن یا متقاعد کردن یک فرد در طراحی بسته بندی از اهمیت بالایی برخوردار است. این می تواند عامل تعیین کننده ای برای خرید یا عدم خرید یک محصول باشد. بسته بندی معمولاً تماس اولیه بین یک برند و مشتریانش است.
با توجه به طراحی آن، فرد می تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی به یک محصول خاص علاقه مند شود. هفت ثانیه، طبق مدرسه طراحی بارسلونا (گونزالس، 2018).
از این نظر استفاده و کاربرد چاپ دیجیتال در طراحی بسته بندی ضروری است. زیرا این فناوری در پایان نهایی به شما مزایایی میدهد و به شما امکان میدهد تا به طور موثر بر روی طیف گستردهای از مواد، با فرمتها و طرحهای مختلف چاپ کنید (Esmar, s.f.).
پیش از این، چاپ دیجیتال تقریباً منحصراً برای بخش های طراحی مد، دکوراسیون، صنعتی و هنرهای گرافیکی در نظر گرفته شده بود. اما به لطف پیشرفت بزرگ و مزایای متعددی که این فناوری ارائه می دهد، اکنون برای پاسخگویی به تقاضای طرح های نوآورانه و بهینه سازی فرآیندها در چاپ بسته بندی استفاده می شود. مهمتر از همه، از طریق استفاده از چاپ جوهر افشان. این، به نوبه خود، یک فناوری "سبز" (غیر آلاینده) است که به حفظ محیط زیست کمک می کند (گیلبوآ، 2020).
مزایای
یکی از مهم ترین مزیت ها، پرداخت با کیفیت عالی است که باعث ارائه بهتر برند می شود.
فرآیند چاپ بسیار سریعتر از اکثر روشهای چاپ سنتی است. بنابراین زمان ورود به بازار را کاهش داده و هزینه ها را کاهش می دهد.
روش چاپ سازگارتر است، بنابراین تغییرات بسیار کمی لازم است. در حین چاپ مواد کمتری هدر می رود.
اکولوژی در این فرآیند زیرا استفاده از صفحات فیلم و مواد شیمیایی عکاسی مورد نیاز نیست.
برای سفارشیسازی ایدهآل است زیرا امکان طراحیهای مشخص و خاص را فراهم میکند. همچنین با استفاده از چاپ داده های متغیر، تغییرات آسانی در تصاویر و پیام ها ارائه می دهد.
این امکان را به شما می دهد تا طرح های مختلفی را برای محصولات سریالی داشته باشید که با کیفیت افست و بدون محدودیت در تعداد رنگ چاپ شده اند.
مشارکت بیشتر در استراتژی های بازاریابی را فراهم می کند. این به این دلیل است که تکنیکهای مورد استفاده برای بازاریابی، مانند سفارشیسازی محصول و تبلیغات و سایر موارد را تسهیل میکند (Ortiz، 2020).
برای اطمینان از اینکه طراحی بسته بندی شما جذاب است و می تواند فروش را افزایش دهد، لازم است جنبه هایی مانند تایپوگرافی، روانشناسی رنگ، کیفیت مواد و چاپ دیجیتال را در نظر بگیرید.
پاسخ ها